02 Temmuz 2007

Firinda Karnibahar

Cok kolay ve lezzetli bir karnibahar tarifi bu. Bilhassa sebze sevmeyen cocuklara karnibahar gibi guzel bir tadi (sen gel de cocuklara sor onu:) yedirmenin iyi bir yolu.
Karnibaharlar temizlenir, cicekleri ortadan kesilir, haslanir. Yaglanmis firin tepsisine dizilir. Uzerine yumurta, tuz ve sevdiginiz baharatlardan yaptiginiz karisim dokulur. (Ben baharat olarak Turkiye' de "tuzot" diye bilinen baharat karisiminin Avrupa versiyonunu, "Vegeta" marka sebze kurusu ve baharat karimisini kullandim, cok da yakisti.) En uste de bolca kasar peyniri rendesi serpilir. Firinda uzeri kizarincaya kadar pisirilir.
(Karnibahari firinda basamel soslu da yapabilirsiniz ama, yumurta ve peynirle hazirlayinca daha kitir oluyor, cocuklarin yeme ihtimali daha yuksek:)

4 Yorum:

ladybird dedi ki...

Ellerine saglik. Yumurta ile hic denememistim. Ilk firsatta yapacagim cocuklara. Saol ;)

Bir Anne dedi ki...

Sen de sagol ugur bocegi:) Karnibahari sever ins cocuklar.

bahar dedi ki...

merhaba tarifiniz mükemmel teşekkür ederim, Vegetayı 80'li yıllarda annem çok kullanırdı Yugoslavya'ya giden gelen tüm akrabalarımıza sipariş ederdi.Bende bu toz karışımını sadece Arnavutlar kullanıyor sanırdım. Bana çocukluğumdaki muhteşem lezzetleri hatırlattığınız için sizi yürekten öpüyorum sevgiler
Bahar

Bir Anne dedi ki...

Ne buyuk mutluluk, size cocuklugunuzun bu guzel tadini hatirlatmis olmak. Pek sevindim:))
Guzel sozlerinizden dolayi tesekkur ederim.
Sevgiler