30 Mart 2007

Bir annenin misafiri gelirse...

Merhabalar,
Kucukken bize misafir gelecegi zamanlar oyle sevinirdim ki anlatamam. Evde olaganustu bir hareketlenme olurdu. Bir yandan mutfakta hazirlanan pasta borekler, bir yandan evin temizligi, ev ahalisinin hazirlanmasi... tatli bir telas.
Biz dort kiz kardesiz. Bendeniz (o zamanlar) annecigimin en agir kizi olarak, daha ziyade tertip duzen islerine al atar, mutfaga pek girmezdim. Ablamin elinden her is gelir, kucuk kardesim pasta borekde iyidir, en kucugumuz de is yapacak yasa gelmemisti o zamanlar daha. Onun katkisi pek olmazdi ama, yaramazlik yapip isimize engel oldugunu da hic hatirlamiyorum dogrusu.
Bende o gunlerden kalma bir aliskanlik olsa gerek; misafir gelecegi zaman gunler oncesinden plan yapmaya baslarim. Hazirlamayi dusundugum ikramlari listeler, evde olmayan malzemelerin tedarikine calisirim. Pisirmeye de bir gun onceden baslarim. Esime gore cok abartiyorum, hakli olabilir ama, abartmak da hosuma gitmiyor degil hani:) Misafir evin bereketi degil mi, ozen gostermeli...
Bu yil yasadigimiz mekan biraz gecici bir yer oldugundan dolayi, oyle uzun boylu hazirliklar yapacak kadar alet&edevata sahip degilim maalesef. Kucucuk bir mutfakta, kucucuk bir firinla ne kadar olursa, misafirlerimi agirlamaya calisiyorum ben de... Ilk gunlerde epey sorun yapmistim ama, simdi alistim galiba, cok da pratik oluyor. Demek ki boyle de oluyormus diyorum. (ya da fukara tesellisi ediyorum, bilmem:)))
Sozu kisa kesip hazirladiklarimi tanitayim size: Cheescake, Patatesli Pizza, Fistik Ezmeli Sarmalar, Nohut Salatasi.

Chesecake tarifi Kraft'in web sayfasindan. Orada bir suru cheescake tarifi var, istediginizi deneyebilirsiniz. Ben simdi hangisini takip ettigimi hatirlamiyorum ama (onu bile tam takip etmedim hos:), size kendi versiyonumu yazayim en iyisi:

Malzemeler:

  • 300 gram krem peynir (Bu malzeme ulkeden ulkeye degisen bir urun maalesef. USA de edinilmesi cok kolay olan krem peynir, Fransa'da bir yigin peynir cesidi arasindan hangisi uygun olur acaba diye kara kara dusuncelere iter sizi. Nihayetinde St.Moret adli bir markanin eh iste, Kraft'in krem peynirine benzer bir peynirini kullanarak cozersiniz sorunu. Turkiye'de ise Labne Peyniri kullaniliyor galiba.)
  • 20 cl (yaklask 1 su bardagi) eksi krema (sour cream).
  • 3 yumurta
  • 3 kasik un
  • Bir paket vanilya
  • 1 bardak petit beure buskui kirigi (Asil tarifte Graham Crakers deniliyor ama, bu bizim petit beure e cok benziyor)
  • 3 kasik kati yag (erimis)

Eksi krema hakkinda: Bu urun de Turkiye'de bulunmuyor diye biliyorum. Fakat diger bloglardan gordugum kadari ile yerine lor veya yogurt kullanilabiliyormus, denenebilir.Bir de Ozgul'un Sofrasi' nda rastladigim bir eksi krema tarifi var, denemek isterseniz linki takip edin.

Yapilisi:

Evvela buskui kiriklarini erimis kati yagla iyice karistirip yuvarlak bir tepsinin dibine iyice bastirarak yerlestiriyorsunuz. Orta hararetli firinda 5-6 dakika pisiriyorsunuz.

