01 Ekim 2007

1.Bolum: Gidis Yolu

Yer:Istanbul Ataturk Havalimani
Tarih: 29 Mart 1998, sabah saatleri
Oyuncular: Bir Anne, yavrulari, akraba-i taallukati, esi dostu ve Bir Anne' nin babasi.


Yaninda 4 yasindaki akilli bidik oglu, 8 aylik cici kiziyla Bir Baba' nin kisa! sureligine gittigi ve bu kisa sure yurekleri yakan ozlemden dolayi onlara coook uzun geldigi icin onca yolu goze alip Amerika denilen firsatlar! ve ruyalar! ulkesine yine kisa! sureligine giden Bir Anne. Cocuklar heyecanli, babalarina kavusacaklar. Geride kalan babaanne, anneanne, dede, hala, amca, teyze ... var ama, olsun; nasil olsa bir kac ay sonra donecekler ya. Amerika kimsenin umurunda degil zaten.
Ucaga binis kartlarini almak icin giseye yaklasir Bir Anne.
Vazifeli memur sorar:
-Yolculuk nereye?
-Amerika.
-Hangi sehir?
-Florida.
-Hangi sehir?
-Tallahassee. (Aynen yazildigi gibi)
-???
-Tallahassee.
-hiii, Tallahassee (Talahasi?)
Bir Annenin yakinlari gulerler, sakayla karisik daha gidecegin sehrin adini bile bilmiyorsun derler. Zaten Anne' mizin elinde "dil bilmez" oldugunun belgesi de vardir. Hani basina bir sey gelirse gostersin de, Turkce bilen birini buluversinler hemen diye.
Iste o zaman Bir Anne' nin babasi girer devreye. Her zamanki tatli sert tavriyla, ayrilacak olmanin verdigi huzunle titrek fakat vakur sesiyle:
-Simdi gulun siz, gulun. Bir de bunlari 10 yil sonra gorun ama. Bakin nasil ingilizce konusuyor olacaklar.
Bir Anne:
- Ne diyorsun baba, ne 10 yili, 3 ay sonra buradayiz ins.
Babasi:
-Dogru, ama... Bilmem. Allah soyletti galiba.
Bir Anne:
-Aman baba, dualarin kabul oldugu zamana gelir de...
...
Ve aradan 10 yil olmasa da, 9 yil 5 ay gecer. (eh o kadar yanilma payi da normaldir herhalde). Bir Anne ve ailesi donerler vatana. Bizimkiler Ingilizceye ek olarak az biraz da Fransizca ogrenmislerdir:)

26 Yorum:

Yıldız Yağmurları dedi ki...

Sevgili bir anne gülümseyerek okudum yazını, azmin elinden ne kurtulmuşki değilmi.
Yeni blogun da hayırlı olsun..
Sevgiler
Dilek

Bir Anne dedi ki...

Degil mi ama Dilek, gercekten azmedince her sey oluyor.
Tesekkur ederim.

Damak Tadı dedi ki...

Ne kadar güzel anlatmışsın canım.Azmin elinden ne kurtuldu ki bu da kurtulsun...))Katılıyorum sizlere..

Sevgilerle

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler "damak tadi" arkadasim:)

Haydi mutfağa dedi ki...

bloğunuz hayırlı olsun. ne kadar güzel anlatmışsınız.
Allah yardımcınız olsun.
sevgiler.

Bir Anne dedi ki...

Allah razi olsun, benden de sevgiler:)

Esma dedi ki...

Hayirli ugurlu olsun bir anne :) bakalim bizi neler bekliyor hayatta, vatana donmeyi bekleyen bir gurbetci olarak? yazilarin devamini merakla bekliyorum, selam ve muhabbetle

Bir Anne dedi ki...

Esma' cigim, dogru, hayatta bizi nelerin bekledigini bilmiyoruz. Bilmememiz de hayrimiza aslinda degil mi? Allah hep hayirla karsilastirsin ins canim.

Zeyneb dedi ki...

Gercekten 9 sene 5 aymi gurbete varmadiniz. Vay be!

muko dedi ki...

Çok hoş anlatmışsınız gülümseyerek okudumm..
Çok zordur ama ya nerdeyse 10 yıl dile kolay gurbettte..

Bir Anne dedi ki...

Sagolun da, yanlis anlasilmasin Zeyneb ve Mukadder; vatana kesin donusumuzun tarihidir bu, arada gitmeler gelmeler oldu tabi:)

Anonymous dedi ki...

Sevgili bır anne,

O kadar guzel anlatmısınız kı gercekten cok zevk alarak okudum..
devamını beklıyoruz ıa..

selamlar

RŞ/ANK

kirman dedi ki...

