04 Haziran 2007

Endulus'ten arta kalan zamanda bizim evde pisen yemekler

Merhabalar, Endulus'u okumadigim, arastirmadigim, yazmadigim, konusmadigim zamanlarda (dusunmedigim demiyecegim, hic aklimdan cikmiyor ki:) yaptigim bir kac yemek. Biz sevdik, size de sunmak istedik. Afiyet olsun.

Zeytinyagli Enginar:
Enginari cok seviyor olmama ragmen, bu benim pisirdigim ilk enginar yemegi idi. Fena da olmadi hani. Tarif malumunuz, internet kullanan her hanimin en buyuk yardimcisi; Portakal Agacindan. Benim tek ekledigim, enginari pisirirken taze yapraklarindan da attim tencereye. Zira annem enginari hep yapraklari ile pisirirdi ve biz de onlari kemire kemire yerdik, cok hosumuza giderdi. Ve annem enginari taze bakla ile pisirirdi. Bu yaz Turkiye'ye gidince annemden taze baklali enginar pisirmesini isteyecegim ins. Gercekten cok guzel oluyordu. Enginar yapraklari sunuma da hos bir hava katti bence.


Elma Tatlisi:
Yapimi cok kolay, yemesi cok lezzetli ve hafif bir tatli. Tarifini bir cok yerde gormustum, benzerlerini yapmistim ama, bunu versiyonunu ilk defa deniyorum.
Elmalarin kabuklarini soyuyor, elmalari kesmeden cekirdeklerini temizliyor, bir tencereye diziyoruz. Uzerlerine cok az seker serpip, tencerenin dibine az miktarda su koyuyor, elmalari pisiriyoruz. Ayri bir yerde kuru uzum, findik veya ceviz ve tarcin karisimini hazirliyoruz. Haslanan elmalarin iclerini bununla dolduruyoruz.
Uzerinin muhallebisi icin: 1 kilo sut, 2 yemek kasigi nisasta, 1 yemek kasigi un, 1 bardak seker, vanilya, pistikten sonra 1 kasik kati yag.
Muhallebiyi pisirip iclerini doldurdugunuz elmalarin ustlerine dokuyorsunuz. Uzerini de yine tarcinla susleyebilirsiniz.



Brokoli Salatasi:

Brokolileri renkleri fazla sararmadan, az miktarda haslayip, uzerine hazirladiginiz sosu dokuyorsunuz. Iste bu kadar kolay bir salata. Sosun icinde ezilmis sarmisak, zeytinyagi, limon suyu ve tuz var. Cok lezzetli oluyor. Afiyet olsun.

0 Yorum: