28 Eylül 2007

Kofteli Bezelyeli Turlu

Bu yemegin baska ozel bir adi var midir bilmiyorum ama, genelde hemen her mutfakta pisebilecek klasik bir yemek oldugunu dusunuyorum. Ramazanda ne pisirsem derdine dusebilecek olanlara fikir verir diye dusundum ve paylasmayi uygun gordum.

  • Yarim kilo kiyma
  • 1 cay bardagi koftelik bulgur
  • 1 yumurta
  • 1 adet kuru sogan
  • 2 adet orta boy patates
  • 1 garnitur konserve (veya evde hazirlanmis, onceden hafif haslanmis havuc ve bezelye karisimi)
  • Tuz, kirmizi biber
  • Sivi yag
  • Biraz biber salcasi, biraz domates salcasi

Kuru sogan rendelenir, kiyma, koftelik bulgur, yumurta, tuz ve baharat karistirilarak kofteler yogrulur. Minik minik toplar halinde sekillendirilir. Icine un serpilmis bir tepsiye dizilir. Hazirlanan koftelerin uzerlerine de un serpilir ve uzeri filmle kaplanarak buzdolabinda bir saat kadar dinlendirilir.

Patatesler kup seklinde dogranir, suda bekletilir. Konservenin suyu suzulur, hazir hale getirilir. Once patatesler, sonra da kofteler az yagda hafifce kizartilir. Kagit havlu serili bir tabaga alinir, yaglari suzdurulur.

Ayri bir tencerede sivi yag, biber ve domates salcalari hafif kavrulur. Kofteler, patatesler ve garnitur de ilave edilir. Uzerine az miktarda kaynamis su ilave edilir. Tuzu ve arzuya gore baharati ayarlanir. Orta hararetli ateste pisirilir.

Malzemelerin hepsi bir on pisirmeye tabi tutuldugundan dolayi bu yemegin pismesi fazla zaman almiyor. Afiyet olsun.

(Eger kiymaniz coksa ve vaktiniz ve de sabriniz varsa bu koftelerden daha cok hazirlayip buzluga atarsaniz, sonra dar zamanlarda imdada yetisiyorlar. Cok da pratik oluyor. O zaman size tavsiyem buzdolabi posetine unu koyun, kofteleri posete dokun ve guzelce sallayin, koftelerin iyice unlanmalarini saglayin. Yoksa buzlari cozulurken sekil semal kalmiyor kofteciklerde:) Buzlarini cozerken de disarda degil de, buzdolabinin icinde bekletin, daha homojen bir cozulme oluyor. Hem bu yol daha saglikli. Bu aksam bizim menude de fotograftaki koftelerin buzlukta bekleyen kardesleri var:)

12 Yorum:

yaren dedi ki...

Yemek nefiss görünüyor,ellerine saglik.

gülizar dedi ki...

Merhaba,
Sitem çok yeni ve sizleride sitemde görmek istiyorum.Beni yalnız bırakmazsanız çok mutlu olurum.Benide linklerine ekler misin?
Hayırlı ramazanlar

www.gulizar1982.blogspot.com

lavantin dedi ki...

Canım, ellerine sağlık. Bilsekte görünce aklımıza geliyor, yayınlamakla iyi etmişsin.
Sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Yaren'cigim,
Gulizar blogun hayirli olsun. Hemen simdi geliyorum ziyaretine...
Tesekkur ederim Lavantin. Benden de sevgiler arkadasim:)

serinmavi dedi ki...

Çok güzel görünüyor,eline sağlık canım.Bulgurla yapılan tüm yemeklere bayılıyoruz kızımla ben...Selamlar....

Yıldız Yağmurları dedi ki...

İlk fırsatta yapacağım bir yemek olarak aklımın bir köşesine yazdım. Elinize emeğinize sağlık, resimde çok güzel görünüyor.
Sevgiler
Dilek

Bir Anne dedi ki...

Oya, bulgurlu yemekleri ben de cok severim, gercekten bambaska bir lezzet veriyor degil mi?
Dilek, tesekkurler guzel yorumun icin.

diyalogyemekleri dedi ki...

şahane olmuş..bu tarz yemekler çok güzel ,pratik ve lezzetli oluyor.ellerine sağlık.slmlar

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Suheyla, bence de bu klasik yemekler cok guzel:)

damak tadı dedi ki...

Bulgurla yapılan yemekleri bende çok sevmeye başladım.Köfteye çok yakıştığı ve çok farklı köfte olduğu resimlerden belli oluyor.

Ellerine sağlık canım.

Sevgilerle

akçahan dedi ki...

Ellerine sağlık, blogunuzu tanımaktan mutlu oldum. Hayırlı Ramazanlar...

akçahan dedi ki...

Ellerine sağlık, blogunuzu tanımaktan mutlu oldum. Hayırlı Ramazanlar...