10 Nisan 2007

Bir pazar kahvaltisi

Hafta icinde evdekileri alelacele yedirip islerine, okullarina gondermeye odaklandigim icin soyle keyfimce bir kahvalti sofrasi hazirlayamiyorum onlara. Evdekilere guzel yemekler yaptigim zamanlar, kendimi cok iyi hissetmisimdir hep. Zaten ben yemek icin degil, yedirmek icin yemek yaparim, ailemin pisirdiklerimi keyifle yemelerini seyretmek daha lezzetli gelir bana:)

Bu hafta sonu da yine evdekileri memnun etme maksadiyla pancake yaptim. Krep ve pancake bizim hafta sonu kahvaltilarimizin vazgecilmezleri. Cocuklar cok seviyorlar. "Abimin pancake i daha buyuk, ben de isterim", "o daha cok surup doktu, ben de dokecegim iste" diye surup giden kavga gurultu arasinda yaptik bu hafta da kahvaltimizi. Keyifle:)))

Pancake icin gerekli malzemeler:
3 yumurta
1,5 su bardagi un
1 tam ve 1/4su bardagi sut (1.5 bardak sut cok geliyor, cok sivi oluyor karisim.)
2 paket kabartma tozu
1 kasik toz seker
cok az tuz
cok az siviyag

Yumurtalari cirpin, un, tuz, seker ve kabartma tozunu katin, karistirmaya devam edin. Sutunuzu yavas yavas, karistira karistira ekleyin, karisiminiz topak olmasin. (Fransa'da krep cok tukedildigi icin olsa gerek bu tur seylerde kullanmak icin ozel un var. Likidler icin ozel diye yaziyor ustunde, hic topak olmuyor, cok hosuma gitti.) Karisiminiza cok az siviyag eklerseniz pancakeleriniz piserken tavaya yapismazlar. Kimisi pancakeleri yagli tavada kizartir gibi pisiriyor ama, bizim evde kizartma hic tutulmadigi icin bu yola hic basvurmadim.
Neden bu kadar cok kabartma tozu kattik derseniz, elbette pancakelerimiz pofuduk pofuduk kabarsinlar diye. Hem bu sekilde uzerine doktugunuz surubu da iyice emiyorlar.
Surup icin biz hazir satilan Maple Surup kullaniyoruz. Cok lezzetli bir surup bu. Ayrica arzuya gore muz, cilek veya portakal dilimleri ile de servis yapabilirsiniz.
Gelelim pisirmeye. Hazirladiginiz karisimdan ocaktaki kizgin tavaniza kepceyle dokuyorsunuz. (Ayrica yine Fransa' ya ozgu bir sey olsa gerek: krep tavalari satiliyor burada. Ben Amerika'da hic gormemistim bunlardan. Belki vardi da ben gormedim, o da olabilir elbet:) Kenarlari cok ince, dumduz bir tava. Krep ve pancake gibi seyleri pisirirken kolayca cevirebiliyorsunuz. Bu da boyle bir bilgi olsun, pancakelerimiz yanmadan pisirmeye devam edelim biz:) Sivi karisiminizdan kizgin tavaya dokunce hemen ustunde kabarciklar olusmaya baslar zaten. Ust kismi cevirilecek kivama gelince, yani cevirdiginiz zaman akmayacak kadar kurudugunda spatula yardimi ile ceviriyor, diger yuzunu pisiriyorsunuz. Hmm, miss gibi de koktu...

Maple surup hakkinda:
Maple surup, Kanada'da ve Amerika'nin kuzey eyaletlerinde uretilen bir tatlandirici. Maple agacindan, turkcede Akcaagac denilen bir agactan akan sividan elde ediliyor. Bir litre surup elde etmek icin 40 litre sivi kullaniliyormus. Dolayisiyla saf maple surup cok pahali. Marketlerde satilan maple suruplarin gercek olmadiklarini, iclerinde sadece %2-3 oraninda gercek surup oldugunu ogrenince cok uzuldum ama yine de pancake maple syrupsuz yenmez diyorum ve gercek olmasa da biz yemeye devam edecegiz diye dusunuyorum. Maple surup ayni zamanda pasta ve diger bazi tatlilarda da kullaniliyor.Saf olmayani bu kadar lezzetli ve hos kokulu olan seyin gerceginin, saf olaninin lezzetinin nasil olacagini merak ediyorum dogrusu.

18 Yorum:

Esma dedi ki...

mmmm, ellerine saglik N. ablacim, bende cok seviyorum, ama sut konusunu tam anlayamadim ben, simdi 1 tam bir de dortte uc koyunca bir bucuk bardaktan fazla olmuyor mu, kusura bakma, aciklarsan sevinirim, hafta sonu menum belli oldu.
selamlar.

Bir Anne dedi ki...

Esma, sagol canim, bir yanlisi duzelttigin icin. elbette oyle oluyor. 1 tam bir de 4de 1 olacak asli. Hemen duzeltiyorum tarifi. Tuh, matematik problemi filan derken, rezil olduk:)

Esma dedi ki...

