21 Mart 2007

Bir annenin bahari


Merhabalar Efendim,
Son gunlerde pek revacta olan blogculuk nihayetinde beni de etkisine aldi. Paylasmak gercekten insana mutluluk veriyor, belki de bundandir, ben de bir blogcu oldum artik, bakalim ne kadar yurutebilecegim. Benimki oyle maharetli hanimlarin hazirladigi turden sadece bir yemek blogu olmayacak (olamiyacak:(). Arada denk gelir de paylasmaya deger bir seyler pisirirsem aktaririm elbette. Ama genelde hayata dair hersey; yasadiklarimiz, gorduklerimiz, uzulduklerimiz, sevindiklerimiz... Besmele ile baslayalim bakalim, sonu hayrola...

Efendim, baharla birlikte insana keyif, nese, mutluluk da gelmesi gerekmez mi?
"Beni bu havalar mahvetti" demesi gibi sairin, bende de bir agirlik, yorgunluk hissi var son gunlerde sahsen, adeta bahar carpiyor sanki... Ama baharin carpmasi bile guzel oluyor...
Her mevsimin kendince ozel bir guzelligi var elbette velakin baharinki bambaska, dogadaki herseyin yeniden canlanmasi adeta. (Bu yil kuresel isinmadan dolayi pek fazla kis mevsimi yasanmasa da dunya capinda) soguklarindan ardindan gelen ilik hava, yeseren agaclar, cicekler... Hepsi harika... Sahsen her yil ayni saskinlikla izlemisimdir; o kuru dallarda acan rengarenk cicekleri. Sanki kis boyunca durmus durmus, artik daha fazla dayanamamislar gibi, adeta pitir pitir patlarlar ya, bayilirim iste ona.


Biz de kizimla birlikte bu baharin ilk ciceklerini diktik bugun. Missss gibi kokan bir sumbul ile bir de nergiz. Kizim benden daha heyecanli; zaten ciceklere ve bilhassa yavru hayvanlara o kadar duskundur ki, sanirim o da bir biolog olacak:) (Annesinin sadece etiketine sahip oldugu meslek:) Saksilarimiz oyle suslu puslu degil, mantar kutularini recyle (geridonusum deniliyor galiba turkcede) yapip saksi olarak kullandik. Bence cok fena olmadi.
Bu arada yeni bir sey de ogrendim. Sumbulu eger icerde, sicak ortamda tutarsaniz isidan dolayi birden cicek aciyormus. Sonra da hemen dokuluyormus cicekleri. Ama biraz serin bir havada durursa o surec uzuyormus, uzun omurlu oluyormus yani sumbulunuz. Gercekten biz de sumbulumuzu diktigimizde adete gozle gorulebilecek hizda acti cicekleri. Her saat basi biraz daha buyuyordu sanki. Bunu duyar duymaz guzel sumbulumuzu balkona koyduk, o zaman da kokusunu duyamiyorduk ama aksamlari bir kac saat iceri alma fikri geldi esimden. Ailecek guzel kokuyla mest oluyoruz adeta.
Bu minik olay beni cok mutlu etti bugun. Aslinda, cicek yetistirmeyi ne cok sevdigimi yeniden anladim. Velakin son yillarda bir turlu mekan tutturamadigimizdan nasi bu zevkli ugrasa vakit ayiramaz olmustum. Yeniden kesfetmek iyi oldu. Hayatta boyle kucuk ayrintilar hic atlanmamali bence. Gozumuzde buyuttugumuz buyuk ve onemli "ayrintilari", o kucumsediklerimiz cekilesi kilmiyor mu sizce de?

7 Yorum:

Esma dedi ki...

ONCE BLOGUN HAYIRLI OLSUN N.ablacim. cok guzel hazirlamissin. bende ciceklere bahce islerine bayilirim,yeni evimize tasininca insallah ilk isim bahce duzenlemek olacak. selamlar

Bir Anne dedi ki...

Ziyaretin icin sagol Esma'cigim. Cicekler gercekten harika, bahceli bir evde oturacak olman daha da harika. Hayirli olsun.

Esma dedi ki...

evet bende cok seviniyorum, cok istiyordum, insallah nasip olur.tabii ben de boyle guzel ciceklere sahip olabilirmiyim bilmiyorum. sevgiler.

Bir Anne dedi ki...

Daha da guzellerine sahip olursun. Herhangi bir garden store'u ziyaret etmen yeterli:)

Adsız dedi ki...

Sumbuller cok guzel gorunuyor. guzel koktuklarini da tahmin ediyorum.

Derya dedi ki...

Merhaba Nurgul'cum,
Yeni blogun hayirli olsun. Artik kendine TR'ye donene kadar guzel bir ugras daha bulmus oldun. Sevgiyle kal...Arkadaslara selamlar...

Bir Anne dedi ki...

Sagol Derya'cigim,
Hos bir ugras gercekten.
Seni ve yavrularini opuyorum ben de.