13 Haziran 2007

Peygamberimiz SAS Hic Beyaz Ekmek Yedi mi?

image from umut rehberi.com

Merhabalar,
Bundan boyle zaman zaman Peygamber Efendimiz SAS in Hadislerinden yazmaya calisacagim gunlugume. Bilhassa yemek, yemek adabi, yiyecekler, haram ve helal olan yiyecekler, Peygamberimiz SAS in sevdigi, sevmedigi yiyecekler ve (bulabilirsem eger) seyahat konulariyla ilgili hadisler olacak bunlar. Yani kisaca kendi konu basliklarimla ilgili Hadisler bulup eklemeye calisacagim.
Maksadim kendimizi kaptirip gittigimiz bu hayat icinde bir nebze durup dusunup; acaba Efendimiz SAS bizim ilgi duydugumuz konularda ne soylemis, ne dusunmus, ne tavsiye etmis, nasil yasamis... bunlara kisa bir bakis yapmak, hep birlikte bilgilenmek, tefekkur etmek, sahip olduklarimiza sukretmek ve hakkini vermeye calismak, gerekiyorsa muhasebede bulunmak... Faydasini goruruz insallah...

Ebu Hâzım rahimehullah anlatıyor: "Sehl İbnu Sa'd radıyallahu anh'a sordum: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm hiç (kepeksiz has undan yapılmış) beyaz ekmek yedi mi?" Bana şu cevabı verdi: "Hayır! Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm Allah'ın O'nu peygamber olarak gönderdiği günden ölünceye kadar hiç beyaz ekmek görmedi." Ben tekrar sordum: "Elekleriniz var mıydı?"
"Hayır!, dedi, Aleyhissalatu vesselam Allah'ın kendisini peygamber olarak gönderdiği günden ölünceye kadar hiç elek görmemiştir."
"Öyleyse, dedim, siz arpa ununu elemeden nasıl yiyebiliyordunuz?"
"Arpayı öğütüyorduk, sonra üflüyorduk, üfrüğümüzün tesiriyle uçabilen (kepek) uçuyor geri kalan kısmına su katıp (hamur yapıyor) ve yiyorduk" diye cevap verdi."
Buhari, Et'ime 22, 10; Tirmizi, Zühd 38, (2365).

2 Yorum:

rahsan dedi ki...

bu cok iyi bir fikir! gercekten de kendine dalip gidiyor insan, böyle okumak gerekiyor (hem simdi annemle babami kepekli ekmege zorlarken "bakin Peygamber Efendimiz de hep kepekli yermis" diyecegim :) bu konuda yeni yazilarini bekliyorum.
sevgiler :)

Bir Anne dedi ki...

selam Rahsan, gercekten surekli okumali, ihmal etmemeli degil mi? Yazmaya devam edecegim ins.