24 Eylül 2007

Lavas veya Tortilla Boregi

Bilhassa sahur veya kahvalti icin hazirlanabilecek cok pratik ve kolay bir borek tarifini paylasmak istiyorum bugun. Yufka niyetine kullandigimiz lavas ekmekleri onceden pismis oldugu icin boregimiz de cabucacik pisiveriyor, bizi fazla bekletmiyor. Amerika' da tortilla denilen Meksika' ya has hazir ekmeklerle yapardim, burada markette paketlenmis ince ince lavaslari gorunce pek sevindim, hemen kaptim bir paket:))) Sanirim tortilla= lavas.
Ekmekleri seriyoruz, iclerine yumurta suruyoruz. Rendelenmis kasar peyniri ve sosisle hazirladigimiz ic malzemeyi arasina dosuyoruz. Guzelce rulo yapiyoruz ve istedigimiz buyuklukte kesiyoruz. Ustlerine de yine yumurta surup firina atiyoruz. Yaklasik 200 derece firinda 10 dakika kadar pisirmek yeterli oluyor. Demistim size cok kolay oldugunu:)

17 Yorum:

Ayşe dedi ki...

evet evet kesinlikle çok kolaya benziyor ;)
taşınma telaşında olduğumuz şu günlerde pratik tarifler favorim oldu zaten...bu gecenin sahur yemeğinin adını koymuş bulunuyorum sayende:)) ellerine sağlık nurgülcüm, paylaştığın içinde sağolasın...

lavantin dedi ki...

Sevgili Nurgül, fot. makinası aldım ve en kısa zaman da deneyeceğim bu tarifi. Ben bu sözü daha önce de yazmışmıydım? :))
Sevgiler...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Sahu için harika bir alternatifmiş, bizim buralardaki nispeten daha kalın lavaşlarla denemeli ;))
Sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Aysecigim, tasinmak zor bilirim, ayni sureci yasiyorum da:) Kolay gelsin cumlemize:)
Lavantin, en azindan bana yazmamistin:)Makinan hayirli olsun bu arada.
Burcu, deneyince yazarsin artik degil mi?:))

Calimero Mutfakta dedi ki...

pratikmis ve cok lezzetli gorunuyor.. en kisa zamanda denenmek uzere kaydedildi :)

Yıldız Yağmurları dedi ki...

Merhaba, yine değişik, lezzetli bir tarifle karşılaştım ne güzel, bende hemen denemek istiyorum, Hem ne güzel bir resim olmuş bu artık yemek yapmanın, tarif etmenin de ötesinde ayrı bir yeri olmaya başladı şu resimlerin sanki:) Ayrıca hayırlı ramazanlar dilerim.
Sevgiler..
Dilek

Bir Anne dedi ki...

Calimero'cugum, hadi sana kolay gelsin o zaman:)
Haklisin Dilek, yemek fotografciligi blogcu hanimlar arasinda bir uzmanlik sahasi haline geldi gercekten. Sana da hayirli ramazanlar, selamlar...

kimyager1067 dedi ki...

hayırlı günler, hayırlı ramazanlar.

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler kimyager1067, size de hayirli gunler, hayirli ramazanlar:)

damak tadı dedi ki...

Selamlar,
Super bir alternatif olmu� bence,ellerinize sa�l�k.
Kahvalt� sevenler i�in en ideal iftar yeme�i.Bende kepekli lava� ekmekleri ile peynirlisini s�k s�k yapar�m.Tek kelime ile nefisler!!

Sevgilerle..

diyalogyemekleri dedi ki...

cnm.çok hoş olmuş bu börek..hem kolay hem de lezzetli..yani tatmasak ta görüntüden belli..slmlar.

Bir Anne dedi ki...

Selam Damak Tadi, tesekkurler hos yorum icin:)
Suheyla'cigim, tesekkur ederim canim. Sevgiler sana:)

sevdamavisi dedi ki...

Nurgülcüğüm,
ellerine sağlık hem pratik hem de güzel. görüntüsünü çok sevdim. bu arada humus yapmaayı düşünüyordum bir baktım ki senin sayfanda da varmış. sevgiler

yemegim dedi ki...

Nurgül hanim günaydin...

Tortilla böregi bencede sahur icin güzel bir alternatif hem cabuk yapilip hemde leziz görünüyor ellerinize saglik sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Sevda'cigim ve "yemegim". Sizlere de sevgiler, selamlar:))

nino dedi ki...

harika olmuslar ellerinize saglik o kadar ince lavas bulursam denicem :D sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Tesekkur ederim Nihan, sen de insallah bulursun istedigin kalinlikta lavaslari:)