26 Nisan 2007

Doldurulmus Tavuk, Firinda

Yine tariflere uymayarak kendi tecrube, birikim, evdeki malzemeler, ailemin damak tadi gibi kacinilmazlar isiginda hazirladigim bir yemek. Bizim versiyon tavuk dolmasi Efendim, buyrun:

Bir butun tavugu zeytinyagi, sarmisak, limon suyu, kimyon, tuz, karabiber, kekik ve kirmizi biber karisimi ile terbiyeleyip buzluga koydum. Bu halde buzlukta 3 gun bekledi. Pisirecegim gun erkenden buzluktan cikarip dolabin icinde buzunu cozdurdum. (Etin buzunu dolabin icinde cozdurmek daha saglikliymis, aklinizda bulunsun, bakteri uremesine engel oluyorsunuz bu yolla) Tavugu bir gece veya bir kac saat onceden de terbiyeleyebilirsiniz elbette. Benim cok bekletmemdeki sebep, hemen pisiremiyecek olmamdi. Ama tavsiyem en az bir gece, bu sos icinde bekletmeniz tavugu. Lezzeti cok hos oluyor. (Bir kac gun oncesinden hazirlamiyorsaniz eger, buzluga koymaniza gerek kalmaz.) Sosun icinde limon oldugunu farketmissinizdir. Tavuga limon katilir miymis demeyin, ben de basta oyle dusunuyordum ama, gercekten cok yakisiyor, denemenizi tavsiye ederim.

Icinin pilavi icin: 1 adet kuru sogani ince ince kiyip yagda biraz kavuruyoruz. Iki kasik salca (tercihen biber salcasi) ilave ediyoruz. Onceden yikadigimiz bir bardak kadar bulguru bunlarin ustune ekliyoruz. (Isterseniz pilavi pirincle karisik veya sirf pirincle de yapabilirsiniz. Bence bulgur daha cok yakisiyor, damak tadiniza kalmis orasi) Bunlari iyice kavuruyoruz, uzerine 1 bardak kadar sicak su ekliyoruz. Tuzunu ve arzuya gore baharatini ilave edip, suyunu cektiriyoruz. Pilavin diri olmasi, tam pismemesi gerekiyor, zira daha firinda da pisecek. Altini kapattiktan sonra pilaviniza ince ince kiydiginiz maydanozlari ilave ediyoruz. Cok maydanozlu olunca cok hos oluyor, istediginiz kadar koyun derim ben.
Aslinda ic pilav hazirlarken, tavuk cigeri, fistik ve kus uzumu de eklenir, ama bunlar olmasa da olabiliyor, evde yoksa koymuyoruz, bu sorun hallolmus oluyor:)
Hazirladigimiz pilavi tavugun icine dolduruyoruz. Tavugun acik olan kisimlarini ister aluminyum folyo ile tikayin, isterseniz kalin igne ve iple dikin. Maksadimiz pilavin disari tasmamasi.
Daha sonra tavugunu aluminyum folyo ile iyice sariyoruz. Yaklasik 180-200 derece firinda 1 saat kadar pisiriyoruz. Pisme suresi biraz da tavuga bagli, bazen gec pisebiliyor. Pisip pismedigini anlamak icin folyonun bir kenarindan hafifce acip catalla kontrol edebilirsiniz.
Pistigine kanaat getirince folyoyu aciyoruz. Yaklasik yarim saat-45 dakika kadar daha bu sekilde firinda tutuyoruz, tavugumuz iyice kizarincaya kadar.
Yanina guzel bir cacik iyi gidiyor efendim, afiyet olsun...

12 Yorum:

kalimeero dedi ki...

selam, bir anne!:) arkadas zincirinden buldum seni. Tavugun nefis gorunuyor, ellerine saglik. Pankek'i de denemek istiyorum. sevgiler..
kali-

Bir Anne dedi ki...

Selam Kalimeero, Ne seker bir ismin var oyle. Hosgeldin, ben de seni ziyarete gelirim ins.