ESA,
Gercekten cok guzel anlatmissiniz. Gulumseyerek okudum bir cirpida. Dedim kader iste neler olucagini biz bilmiyoruz gercekten. Babaniza kucak dolusu hurmetler. Bu arada bizim gelisimiz geldi aklima cumle cemaat heyecanli ve huzunlu . Ataturk havalimani ne huzun ve sevinc gozyaslarina sahit...

Sevgilerimle
Inci Kirman

Bir Anne dedi ki...

Sevgili RS/ANK:) he he, kim oldugunu biliyorum aslinda:))) Ziyaretin icin tesekkurler canim.

Sevgili Inci, sen de hosgeldin canim.

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

Tekrar gittiniz mi geri acaba? Merak ettim acaba devamı gelecek mi bu hikâyenin diye...

Bir Anne dedi ki...

Gitmedik henuz RecepHilmi, vatandayiz, adina kesin donus denilen ve bana 'bu kadar kesin konusmak cok buyuk cesaret ister' dedirten eylemi yaptik. Gerisini siz varin anlayin. Devami yasaniyor aslinda, bir de kelimelere dokulebilse... insallah.

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

İnşallah. Özele kaçmıyorsa bir şey sormak isterim. Merak ettim de kocanız da sizinle baraber döndü değil mi?

Bir Anne dedi ki...

Bu hikaye heyecanlı olmaya başladı anlaşılan:) Kaçmıyor galiba, nihayetinde anlatmışız cümle cihana, soruları haketmişiz:) Döndü, döndü, o da bizimle döndü.

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

Tamam sevindim...

Melek* dedi ki...

bu blogunda çok güzelmiş ablacım anılarında tabi. ehliyet hakkıdaki yazdıklarınada katılıyorum. bende sürerken biri demiştiki "bir arabayı bayan sürüyor diye görüyorsam ya 10 metre akrasından ya 10 mt önünden giderim ona çok yakın gitmem Allah muhafaze çarpar marpar," ee tabi ehliyetin olup olmaması önemli olmaz çünkü kendileri bakkal veya kasapdan aldıkları için herkezi kendileri gibi zannederler..

Bir Anne dedi ki...

Tesekkur ederim Melekcim,
Bak ben unutmustum hanim suruculere soylenen sozleri yazmayi, sagol hatirlattigin icin. Aslinda hanim suruculer cok daha dikkatli. Zaten oyle olduklari icin itibar gormuyorlar ya...

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Esselamü aleyküm ablacım.

Yazınızı gözüm dolarak okudum. sadece bu yazıcı okudum.

İnş. bir gün bizlerde vatan özlemi çekeriz. Gitmek nasip olur. Siz ne için gittiniz bilmiyorum ama:)

İçim coştu inan... Hayat tevafuklarla dolu :)Ne mutlu dilde öğrenmişsiniz. Darısı başımıza inşaallah...

Bir Anne dedi ki...

Ve aleykum selam canim kardesim,
Bu samimi ifadeye bayildim, tesekkur ederim.
Aman agzini hayra ac canim benim, vatan ozlemi cekmek oyle cok guzel bir sey de degil aslinda. Madem gitmek istiyorsun bir yerlere, Istersen soyle diyelim; Rabbim iki cihan saadetine vesile olacak yerlerde bulunmayi nasip eylesin. Amin. Gurbetin getirileri de var, goturuleri de. Ama sukurler olsun ben hic pisman degilim, egitim icin gitmistik canim:)
Sevgiler, yine beklerim.

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Selamün aleyküm ablacım.

Vatan özlemini çekmek elbette kolay değildir. Ama gel gör ne varki cennet ucuz değil:)

Eşim 1 yıl pakistanda kalmış. Oda dediğini demişti. Kolay olmadığını...

"Rabbim iki cihan saadetine vesile olacak yerlerde bulunmayi nasip eylesin" tüm içtenliğimle aminn diyorum. Allah hepimizin hakkında hayırlısını nasip eylesin.

ziyaretin içinde teşekkür ederim. Her zaman beklerim:) Bundan sonra müdavimlerinden biriyim:)

Bir Anne dedi ki...

Haklisin canim, gurbette olmanin manevi bereketleri de var. (Iyi ki var:))
Yeniden gorusmek uzere,

bahar dedi ki...

sitene yazilarina bayildim kendimden cok sey bulduldum zaman zaman gozlerim doldu bende bir gurbetci olarak allah razi olsun diyor ve devamini diliyorum yazilarinin