17 Nisan 2007

Patlican Soslu Somon Baligi


Bizim evde balik en az tuketilen gidalardandir. Zira ev ahalisinin yarisi kokusunu sevmedigi icin yememeyi tercih ederler. Amma zaman zaman itibar ettigimiz bir gazetenin haberi veya bir saglik programi balik yemenin saglik acisindan onemine deginmeye gorsun... Bu onemli gidayi ihmal ettigimizi dusunuruz. Aksama ahalinin yarisi balik yiyecegiz diye bayram eder, diger yarisi da eh, artik katlaniverir kokuya...

Bu tarif TRT int in sabah programindan. Gordugum gun hemen denedim. Denedigime de degdi, bizim ahalinin kalan yarisi bile memnun kalkti sofradan:)))

Malzemeler:

  • 4 parca somon baligi

  • 3-4 dis Sarmisak

  • Limon

  • Zeytinyagi

  • Karabiber, tuz

  • 1 adet patlican

  • Bir adet kucuk boy kuru sogan

  • 1 veya 2 adet yesil biber

  • 1 veya 2 adet domates

Hazirlanisi:

Once somonlari zeytinyagi, sarmisak, limon suyu, karabiber ve tuz katarak hazirladigimiz sosun icinde terbiye ediyoruz. Yarim saat-45 dakika yeterli.

Somonlarimiz terbiye olurken, diger yandan patlicanimizi kozluyoruz. Ben patlicani hep kolay olsun diye mikrodalgada kozluyordum, bu sefer firinda kozledim, hatta etrafina aluminyum folyo sarmadan kozledim. Lezzeti daha iyi oldu sanki. Kabuklari hafif yanip, o koku patlicana sinince daha hos oluyor. Ama normal firin veya mikrodalga, firina koymadan once mutlaka patlicana bir kac cizik atin, yoksa cok fena patliyor ve firininiz berbat oluyor. (Tecrube ile sabittir:)

Kozlenen patlicanin kabugunu soguyoruz. Tavaya biraz zeytinyagi koyup, kucuk kucuk dogradigimiz soganimizi kavurmaya basliyoruz. Yine kucuk kucuk dogradigimiz yesil biberi de uzerine katiyoruz. Patlicanimizi da dograyip tavaya koyuyoruz. Bunlar kavrulunca domatesi de ekliyor, biraz da domatesle kavuruyoruz. Tuzunu, biberini, arzuya gore diger baharatlarini katip biraz daha ceviriyor, tavayi ocaktan aliyoruz. (Isterseniz sarmisak da dograyabilirsiniz, gerci baligi sarmisakla terbiyeledik ama, yine de fazla sarmisakdan zarar gelmez:))

Baska bir tavanin dibine cok az zeytinyagi koyuyoruz. (Hic yagsiz da yapabilirsiniz, daha da hafif olur) Baliklarimizi burada pisiriyoruz. Her iki tarafini da cevirerek kizartiyoruz. Somon baligi cok cabuk pisiyor, dikkatli cevirmek gerekiyor, hemen dagiliyor zira.

Servis yaparken somon baligimizin yanina patlicanli sosdan koyuyoruz. Yanina yesil bir salata, harika bir aksam yemegi... Afiyet olsun efendim.

2 Yorum:

Esma dedi ki...

Ellerine saglik Nurgul ablacim, bende baligi cok severim ,Ah soyle bir izgara levrek olsaydi da yeseydim... Bende bugun somon yaptim, amerika'da en cok tukettigimiz balik, patlicanli hic denememistim, ellerine saglik.

Bir de seni oyuna davet ediyorum :)

Bir Anne dedi ki...

Ne oyunuymus bu, cok severim oyunlari...