Esma dedi ki...

harika gozukuyor, baya da zahmetliymis, ama denemeye deger. patates salatasini da bu hafta yaptim,site de gorunce canim cekmisti,pankeki bende yaptim, tavsiye ederim,fotografini bile cektim, bloga koymak icin, ama tasinma telasindan firsat olmuyor.
sevgilerimle..

Bir Anne dedi ki...

Esma, anlatima bakma, cok da zahmetli degil aslinda, azim edip yapinca oluyor,hem senin gibi becerikli bir hanim ustesinden gelir. Kolay gelsin canim.

Umm Eyyup dedi ki...

SA,
Bir anneyi taniyanlar onun cep numarasini bilenler, lutfen onu arayip Umm Eyyub' un ona attigi emaili okumasini soyleyin.
Cok onemli!!!!
Umm Eyyup

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Umm Eyyub, seni telaslandirdik, tatile cikinca bize kimse ulasamadi, hem de en ihtiyac olan zamanda. Ama su da var ki, bizim icin endise eden, bizi dusunen o kadar cok dostumuz varmis ki, hem onlari endiselendirdigimiz icin mahcubuz, hem de bizi dusundukleri icin mutluyuz.

Sura Mirze dedi ki...

merhaba ben Sura Azerbaycanliyim ama shimdi Japonyadayim kremali tavuk chorbasi ariyordum burasi karshima chikti yemek yapmayi sevdiyim ichin dolashtim tavuk yemeyini gorunce bizde de buna benzer yemek var ama bizde tavuk levengisi deniliyor ich malzemesi biraz farkli senle paylashmak istedim tavugu bichak batirarak her tarafina batiriyoruz sonra dediyiniz gibi onceden erik salchasi tuz ve karabiberle terbiyelendiriyoruz ich malzemesi ise sogani rondodan chok ince yapip az yagda kavuruyoruz ichine kuchuk kuchuk dogranmish ceviz tuz karabiber erik salchasi koyuyoruz isterseniz tavugun ciyerini de katabilirsiniz ama olmasada chok guzel oluyor sonrasi bildiyiniz gibi firinliyoruz bu kadar umarim beyenirsiniz sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Sura, hosgeldin:) Bu vesile ile dunyanin her tarafindan insanlarla tanismak cok guzel, cok memnun oldum, iyi ki yorum birakmissin.
Tavuk tarifin cok kulaga cok istah acici geliyor, deneyecegim ins, ama erik salcasini nereden bulurum bilmem, burada pek yaygin degildir de.
Kremali tavuk corbasini yaptin mi, merak ettim, begenmissindir insallah.
Sevgiler,
Nurgul

Sura Mirze dedi ki...

merhaba bir ANNE ozur dilerim gec yazdigim ichin chok zamanim olmuyor bakmaya sadece misafir geleceyi zaman bakabiliyorum tavuk chorbasi guzel olmushtu afiyetle yedik ellerine saglik guzel yemeklerinin devamini bekleriz
Sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Selamlar Sura, yeniden hosgeldin. Olsun canim, ihtiyacin oldugu zamanlarda bakip faydalaniyorsan ben amacima ulastim demektir.
Corbayi afiyetle ictiginize sevindim, ne guzel.
Sevgiler, selamlar:)))

esra dedi ki...

slm bir anne ben henüz 10 aylık evliyim ve çalışan bi bayanım.açıkçası şimdiye dek pek yemek yapma fırsatı bulamadım neyse acemiyim yani hem de pek çok:)biçok site dolaştım ama tarifler pek hoşuma gitmedi sizinki sanki karşımda annem anlatıyor gibi olmuş.şimdi doldurulmuş tavuğu denicem umarım becerebilirim size sonucu yazarım sevgiler..

Bir Anne dedi ki...

Merhaba sevgili Esra,
Hosgeldiniz bizim mekana, sefalar getirdiniz.
Evvela hayirli, ugurlu olsun. Allah mubarek etsin evliliginizi.
Size annenizi hatirlatmis olmaktan memnuniyet duydum.
Sonucu bekliyorum. Ins iyi olmustur.
Sevgiler