18 Nisan 2007

3x3 Oyunu

Blogcular dunyasi hos bir alem imis. Insanlar burada arkadas oluyor, birbirine ziyarete gidiyor, ikramda bulunuyor, hatta birbirlerini daha iyi taniyabilmek icin oyunlar bile icat ediyorlar. Blogculuga girisirken ilk niyetim; cesitli vesilelerle bulundugumuz degisik mekanlarda gorduklerimizi, duyduklarimizi, yasadiklarimizi, ogrendiklerimizi aktarmakti. Zira, genelde gezi rehberi niteliginde olan calismalar bizim hayat tarzimiza cok da uymayan, eglence ve tatil anlayisi farkli olan kisilerce yapilmis calismalardi. Tatil elbette bizce de dinlenmektir ama, ogrenmeyi, gorduklerinden nasihat almayi, hikmet aramayi ihmal etmeden... Iste bloga baslamamdaki ilk etken.
Sonra bu is beni iyice sarmaya basladi, yedigimizi ictigimizi de paylasmaya basladik. Takip edenimin cok oldugunu sanmam, zaten yaziyor olmak yeterince mutlu ediyor beni, eh okunuyorsam biraz daha fazla mutlu olurum olsa olsa... Takip ediliyor olmaktan ziyade, faydali olabilme ihtimali verir bu mutlulugu bana..
Bu uzuuuun giristen sonra, hala sabirla okumaya devam ediyorsaniz eger, Esma'cigimin beni davet ettigi oyuna geceyim. 3x3 oyunuymus adi. Dedim ya blogculukda acemiyim diye, oyunun kurallarini tam anlamamis olabilirim. Ama sanirim birini oyuna davet edip, ona bir ikramda bulunmak gerekiyor. Eee, misafiri ikramsiz cevirmek adaba uymaz elbette. Henuz cok fazla blog arkadasim yok ama, hepinize "gulen inekli pogacalardan" ikram ediyorum. Bilahare ben de birilerini davet ederim insallah...

(Gulen inekli pogacalarin tarifini de sonra yazarim insallah.:))

1.1. Daha once yasadiginiz 3 sehir?
Izmir, Istanbul, Tallahassee(Florida)
1.2. Tatil icin gittiğiniz, gördüğünüz ve önermek istediginiz 3 yer?
Bursa, Urfa, Niagara Selalesi
1.3. Yasamak istediğiniz (görmediğiniz de olur) 3 sehir?
Istanbul, Bursa, Izmir
2.1. Su anda ki mesleğiniz nedir?
Cocuklarin derslerine yardim ederken ogretmenlik, onlar hasta olduklarinda doktorluk, hasta bakicilik, dertleri oldugunda psikologluk, esime sekreterlik, mali ve bilumum diger konularda danismanlik, tum bunlarin yaninda ascilik, temizlikcilik, cizerlik, internet yayinciligi, bunlardan arta kalan zamanda yaptigim butun meslekler icin ARGE (arastirma-gelistirme) calismalari, hayat ogrenmekden ibaret oldugu icin de ogrencilik...
2.2. Dünyaya yeniden gelseydiniz, hangi mesleği yapmak isterdiniz?
Su an yaptigim meslekler guzel, hepsinde uzman olmak isterdim.
2.3. "Kesinlikle ben yapamazdım" dediğiniz meslek nedir?
Hakim olmazdim galiba, zira olaylardan ve kisilerden cok etkileniyorum. Nasrettin hoca misali sen de haklisin, sen de haklisin derdim herkese...
3.1. Yaşam felsefenizi oluşturan sözlerden biri?
Önce insaf, sonra ilim, sonra İslâm: sonra nefs terbiyesi: sonra irfan: sonra aşk ve şevk: sonra say'ü gayret, amal-i saliha, hayrat-ü hasenat, tebliğ, irşad, cihad: sonra zafer, sonra saadet-idareyn, cennet ve cemal!... (Prof Dr. Mahmud Esad Cosan)
3.2. Bir kitapdan alınma, çok sevdiginiz bir cümle veya paragraf veya bölüm?
Icinde, ademoğluna, yaradılış gayesine en uygun nasıl yaşayarak ulaşacağını tarif eden en mükemmel “Kullanım Kılavuzu”, “Kullanım El Kitabı”, ingilizce anlatımıyla “User Manual” olan kitaptan, Kurân-ı Kerim’den bir bolum:
Bismillahirrahmanirrahim "Rahmanin (has) kullari onlardir ki, yeryuzunde tevazu ile yururler ve kendini bilmez kimseler onlara laf attiginda (incitmeksizin) "selam" derler (gecerler)." Furkan/63
3.3. Çok sevdiginiz bir şiirin bir parçası?
Necip Fazil Ustadin butun siirlerine bayilirim. Her okudugumda aklina ve iki uc kelime ile ifade ettigi derin aleme hayran kalirim...
Uyumak İstiyorum
İki yıldız arası göğe asılı hamak...
Uyku, uyku... Zamansız ve mekansız, uyumak.
Uyumak istiyorum; başım bir cenk meydanı;
Harfsiz ve kelimesiz düşünmek Yaradanı.
İlgisizlik, herşeyden kesilmiş ilgisizlik;
Bilmeyiz ki, en büyük ilme denk bilgisizlik.
Usandım boş yere hep gitmelerden, gelmelerden;
Bırakın uyuyayım, yandım kelimelerden!
Göz kapaklarımda gün, kapkara bir kızıllık;
Kulağımda tarihin çıkrık sesi, bin yıllık.
Bir yurt ki bu, diriler ölü, ölüler diri;
Raflarda toza batmış peygamberden bildiri.
Her gün yalnız namazdan namaza uyanayım;
Bir dilim kuru ekmek; acı suya banayım!
Ve tekrar uyuyayım ve kalkayım ezanla!
Yaşaya dursun insan, hayat dediği zanla...

