03 Nisan 2007

Ispanakli Kis (quiche)


Ispanakli Kis tarifini bir cok yerde gordugum halde hic denememistim. Bir cok tarifi gozden gecirip, her zaman yaptigim gibi butun tarifleri harmanladim. Sonuc fena olmadi ama, evdekilerle ortak vardigimiz sonuc su; baharati biraz az olmustu ve bir de bu yemegin pirasalisini denemeye karar verdik.
Hamuru icin gerekli malzemeler:

  • 1 bardak un
  • 100 gram tereyagi
  • 1 yumurta
  • yarim cay bardagi su
  • Tuz

Harci icin gerekli malzemeler:

  • 200 gram ispanak
  • 1 adet kuru sogan
  • 2 kasik tereyagi
  • 2 yumurta
  • 250 gram ricotta peyniri (Ricotta peynirin yerine lor veya beyaz peynir kullanabilirsiniz)
  • Tuz, karabiber
  • Yuzune serpmek icin bol miktarda rendelenmis kasar peyniri.
Once hamuru yoguruyorsunuz. Unu derince bir kaba koyup ortasini acin, oda sicakliginda yumusamis tereyagini, yumurtayi ve bir tutam tuzu da ekleyerek yogurmaya baslayin. Sonra cok az miktarda su katin. Cok civik bir hamur olmamali. Hamuru hazirlayinca uzerini ortup bekletin. Hamur biraz dinlenirken, siz bu arada harcinizi hazirlayin.

Cogu yerde ispanaklari haslayip suyunu suzun diye tarif verilse de, ispanagin sadece posasini yememek icin ben bu yola basvurmuyorum. Ispanaklari once yikayip, sonra dogramali ki, bu yolla vitaminlerini kaybedilmemis olsun. Tereyagini eritip, sogani kucuk kucuk dograyin, yagda biraz kavurun. Dogranmis ispanaklari da tencereye bosaltin, birlikte biraz daha kavurun. Baska bir tarafta peynir ve yumurtayi iyice karistirin. Kavurdugunuz ispanaklari da bu karisima ekleyin. Tuzunu, baharatini katin ve iyice karistirin.

Hamurunuzu merdane yardimi ile acin. Cok ince acmaniza gerek yok. Yuvarlak pay tepsinizin dibini ve kenarlarini hafifce yaglayin. (Yuvarlak tepsi yerine kucuk cup kek kaliplariniz varsa bunlari da kullanabilirsiniz. Tek kisilik porsiyonlar hazirlamis olursunuz, yemeklerin yaninda cok da hos durabilir.) Hamuru tepsiye yayin. Harci uzerine dokun. Bu halde yaklasik 200 dereceye ayarlanmis firinda 15 dakika kadar pisirin. Sonra tepsiyi firindan cikarip uzerine bol miktarda rendelenmis kasar peyniri serpin. Tekrar firina koyun ve yarim saat-45 dakika kadar daha pisirin. Icinin iyice kendini cekmesi ve yuzunun kizarmasi gerekiyor. Icinin cekip cekmedigini anlamak icin bir bicak saplayarak kontrol edebilirsiniz.

4 Yorum:

Özgül dedi ki...

Nurgül iadeyi ziyarete geldim ve tarifini görünce muhakkak denemeliyim dedim, cok güzel anlatmissin. Ellerine saglik.
Sevgilerimle

Bir Anne dedi ki...

Hosgeldin Ozgul. Gercekten yapimi kolay fakat lezzetli bir yemek. Dene gercekten. Her zaman beklerim:)

Esma dedi ki...

bendeki tarifte icinde krema oldugu icin deneyememistim, dolaba dunden pirasa ayirmistim bu tarif icin. cok guzel bir tevaful oldu :) tesekkurler.

Bir Anne dedi ki...

Bendeki tarifte de krema vardi ama, koymadim:) Yeni seyler denemeye korkmayinca, evdekiler de alisiyor artik. Kolay gelsin.