19 Haziran 2007

Tavuk ve Brokoli Salatasi

Firinda pisen bu tavugun en onemli yani sosu. Bu sos birden evde olan baharat ve diger malzemelere gore cikti ortaya. Tavuga surmeden bir tadina bakayim dedim, sonuc benim cok hosuma gitti. Acuka gibi bir sey cikti ortaya, ekmege sur ye misali. Ama yapmadim:( Tavuklari soslamakla yetindim.

Sosun icindekiler: Salca, limon suyu, kekik, kirmizi biber, kori (curry), kimyon, tuz, sarmisak. Hepsi iyice karistirilir, tavuk bu sosa bulanarakbir muddet buzdolabinda bekletilir (tercihen en az 2 saat), firinda pisirilir. Yanina bulgur pilavi yaptim ben.
Bir de salata lazim elbette. Brokoli var evde, ama onu nasil yapsam... bu defa de yogurtlusunu mu denesem acaba?
Brokoli ve havuc haslanir; buharda haslama veya uzerine kaynar su dokulerek sok haslama yontemlerinden biriyle. Uzerine sarmisakli yogurt, onun da uzerine zeytinyagi ve kirmizi biber dokulur. Biberi yagda kavurarak sos da yapabilirsiniz ama, diger yontem daha hafif oluyor bence...

4 Yorum:

Ayşe dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel gözüküyorlar..tavuğun sosuda değişikmiş, ama eminim çok lezzet vermiş.
Brokoli salatası ne iyi olur şu yaz günlerinde..ama ben pazarlarda görmüyorum..sonbahar ve kış mevsiminde oluyor buralarda..yoğurtlu yoğurtlu mmmmmhhh...bulmak lazım:))

serpil dedi ki...

sevgili biranne sayfanızın tümünü gezdim ve çok beğendim. Ellerinize sağlık.Özellikle Alemlerin rahmetinden böyle sık sözetmeniz dahada güzel yaptı sayfanızı.Sık sık görüşelim. Hemen ekliyorum sizi siteme...Sağlıcakla...

Bir Anne dedi ki...

Ayse, burada (fransa) her mevsim her sebze var. Iyi mi kotu mu bilmiyorum. artik Turkiye'de de boyledir tahminim. Bosver herseyi mevsiminde yemek daha guzel kardes:)
Serpil, hosgeldin. Tabi ki goruselim, memnun olurum. Sevgiler...

kimyager1067 dedi ki...

tüm güzellikler sizinle olsun.