31 Ağustos 2007

Gonul Dostlarim

Merhabalar, sonunda beklenen gun geldi catti, kim kimin gonlunde yer etti ogrenecegiz bakalim:) Herseyden evvel sevgili Sevda ya bu hos etkinligi baslattigi, sabirla yuruttugu ve basari ile sonuclandirdigi icin tesekkur etmeli. Bir onceki yazimda Peygamber Efendimiz SAV in hediyelesme ile ilgili hadislerini yayinlamistim. Bizler ins hediyeleserek bu guzel sunneti uygulamis olduk, Sevda da vesile oldugu icin payina duseni almistir elbet...

Herkes gibi benim de iki tane gonul dostum oldu bu etkinlik sayesinde. "Evcilik Lezzetler" den sevgili Burcu bana fotograflarda gordugunuz birbirinden guzel hediyeleri gondermis, sagolsun. "Mutfakta Hos Seda" nin Seda' si da benim gonlumden kopanlara sahip oldu.
Sevgili Burcu bana annemin memleketi Tokat' dan surpriz hediyeler gondermis, hepsi birbirinden degerli ve anlamli. Anlatayim efendim: Niksar Sandigi: Tokat' in guzel ilcesi Niksar' da ustalarinca yapilan el emegi goz nuru harika bir sandik. Icine ne koysam diye dusunmeye basladim bile...
Antika Yazma Kalibi: Onceden de soyledim, hediyelerin hepsi birbirinden degerli diye ama, bu parcayi daha bir sevdim ve cok da anlamli benim icin. Zira benim rahmetli dedem de bir zamanlar bu baski kalibini kullanan sanatkar ellerdenmis. Gecenlerde annemden arakladigim esyalar arasinda anneannemle dedemin evlilik cuzdani da vardi, orada bile meslek hanesinde "yazmaci" diye yaziyor. Arkadaslar, guzel desenli yazmalar makinelerle tanismadan once usta eller tarafindan ihlamur agacindan yapilan bu kaliplarla suslenirmis.
Tokat baskili kumas: Burcu' nun guzel hediyelerinden biri de iki parcadan olusan Tokat isi baskili kumas idi. Bu parcalar birbirine dikilerek elbise de yapilabiliyor, istenilen baska bir maksadla da kullanilabiliyor. Insallah elbise dikim islemini tamamlayinca yeniden ekleyecegim fotografi. Fotografta hediyelerime zemin teskil eden guzel desenli ortu, Tokat baskli kumasin ta kendisi olur.Kirmizi-Siyah desenli yazma: Cok sevdim, o gunden beri surekli kullaniyorum. Bilhassa kenarlari saten kurdela ile kivrilmis, bayildim.
Miss gibi bir kahve ve yaninda kurabiye icin harika bir takim: Nerden bildin cayi ve kahveyi bos icmeyi sevmedigimi Burcu'cugum? Kucuk tabaklara kekler kurabiyeler sigmaz, elinde ikinci bir tabak istemezsin. Ne guzel bir fikir bu, ikisi ayni anda...
Tokatla ilgili bir kitapcik ve halk egitim merkezinin Elvan adli dergisi: Bu da cok hos, Elvan' in arka sayfalarinda Tokat yoresinde kullanilan bazi kelimelerin listesini yazmislar. Kizkardeslerimle cok keyif alarak okuduk bu hos kelimeleri. Rahmetli anneannemin bolca kullandigi kelimelerdi bunlar. Anneme bir sinav bile yaptik, bakalim ne kadarini hatirliyor diye. Sonuc: %100 basari. Iste size bir kac ornek:
Purpurum: Semiz otu
Ilistir: Sapsiz suzgec, kevgir
Sepelek: Tez canli
Yazu: Duzluk, ovalik yer.
Son olarak, sevgili Burcu, bu guzel hediyelerle bizi alip Tokat'a goturdugun icin annem ve kendim adima cok tesekkur ediyorum. Butun hediyelerin ve emek verip yazdigin mektubun cok degerli. Hepsini cok sevdim, cok begenerek kullanacagim.
Blogcular dunyasinda yeni idim. Fazla arkadasim da yoktu henuz. Bloglar arasinda gezerken Sevda Mavisine rastladim, hemen katildim Gonul Dostlarina. Bu vesile ile en azindan 3 yeni arkadasim oldu: Burcu, Seda ve Sevda... Tanismak guzel, mutluyum:) Sevgiler, selamlar herkese...

