05 Temmuz 2007

Dun Neler Oldu?

Amerika' da olsaydik 4 Temmuz kutlamalarini seyretmeye gittik diye yazardim. Kizim da her sene oldugu gibi "benim dogum gunumu butun Amerika havai fiseklerle kutluyor" derdi eminim. Dun havai fisek gosterisi izlemedik ama, cok yakinimizda kocaman bir ormanin yanip kul olmasina cok uzulerek sahit olduk.
Esterel Daglari Fransa'nin Cote d'Azur diye bilinen guney sahillerine bakan bir dag seridi. Tarihi cok eski zamanlara dayanan Provence uygarligindan izler tasiyan ve bu tarzin hala turistik olarak yasatilmaya calisildigi kucuk ve sirin koylerin, muhtesem manzaralarin mekani bir doga harikasi. Ama maalesef dun buradaki ormanlarin buyuk cogunlugu kul olup gitti. (Resmi aciklamalari gormedim, dinlemedim ama, gozumuz sahidimizdir.)
Ucaklar ve helikopterlerle denizden tasinan suyla yangin sondurulmeye calisildi ama, ruzgar o kadar siddetliydi ki, alevler cok hizli yayiliyordu. Henuz insanlar bundan direk olarak ne kadar etkilendi bilmiyorum ama o daglarda yasayan hayvanciklari dusundukce icim ciz ediyor.
Yangin gece boyunca da devam etti, ucak ve helikopterler hala su tasimaya devam ediyor. Disarisi cok fena duman kokuyor, her taraf kapkara is olmus, ama insallah can kaybi olmamistir diye dua ediyorum.
(Ilave: Sonradan TRT1 in haberlerinden ogrendigime gore; dun Ispanya ve Fransa' da orman yayginlari epey korku yasatmis. Bizim buradaki yanginda ise yaklasik 1000 hektar kadar ormanlik alan ve bir ev tamamen yanmis. Biz de sehirdeki kisa gezintimiz esnasinda gorduk ki; yangin, apartman sitelerinin cok yakinlarina kadar gelmis, neyse ki artik kontrol altinda.)
Dun butun bunlardan once kizima cok istedigi Mimihops' u almis, 10. yasi serefine de benden aylardir istedigi Browniyi yapmistim ama onlari da sonra anlatirim ins.

2 Yorum:

Minik Patikler dedi ki...

İnsan ne kadar kötü hissediyor Allah yardımcımız olsun..

Bir Anne dedi ki...

Merhaba "Minik Patikler". Gercekten boyle olaylar insani cok uzuyor. Gecen gun de Izmir Manisa arasinda buyuk bir orman yangini vardi. Butun Izmir duman altinda kaldi. Dunyanin gidisati icin cok dua etmeli ve tedbirleri arttirmali, Allah sonumuzu hayreylesin. Amin