28 Ağustos 2007

Gulen Inekli Pogacalar (Fransiz mutfagindan Les Gougeres)

Bu gunlerde tarifsiz kaldim. Ani bir kararla vatana donme isini uc ay erkene alinca, hazirliklardan mutfaga girmeye fazla zaman kalmiyor. 3x3 oyununda sundugum "La vache qui rit" li pogacalar yetisti imdadima. Tarifini yazmayi boyle gunlere saklamisim demek ki.
Malzemeler:

  • 250 ml su (2,5 cay bardagi)
  • 8 porsiyon La Vache Qui Rit peyniri. (Kucuk ucgen seklindeki diger surme peynirleri de kullanilabilir.)
  • 100 gram tereyagi
  • 125 gram un
  • 4 butun yumurta+ 1 yumurtanin sarisi
  • Tuz

Yapilisi:

Kucuk ama derin bir tencerede 250 ml suyu, 100 gram tereyagi ve bir tutam tuz ekleyerek kaynatin. Unu katin ve 5 dakika kadar pisirin. Unu katarken topak olmamasi icin hizlica karistirmak gerekiyor. Karisimi ocaktan alin ve biraz ilinmasini bekleyin. 5 dakika kadar sonra 4 yumurtayi ve peynirleri ilave edin ve iyice karistirin. Hamurdan kasik yardimi ile ceviz buyuklugunde parcalar alin ve firin tepsisine dizin. Yuzune yumurta sarisini surun. 2oo derece firinda 15-20 dakika pisirin.

Fosur fosur kabariyorlar ve bilhassa kahvaltida arasina peynir veya diger istenilen lezzetler konarak yenince harika oluyorlar.

Not: Fransizcada La Vache Qui Rit= Gulen Inek demek oluyor.:)

Ekleme: Sevgili Dilek' in de hatirlatmasiyla Fransiz mutfagina ait olan bu tadin orjinal adini yazmadigimi farkettim. Ingilizcede "Cheese Puffs" diye de bilinen "Les Gougeres" in (okunusu Gujer olsa gerek) 'La vache qui rit' li bu versiyonuna "Gulen Inekli Pogacalar" adini ben yakistirdim, butun sorumlulugu kabul ediyorum:) Bence fena da olmadi hani...

10 Yorum:

Dilek... dedi ki...

Bir anne, bu "gougere" tarifi degil mi, peynirli "pate a choux" yani :) Profiterol - ekler hamurunun tuzlusu - peynirlisi. Ben denemedim ama, ayni hamura haslanmis patates puresi katarak, lokma gibi dokup yagda kizartiyorlarmis. Buna da "pomme dauphine" deniliyor... Ukalalik yapayim dedim biraz :)

Bir Anne dedi ki...

Ne dedin canim? turkcesini de yazsaydin ya:) (Malum ben hala Fransizca ogrenemedim de:) Ama haklisin, profiterol tarifinin peynirlisi. Yagda kizartilani da denemis ama cok memnun kalmamistim sahsen, belki ben beceremedim bilmiyorum. Ayrica aciklama icin cok tesekkurler Dilekcigim.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,güzel görünüyorlar....Selamlar....

Eda dedi ki...

Fosur fosur tabiri beni bitirmiştir..zira dayanamam ben pofuduk lezzetlere, hemen not alıyorum.Ellerine sağlık.
Sevgiler

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Ellerinize sağlık poğaçalar pek güleryüzlü :)) Peynirin o şirin şarkısı takılıverdi şimdi dilime :))
Lavaşkiri lavaşkiri yumuşacık taptaze lavaşkiri herkesin sevdiği hah hah hah...
:))
Sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Oya,tesekkurler arkadasim.
Eda' cigim, pofuduk lezzetleri seviyorsun demek:) Gercekten dayanilmaz oluyorlar degil mi?
Sevgili Burcu, sarki icin cok sagol. Ne yapsam fon muzigi olarak bu sarkiyi mi eklesem acaba?:)))

Nihan nam-i diger Speedy Gonzales dedi ki...

isim harika olmus canim ellerine saglik iyi tatiller

Bir Anne dedi ki...

Senin ismin de harika Speedy Gonzales cigim:)

Unknown dedi ki...

Tarife göre yaptık ama bi halta benzemedi.kabartma tozu filan mı kullanmak gerekiyordu

Bir Anne dedi ki...

Ekrem Şafak, eğer poğaçayı yaparken tavrınız buraya yazdığınız kadar kaba idiyse, o dediğiniz sonuç gayet normal 😕