23 Eylül 2007

Humus

Nohuttan yapilan her turlu yemegi cok severim. Salatalar da favorilerim arasinda olunca; her iki sinifa girebilen Humus benim tarafimdan iki kez sevilmis oluyor:))) Dun aksam iftarda yemeklerin yanina yaptim, sicak pide ile cok guzel gitti.
Humus aslinda tahin denilen bir baska lezzetli gida ile hazirlanir. Velakin bendeniz her zamanki gibi damak tadimiza uygun hale getirdim ve tahinlisi bize biraz agir kactigi icin tahinsiz yaptim. Tarifi soyle:

  • Yarim kilo konserve nohut (yaklasik 1,5- 2 su bardagi haslanmis nohuta denk geliyor)
  • 3-5 dis sarmisak
  • Yarim cay bardagi zeytinyagi
  • Yarim cay bardagi limon suyu
  • Yarim cay bardagi su (ihtiyac durumunda daha fazla konulabilir)
  • kirmizi biber
  • kimyon
  • tuz

Nohut ve sarmisak ayri ayri veya birlikte rondoda cekilir. Nohutun kivami cok koyu olacaktir. Zeytinyagi ve limon suyu ilave edilerek karistirmaya devam edilir. Kivamini ayarlayincaya kadar su eklenir (Sanirim tahinli yapinca su eklemeye gerek kalmiyor). Tuz ve baharatlar da ilave edilir.

Servis yaparken (ben yapmadim ama:) uzeri zeytinyagi, kirmizi biber ve tursu ile suslenebilir. Sicak pide veya lavasla tuketilir. Afiyet olsun.

6 Yorum:

lavantin dedi ki...

Hiç denemedim ama sanırım artık zamanı geldi humus yapmanın.
ellerine sağlık, ben de tahinsiz deneyeyim bari.
Selamlar...

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım.doğrusu ben de hiç denemedim.Yapmak lazım sanırım....Selamlar.....

Papatya Prenses dedi ki...

:) Ziyaretiniz için ve iltifatınız için çok teşekkür ederim :)
Biz de bu akşam iftard aablamdaydık, o da humus yapmıştı:) Ama dediğiniz gibi tahinlisi ağır oluyor,fazla yiyemedim..
Ama ben sadece resim yayınlıycam nasipse,çünkü tarifi alamadım, harala gürele içinde :))

Ellerinize sağlık,sevgiler ve hayırlı sahurlar

Bir Anne dedi ki...

Hos yorumlarinizla renk kattiniz Lavantin, Serin Mavi, ve yeni tanistigim Papatya Prenses:)Eksik olmayin.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Mmmm nefis görünüyor, hafifliği de ayrı bir güzellik, ellerine sağlık :))
Sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Afiyet olsun Burcu:)