03 Temmuz 2007

Soguk ve Kolay Bacakli Corba

Bacakli corba aslinda Tokat yoresine ait, yesil mercimek ve eriste ile pisirilen yogurtlu bir corbadir. Kimi zaman icine kucuk kofte toplari da konulur. Bacakli corba denmesinin sebebi de icindeki uzun uzun eristelerdir.
Benim yaptigima bacakli corba demek ne kadar dogru oluyor bilmem ama, sicak yaz gunleri icin harika bir corba oldugu bir gercek. Bacakli, ya da bacaksiz:)
Yesil mercimek yikanir, tencereye konulur, uzerini tam gececek kadar su ilave edilir, boylece bir iki tasim kaynatilir. Sonra kara suyu suzulur ve uzerine yeniden kaynar su ilave edilir, eristeler de bu asamada eklenir. Mercimek ve eriste birlikte pisirilir.
Pistikten sonra ocagin alti kapatilir ve mercimek&eriste karisimi sogumaya birakilir. Servis yapmadan hemen once az sulandirilmis sarmisakli yogurtla iyice karistirilir, tuzu eklenir, uzerine nane ve kirmizi biber serpilir, servis yapilir.
Bu corbanin en pratik yani da bu: yiyeceginiz miktarda yogurtluyorsunuz. Kalani kapakli bir kapta buzdolabinda saklayabilir, istediginiz zaman cok kolay bir sekilde servise hazir hale getirebilirsiniz.
Bu corbanin yuzune ben genelde yag koymuyorum ama, tabi siz eritilmis tereyagi ile servis yaparsaniz hem mis gibi kokar, hem de daha bir lezzetli olur. Sahsen mumkun oldugunca ve cok da gerekmedikce yag kullanmamayi tercih ettigim icin, misafire degil de, kendimize yaptiysam yagsiz servis yapmayi tercih ediyorum.

3 Yorum:

pervin dedi ki...

evet bu çorbayı bizde çok severiz ellerinize saglık.acemi siteme davetlisini bensizi bekliyorum. http://www.tahtakasik.blogspot.com/

Bir Anne dedi ki...

Bu corba sevilmeyecek bir corba degil mi, hafif ve lezzetli...
Ustelik davetinize icabet edip blogunuzu gezdim. Mantiniz harika gorunuyordu:)

www.edasuner.com dedi ki...

Bacaklı çorba diyince o ne dedim bende :) Sonra resmi görünce anımsadım anneannem çok yapar ve bayılırım bende olsa da içsek mis mis