Cheesecake'inizin tabani piserken, siz derin bir kapta krem peynirinizi, 1 bardak sekerinizi, ununuzu ve vanilyanizi kabiniza koyup iyice karistiriyorsunuz. Daha sonra kremanizi ekleyip biraz daha karistiriyorsunuz. Yumurtalari teker teker, karistira karistira ekliyorsunuz. Firindan pisen tabani cikarip, uzerine hazirladiginiz karisimi dokuyorsunuz. Ve yine orta dereceli firinda pisiriyorsunuz. Pisme suresi firindan firina degisir, bu yuzden zaman veremiyorum. Ama kekin ortasi katilasana kadar pisirin. Benim firinim cok profesyonel olmadigi icin kek pisene kadar yuzu de biraz kizardi ama, siz kizarmasini beklemeseniz de olur. Onemli olan iyice katilasmasi.

Fistik Ezmeli Sarmalar: Bu tarifi Esma' nin sayfasinda gordum velakin ben epey degistirdim. Esma'nin Elmali Kafes Tart ve Tahinli Sarma yaptigi hamurdan ben de Fistik Ezmeli Sarmalar yaptim. Orjinali icin Afiyetle'yi ziyaret edin isterseniz.

Malzemeler:

  • 1 fincan kati yag
  • 1 fincan yogurt
  • 1 yumurta
  • 1 cay bardagi pudra sekeri
  • Kabartma tozu, vanilya
  • Aldigi kadar un
  • Fistik ezmesi

Yapilisi:

Butun malzemeleri karistirip yumusak bir hamur elde edin. Hamuru merdane ile acin. Icine fistik ezmesi surun, biraz seker serpin. (tabi ki tahin ve pekmez daha guzel gider, benimkiler alternatif aslinda). Hamuru rulo seklinde sarin ve bir parmak kalinliginda parcalar halinde kesin. Orta dereceli firinda pisirin. Afiyet olsun.

Nohut Salatasi: Baklagilin her cesidini, bilhassa nohudu ve salatayi cok sevince ve hazirlamasi da cok kolay olunca ikramlarin yanina hemen yapiveriyorsunuz. Nohut salatasinda konserve nohut kullandim. Icinde yesillik olarak bolca taze nane, dereotu, maydanoz ve yenebilecek yesil hangi otu bulduysam hepsi var. Ayrica kuru sogan, kucuk salatalik tursusu da dogradim. Zeytinyagi, limon, tuz. Salataniz hazir.

Patatesli Pizza: Bu adi da ben verdim. Mayali pizza hamuru hazirladim. Once kuru sogani yagda biraz pembelestirip, sonra haslanmis patatesleri ekledim, bunlari biraz kavurdum, tuz, baharat ve yesil biber ekledim. Hamuru tepsiye yaydim, uzerine patatesli harci doktum, bunun uzerine de rendelenmis kasar serpip kirmizi biber halkalari dogradim.

8 Yorum:

Esma dedi ki...

rulolari denemenize cok sevindim hemseri ablacim :)insallah begenmissinizdir. afiyet olsun..

Bir Anne dedi ki...

Seninkiler kadar guzel gorunmuyorlar ama, tadlari gayet iyiydi. Ayrica tahinin olmadigi yerde, aklinizda bulunsun; fistik ezmesi (peanut butter yani) hic de fena bir substitute olmuyor hani.

Esma dedi ki...

ogrendigim cok iyi oldu, ben amerika hic fistik ezmesi almadim, bu tavsiye ile bir dahakine oyle deneyecegim, tesekkurler.

Adsız dedi ki...

SA,
Sevgili anne, Tallahassee den cok selamlar orada hazirladigin borek ve corekleri hala unutmadik.
Oyle benziyor ki orada da duramiyor misafir davet edip lezzetli tatlilarini ikram ediyorsun. Bana ogrettigin ekmek tatlisini yine unuttum.
Blogun hayirli olsun seni cok ozledik Omer de Nisan 15 de geleginizi soyluyor gozu yollarda.
Selam sevgi ,hasretle
Umm eyyub

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Umm Eyyub,
Ziyaretin icin tesekkurler. Ekmek tatlisini eklemeye calisirim ins. Omer'i ve hepinizi biz de cok ozledik. Ama fazla umitlenmesin, evdeki hesap carsiya uymuyor maalesef:(

Bir Anne dedi ki...

Esma, hic peanut butter almadin mi, nasil yasiyorsun sen?:) Saka saka, peanut butter benim kizimin en birinci gidasidir da, tabi senin kizin daha cok kucuk, hele buyusun, peanut butter&jelly sandwich istesin senden...

billybob dedi ki...

yummy food

Bir Anne dedi ki...

billybob, i thought you were in the hospital. I am glad you feel better now:)