6 Yorum:

Nagehan dedi ki...

Bonjour Nurgul,
Comment ca va?
Gunlugun hayirlara vesile olsun insallah.Bir merhaba demek istedim.Cocuklara sevgiler,islerinizde kolayliklar dilerim.La vache qui rit borekler guzel gorunuyor.Umarim liseden kalan fransizcamla yalnis olmamistir.Hoscakalin

Bir Anne dedi ki...

Bonjour Nagehan, Ca va bien,Merci. et toi?
Cok tesekkur ederim. dualarina bilmukabele diyorum. Liseden kalma fransizcalar iyi ise yariyor, ben de ayni durumdayim da:) Sen iyisin masallah.

umm Eyyub dedi ki...

SA,
Sevgili Anne, Esinizle gorustuk yemek icin eve girmedi kustuk.
Keske siz de yaninda olsaydiniz diye eseflendik.
Istediginiz bir sey varmi diye de soruyoruz.
Cikolatalar icin de cok tesekkurler yarisi bitti bile.
Bu yazinizi da cok sevdik.
Duadan unutma
Umm Eyyub

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Umm Eyyub,Sizi ziyaret etmeyi, guzel yemeklerinizden yemegi ne kadar isterdik bilemezsin. Biz de esef icindeyiz sizi goremedigimiz icin. Sizin dualarinizdan baska istedigimiz bir sey yok. Allah razi olsun

Adsız dedi ki...

Blog çok hoş. Dün bir söz duydum radyoda, çok hoşuma gitti. Orjinal metnini arıyordum... Çok benziyor, hatta aynısı. Ama emin olmak istedim. Sözün orjinali bu mudur?

Önce insaf, sonra ilim, sonra İslâm: sonra nefs terbiyesi: sonra irfan: sonra aşk ve şevk: sonra say'ü gayret, amal-i saliha, hayrat-ü hasenat, tebliğ, irşad, cihad: sonra zafer, sonra saadet-idareyn, cennet ve cemal!...

Bir Anne dedi ki...

Selamlar isimsiz:)
Hosgeldiniz.
Bahsettiginiz sozun orjinalidir yazilan. www.iskenderpasa.com a girerseniz daha detayli sonuclar alabilirsiniz.
Ziyaretiniz icin tesekkurler.
Selamlar