03 Eylül 2007

Tavuklu Enginar Yemegi

Ablamdan guzel bir tarif daha: Tavuklu Enginar
Malzemeler:

  • Yarim kilo tavuk gogsu (kusbasi dogranmis) (veya kuzu eti)
  • 6-8 adet enginar
  • 3-5 tane taze sogan (yoksa 1-2 kuru sogan)
  • bir kase bezelye
  • yarim fincan pirinc
  • un
  • sivi yag
  • tuz
  • limon suyu

Yapilisi:

Enginarlar temizlenir, kararmamasi icin bir kasik un ve limon suyu katilmis suda bekletilir. Kusbasi dogranmis tavuk etleri tencereye konur ve suyunu salip yeniden cekene kadar pisirilir. Pisen etlerin uzerine ince ince dogranmis taze sogan ve 1 yemek kasigi un eklenir, hepsi kavrulur. Enginarlar da dogranir ve tencereye ilave edilir. Uzerine bezelye ve yikanmis pirinc eklenir. Bol limon suyu ve tuz ilave edilir. (Limon suyu ile birlikte arzu edilirse limon dilimleri de eklenebilir.) Tencerenin agzi kapatilir, kisik ateste pisirilir. Bol dereotu ile suslenerek servis yapilir.

14 Yorum:

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Tavuklu enginar misssler gibi olmuş, ablanızın ellerine sağlık, Abla acaba blog açmayı düşünür mü? Zira ben ebru mum ve kitap ayracına da hayran kaldım :))
Sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Dusunuyor tabi ki:) Simdi bu iltifatlari da alinca insallah bu dusunceyi hizlandirir. Iletecegim kendisine. Tesekkurler.

Calimero Mutfakta dedi ki...

malesef bu sene yeni kesfettim enginar ne guzel bir sebzeymis.. ellerinize saglik

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

canım ya ben hiç enginar yemedim daha nasıl bir tad ki
görüntü gibiyse tadı yemek isterim mutlaka
ellerine sağlık

Lavantİn dedi ki...

Enginarı çok seviyorum ama ben aradığım için hiç bir yerde bulamıyorum.:(
harika görünüyor.
Selamlar...

diyalogyemekleri dedi ki...

enginar seviyorum ama hiç pişirmedim,z.yaglı denemeyi düşünüyordum ama bu tarif daha ilginç geldi şimdi.slmlr

Bir Anne dedi ki...

Calimero, enginar bence hakki geregince verilmeyen bir sebze. Aslinda ne kadar saglikli ve lezzetli degil mi?
Yesimli, bence mutlaka dene enginari. Pisman olmayacaksin:)
Lavantin, aslinda simdi enginar zamani degil ama, benim becerikli ve dusunceli ablam derin dondurucuya atmis benim icin sagolsun. Enginarin hazir, temizlenmis olarak konservesini de kullanabilirsin, cok da pratik oluyor. Izmir de pazarlarda temizlenmis satiliyormus mevsiminde, bu da benim cok hosuma gitti dogrusu=)
Suheylacigim, enginarin zeytinyaglisi baska, etlisi baska lezzetli arkadasim. Tavsiye ederim:))

nino dedi ki...

canim ellerine sglik harika gorunuyor enginar yemegin bu arada hediyelerinde cok guzel bi ara annem tokat bezinden buluzlar etekler diktirmisti kendine cok severim bende gule gule kullan

Lavantİn dedi ki...

Canım, bloglar arası yeni ve hoş bir oyun var. Sende benim davetlimsin. Ayrıntılar sayfamda. Selamlar...

Bir Anne dedi ki...

Nihancigim, Tokat bezi cok guzel olur gercekten. Burcu ne guzel hediyeler secmis benim icin degil mi? Sagolsun:)
Lavantin, oyun mu dedin? Aaa, hemen bakiyorum sayfana:)

serinmavi dedi ki...

Hayırlı ve bereket dolu bir ramazan diliyorum canım....Selamlar.............

evlibarklı dedi ki...

Sevgili "Bir Anne",
bugün blogunuzu ziyaret ettim. Çok hoş bir bloğunuz var. En çok da fonda çalan müzik beni aldı ve götürdü. Nereye gittin diye hiç sormayın. sizden bu parça hakkında bilgi alabilirmiyim? CD olarak bulabilirmiyim? Hoşçakalın, hayırlı Ramazanlar dilerim.
suheylatoprakci@hotmail.com

Bir Anne dedi ki...

Hosgeldiniz Suheyla hanim, fonda calan muzik "Uyan ey gozlerim gafletten uyan" adli muzik eseridir. Guftesi Sultan 3.Murad Han'a, bestesi Santuri Ali Ufku Bey'e e aittir. Harika bir parca oldugu konusunda hem fikirim. CD sini her yerde bulabileceginizi saniyorum. Bir cok kisi tarafindan yorumlanmistir. Ben Ahmet Ozhan' in ve bir de Tasavvuf Musikisi Korosunun okuduklarini cok seviyorum.(Koronun bir on adi daha olacakti ama,simdi hatirlamiyorum, eminim buyuk bir CD-kaset saticisina sorarsaniz yardim edeceklerdir.) Sevgiler, selamlar...

Adsız dedi ki...

paylasım icin teşekkür ederim