:) yok estagfirulah, bende bu hafta sonu yapmaya niyet ettim de, yanlislik olmasin diye :) ellerine saglik, bakalim benimkiler boyle pufidik olacaklar mi? yapina yorumumu yazarim N. ablacim, sevgilerimle..

Bir Anne dedi ki...

kolay gelsin. Gercekten cok seker kabariyorlar ya, fosur fosur:0)

Esma dedi ki...

Bugun kahvalti icin yaptim pankekleri, cok guzel puf pu oldular, afiyetle yedik :)
Tesekkurler N. ablacim.

Bir Anne dedi ki...

Afiyet olsun Esma'cigim.

kalimeero dedi ki...

ben yaptim pankekleri harika oldu. disaridan aldigim karisimlarla yaptigimdan cok daha iyiydi. tesekkurler..
kali-

Bir Anne dedi ki...

Afiyet olsun Kali. Begendigine sevindim.

Adsız dedi ki...

canım sen ve senın yaptığın hersey cok güzel.ablan aysegul.

Bir Anne dedi ki...

aaa, Ablam gelmis. O senin bakisinin guzelliginden ablasi. Hem ben kimi ornek aliyorum saniyorum.

diyalogyemekleri dedi ki...

merhaba..bu pancake lerden yaptım ,o günden beri en sevdigimiz yiyeceklerden biri oldu..teşekkürler.

Bir Anne dedi ki...

Merhaba "Diyalog yemekleri", hosgeldin. Pancakeler' begendine sevindim. Afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

Maple şurupla ilgili olarak yazmış olduğunuz bilgiler doğru. Yeğenim Kanada’da olduğu için biliyorum. Bu şurup ağaçtan ham haliyle toplanıp satılmadığı için fire vermekteymiş sizinde söylediğiniz gibi 40’da 1 oranında elde ediliyormuş. Bende vitrin süsü olarak 50 ml. bir tane var. Kanada satış fiyatı 2,79 dolar. Yalnız maple toplandıktan sonra şurup olanları daha az macun kıvamında olanları daha fazla olarak kazanlarda kaynatılıyormuş ve kaynatma sırasında kazana yapışmaması için olsa gerek kazanlar domuz yağıyla yağlanıyormuş.
Bu durum kimi ne kadar etkiler bilemem ama gene de aklınızda bulunsun.
Saygılarımla.

Bir Anne dedi ki...

Tesekkur ederim isimsiz:)))
Aciklamalar icin tesekkurler. Domuz yagi meselesi cogu kimseyi etkiler elbette. velakin -mis li bilgilere cok fazla itibar edemiyorum artik. Arastiracagim ins.
Bir de bana gelen boyle isimsiz mesajlari aslinda cok da hosnut cevaplayamiyorum, zira kim oldugunu bilmeden yazmak biraz ilginc oluyor. takma isim bile olsa usulen bir isim kullanilabilir bence. Yine de ugradiginiz icin tesekkurler.

faruk dedi ki...

Tekrardan merhabalar maple şurup ile ilgili yazıyı ben yazmıştım. Burada benim kim olduğumun önemi yok diye düşündüm o yüzden ismimi vermedim. Takma isim kullanmama hiç gerek yok adım Faruk Elmasoğlu.

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Faruk bey, yeniden ugradiginiz ve adinizi eklediginiz icin. Elbette onemli, sayfama gelip beni ziyaret eden ve yorum yazacak kadar onemseyen herkesi bilmek isterim, eh bu da bu sayfanin sahibi olarak benim hakkim olsa gerek:)))
Bilgiler icin yeniden tesekkurler, bir de maple syrup hazirlanirken buyuk miktarda corn syrup da kullaniliyormus, marketlerde ucuz olanlar onlarmis, neyse ki biz de sonradan sizin o vitrinlik dediklerinizden bulduk, ama cocuklar sus olarak birakmadilar maalesef:((

faruk dedi ki...

Nazik cevabınız için çok teşekkür ederim. Bloğunuza maple şurup hakkında daha fazla bilgi edinmek amacıyla girmiştim.

Kendi yazımı tekrardan incelediğimde biraz sert bir ifade kullanmış olduğumu fark ettim kusuruma bakmayın.
Kendimi af ettirmek için kendim hakkında daha fazla bilgi veriyorum 01 Aralık 1949 doğumluyum. Ankara Çayyolun’da oturuyorum. Cayyolum com ziyaretçi defterinde yazılarım oluyor.
Yeniden uğrama konusunda da en azından yazmış olduğum yazının yayınlanıp yayınlanmadığı anlamak bakımından elbette uğramak zorundaydım.

En iyi günler ve mutluluklar sizlerle olsun.
Sevgi ve saygılarımla hoşça kalın.

Bir Anne dedi ki...

Bir kere daha hosgeldiniz Faruk bey,
Sizi tanimakdan memnuniyet duydum, tesekkur ederim.
Bahsettiginiz sitedeki yazilariniza bakacagim ins. Cayyolu guzel bir semt, ben de Ankara yakinlarinda ikamet ediyorum, baskentimiz guzelmis, tanidikca, gezdikce seviyorum.
Guzel dileklerinize tesekkurler ediyorum ve bilmukabele diyorum,
selamlar...