08 Haziran 2007

Rengarenk Biber Dolmasi

Yurtdisinda yasadigim sure icinde en cok ozledigim yemeklerden biri de biber dolmasi olmustur. Ama soyle taze ve kucuk biberlerden yapilanini. (Eminim simdi ablam bunlari okuyunca biz tatile gidince bize dolma yapmayi aklina koyar. Gecen gun ekledigim enginar fotografindan sonra buzluga bir kac enginar atmis bile. Sagolsun.) Kucuk dolmalik biberlerden bulamayinca dolma yeme askina, buyukleri deniyorsunuz. Sonuc fena olmuyor. Hatta epey pratik de oluyor, tek bir biberle bir kisi doyuyor da arttiriyor bile.

Gecen gun biber dolmasi yapmaya karar verince, alisverisde yesil biberlerin yaninda duran diger renkler de cezbetti beni ve yesillerle birlikte kirmizi, turuncu ve bir de siyaha yakin koyu eflatun renkte dolmalik biber aldim.
Biber dolmasini firinda pisirmeyi ve firinda piseni yemeyi cok severim:)
Icini kiymali hazirladim. Biberleri bir kac yerinden bicakla deldim ve hazirladigim salcali sudan tepsiye dokerken bir kac kasik da biberlerin iclerine doktum. Yoksa o kocaman biberlerin icleri mumkun degil pismiyor. Tepsiyi aluminyum folyo ile sardim guzelce. Orta derecede firinda 1 saat kadar pisirdim. Sonra folyoyu cikartip biraz biberlerin yuzlerini kizarttim. Lezzetli ve renkli bir biber dolmasi oldu.

9 Yorum:

Suleyman Ve Ben dedi ki...

Merhaba Bir Annenin Gunlugu,

Senin blog cok guzel..Resimler cok orijinal.

Dolma benim en favori Turkce yemek mutfaktan :)

Buyuk dolma biber Kanada'da - senin resim gibi.

Turkiye'de biber ve dolma ozluyorum.

Harika gunler senin icin :)

Gorusuruz,

Suleyman ve Ben

Bir Anne dedi ki...

Merhaba "Suleyman ve Ben":) Hosgeldin. Aslinda Avrupa'da kucuk dolmalik biber bulurum diye umid ediyordum velakin sonuc husran:( Ne yapsak, Turkiye'den tohumunu getirip yetistirsek mi acaba?

Dilek... dedi ki...

Selam "bir Anne...", bizim bildigimiz anlamda dolmalik biberi Fransa'da bir ihtimal Turk marketlerde, ama Almanya'da kesin bulabilmen gerekir yine Turk urunleri satan yerlerde. Kolay gelsin, sevgiler:)

Bir Anne dedi ki...

Sagol Dilek. Almanya'ya gidersek bakarim, tesekkurler bilgi icin. Bu Cannes sehri maalesef Turk marketi ozurlu bir sehir. Neyse, biz de vatana gidince yeriz artik. Hem bir seyleri ozlemek de guzel oluyor.

guler85 dedi ki...

Bu biberleri ben salata, pizza veya sandviçde kullanıyorum. Türk dolmalık biberleri için çok uzaklardaki Türk marketlerine gidiyorum. Bunlardan da dolma yapılabildiğini bilmek beni mutlu etti açıkçası.
ingilterede durumlar böyle :)

Bir Anne dedi ki...

Genel kullanim alanlari sizin yazdiklariniz tabi, ama hani bir atasozumuz var ya, koyunun olmadigi yerde... diye baslayan, o hesap benimki de.
Ingiltereye sevgiler, size kolay gelsin.

güler dağnilak dedi ki...

kurutulmuş kabak dolması düşünüyordum sonra sizin tarifiniz aklıma geldi(daha önce görmüştüm)..
şimdi renkli dolmalarımı koydum fırına bakalım, inşallah güzel olur :) bende sarı, kırmızı ve turuncu var :))

guler85 dedi ki...

güzel oldu olmasına ama yeşil Türk biberi gibisi yok :) yine de verdiğiniz pratik bilgilerle yumuşacık oldu dolmalarım :) teşekkürler.

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Guler, elbette kucuk ve citir dolmalik biber gibisi yok. ama ne yapalim iste, elimizdeki imkanlari degerlendirmek lazim, degil mi?
Sevindim dolmalarinizin yumusacik ve lezzetli olmasina, afiyetle yemissinizdir.
Sevgiler, selamlar...