21 Nisan 2007

Kizimin ilk salatasi

Ilk salatami ne zaman yaptim bilmiyorum ama, benim yardimsiz yaptigim ilk yemek; kuru fasulye& pilavdi. 11-12 yaslarindaydim herhalde. Annemle babam pazara mi gitmislerdi, tam hatirlamiyorum; annem benden, onceden islattigi kuru fasulyeleri pisirmemi istemisti. Ben de bir seyler yapmistim herhalde, annemin tarifi uzere. Net olarak hatirladigim; babacigim yemek yerken, "Artik basim gozum agrimaz, kizimin da yemegini yedim ya" demisti. Ben de dogal olarak cok keyiflenmistim. Pilav lapa, fasulye susuz ve az pismisti ama, olsun, yine de "guzel olmus" demis, yemislerdi.

Biz de kizimin ilk salatasini yedik gecen gun. Gercekten insana ne kadar lezzetli, daha dogrusu ne kadar keyifli geliyormus meger.
Bir aksam heveslenmis, illa "patates salatasi yapacagim ben" diye tutturdu. Yemek ve salata zaten hazirdi, tam sofraya oturacaktik ama, kizimin keyfini kirmamak icin olur dedim. Mikrodalgaya 3 tane patates attik hemen. Pismesini zor bekledi, kabuklarini beraberce soyduk. Diger butun malzemeleri kendisi yikadi, dogradi, karistirdi. Salatayi yemege yetistirdi.
Bu salata icin gerekli malzemeler:
  • 10 yasinda, aklina duseni hemen yapmasi sart olan, sabirsiz ve dedigim dedik, tum bunlara ragmen tatli mi tatli bir kiz
  • Onunla dalga gecip kizdiracak, daha cok gaza getirecek bir abi
  • Kizinin yaptiklarini keyifle yiyen, sonra da "ellerine saglik guzel kizim, cok guzel olmus" diye kizini simartan bir baba
  • Tum bunlari keyifle izleyen "bir anne"
  • Bir kac patates, bir kac yaprak marul, sogan, zeytinyagi,tuz, vs, vs... olsa da olur, olmasa da...

2 Yorum:

Esma dedi ki...

okurken hem gulumsedim, hem duygulandim, cok guzel bir tablo olustu, bakalim biz ne zaman tatli kizimin salatalarini yiyecegiz? zaman o kadar hizli ki cok uzak olmasa gerek..

ellerinize saglik, canim cekmedi desem yalan olur.. :)

Bir Anne dedi ki...

zaman gerceken cok hizli akiyor Esma, salatasini da yersin, yemegini de... Gun gelir bloguna bile karismaya baslar, benimkinin yaptigi gibi:))) Hepsi cok seker ama, evlatlarimizin Elhamdulillah.