28 Temmuz 2007

Ablamdan Tarifler:Yirtik Borek ve Seftalili Yaz Gulu

Dun diger iki kardesim ve annemle birlikte ablama caya gittik, ablamin bizim icin hazirladigi ikramlari resimlemeden, tariflerini almadan edemedim. Burada kaldigimiz surece bu guzel tarifler, ablamin guzel evinden manzaralar esliginde gelmeye devam edecek. Bizi izlemeye devam edin:)
Yirtik Borek

  • 3 yumurta
  • Yarim kilo sut
  • Yarim bardak sivi yag
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 adet yufka
  • Peynir veya lor (250 gram kadar)

Yumurtalar cirpilir, sut ve yag ilave edilerek bir karisim elde edilir. Kabartma tozu da karisima ilave edilir. Yufkalar yirtilarak malzemenin icine konulur. Peynir de ilave edilir. 1 saat kadar buzdolabinda bekletilir. Bu islem aksamdan yapilirsa daha guzel sonuc alinabilir.

Firin tepsisine dokulur, ustu kizarincaya kadar firinda pisirilir. Arzuya gore corek otu ile suslenebilir.

Seftalili Yaz Gulu

  • 125 gram kati yag (tarifte margrain deniyor ama, ben hic margarin kullanmiyorum. Turkiye`de guvenilir margarin markalari var deniyor fakat bence yine de sagliga uygun degil. Tereyagini tercih ederim her zaman)
  • 1 kilo sut
  • 3,5 kahve fincani un
  • 3 kahve fincani toz seker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket jole (biz cilekli jole kullandik)
  • Mevsim meyvalarindan (biz erik ve seftali kullandik)

Yag ve un iyice kavrulur. Sut, seker ve vanilya ilave edilir. Muhallebi kivamina gelince ocaktan alinir, islatilmis borcam tepsiye dokulur. Soguduktan sonra jole paketteki tarife gore hazirlanir ve tatlinin uzerine dokulur. Meyvalar dilimlenir ve ilinmis jolenin ustune dizilir. 6-7 saat dolapta bekletildikten sonra kesilerek servis yapilir.

11 Yorum:

mutfakta hoş seda dedi ki...

nurgülcüğüm merhaba canım ben seda . kusura bakma adres bilgilerimi eksik göndermişim.rica etsem kargo gönderi kodunu sayfama yazar mısın ? böylece gönderine ulaşmam kolaylaşıcak.

mutfakta hoş seda dedi ki...

nurgülcüğün kargona ulaştım çok şükür :) yarın sabah bana ulaşıcak.

Mutfakta Hoş Seda dedi ki...

Nurgül; bu sabah kargon elime geçti nasıl mutlu oldum anlatamam hepsi birbirinden anlamlı hediyeler göndermişsin çok teşekkür ederim kilometrelerce uzaktan ve tanımadığın birinden bu kadar anlamlı hediyeler almak beni çok duygulandırdı çok teşekkür ederim canım ve ablanada çok teşekkürler ebru en özendiğim sanattır bayıldım hediyelerine blogda yayınlama tarihinin gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum
Sevgiler

Ayşe dedi ki...

Nurgülcüm,uzun zamandır blog ziyaretleri yapamıyordum. İzmirde olduğunu şimdi okudum. Ne güzel ailenin yanındasın, senin adına çok sevindim.
Müsait olduğun bir vakit olursa tanışmayı çok isterim. Misafir etmeyi yada size uyan bir yerde buluşmayı..

Adsız dedi ki...

Nurgulcum ailene benden selam soyle.Buralarda yaniyor.B elki inanmayacaksin ama bir aydir nerdeyse sehrin yarisina yagmur yagiyor,yarisina yagmuyor.Dun elhamdulillah burayada yagmur yagdi.Belkide buraya geldigimizden beri en ilginc yazimizi yasiyoruz.Allah sonumuzu hayretsin.Selametle. AYNUR

Bir Anne dedi ki...

Sedacigim,
Kusura bakma, internete bir muddet ulasamadim. Ama zaten sen beni aldigina dair bilgilendirmistin. Sesini duymak cok hostu. Dostlugumuzun devam etmesi temennisi ile...

Bir Anne dedi ki...

Aysecigim, elbette tanismak, gorusmek benim de cok hosuma gider. Mail adresime tel numarani yazarsan ararim seni.
nurgul.celik@gmail.com

Aynurcugum, demek Amerika da yaniyor... Valla dunyanin hali ne olacak bilmiyorum, korkutuyor degil mi? cocuklari ve seni opuyorum canim...

Ayşe dedi ki...

canım şimdi okudum mesajını, mail yolluycam şimdi;)

Nihan dedi ki...

harika gorunuyor ellerinziesaglik

kalimeero dedi ki...

Bu Sirince ne hos, sirin bir yermis. Incik cincik tam bana gore:) Ceyizi olmayan bir kizcagiz olarak dantellere de gozum takildi. Sirince'de uygun fiyata midirlar acaba? :) Izmir'e gitmek icin bir sebep daha cikti bak..)

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Nihan. Afiyet olsun:)
Kalimeerocugum, fiyatlar malum, Turkiye'de pazarlik yapmasini biliyorsan ilk teklif edilenin dortte biri fiyata bile alabilirsin mali. Bilmiyorsan senin acemi oldugunu anlarlar, herkese soylediklerinin iki katini soylerler kardes:)Izmir'e git tabi, benim orda oldugum zamana rastlarsa beraber gezeriz...