15 Yorum:

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Nurgül merhaba :))
Ne hoş bir etkinlik oldu gönül dostları; hediye alması, hazırlaması, yayınlanması herbiri ayrı ayrı keyif verici. Öyle güzel resimlemiş ve anlatmışsın ki gönlüne sağlık ;)
Sizleri alıp Tokat'a götürebildiğime de ayrıca çok sevindim. Çekiliş yapan eller ne hoş bir tesadüfe vesile olmuş :))
Güle güle kullanman dileğiyle...
Sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Burcu,
Bence de cok hos oldu. Kim sevmez hediye almayi, vermeyi? Bu vesile ile tanismis da olduk, cok samimi amaclarla baslayan bu guzel dostluklari surdurmek dusuyor bize artik:) Yeniden tesekkurler arkadasim.

Mutfakta Hoş Seda dedi ki...

Nurgül bende tekrar teşekkür ediyorum hediyelerin için sana gelen armağanlarda birbirinden güzel iyi günlerde kullan canım
Sevgiler

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

Gerçekten çok keyifli oldu hediye alıp vermek kadar güzeli yok hele böyle anlamlı olunca güzel günlerde kullanmanız dileğiyle

serinmavi dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel ve anlamlı ,iyi günlerde ağıztadıyla kullan canım hediyelerini....



Selamlar.....

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler arkadaslar, guzel yorumlar ve iyi dilekler icin:)

sevdamavisi dedi ki...

canım,
çok güzel hediyeler, güle güle kullan. çok da anlamlılar bayıldım doğrusu. bu güzelliklere vesile olduğum için ben de çok mutluyum. sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Mutlu ol tabi Sevda'cigim, mutlulugun daimi olsun hem de, herkesi sevindirdin zira:) Canim, ben de bu hos etkinlige katildigim icin mutluyum, tesekkurler yeniden:))

Calimero Mutfakta dedi ki...

Hepsi birbirinden guzel ve ince dusunerek secilmis bu hediyelr.. iyi gunlerde kullanmaniz dilegiyle

www.edasuner.com dedi ki...

Bayıldım şeker iyiki geldin yorum yazdın bayılırım bu baskı örtülere muck

Bir Anne dedi ki...

Sen de benim bloguma iyi ki geldin ve hosgeldim Eda:)

niksarli bekir dedi ki...

slm iyi günler dileklerimle ben niksarli bir sandıkçı o kilimli sandıklarin imalatçısı bir genç güzel olmuş elinize sağlık eğer isterseniz bir kaç resim size gönderebilirim sayfanızda niksarı daha geniş tanıtmış olursunuz eğer isterseniz.

Bir Anne dedi ki...

Selamlar Niksarli Bekir bey. Sayfama ziyarete gelip yorum birakmaniza cok memnun oldum. Bahsettiginiz fotograflari bekliyorum, tabi ki isterim Niksar hakkinda daha genis bilgi vermek, sizin de yardiminizla elbette...
Selamlar,

niksarlı bekir dedi ki...

slm hayırlı günler ama o dediğim resimleri size nasıl gönderebilirim bilmiyorum yardımcı olursanız sevinirim.tşklr iyi akşamlar diliyorum.

Bir Anne dedi ki...

vas, resimler bilgisayarinizdaysa internet yoluyla gondermeniz en kolay yol.
email adresim: nurgul.celik@gmail.com
Ilginiz icin tesekkurler.
Nurgul Celik