19 Ekim 2007

Kirik Kanatli Guvercinler

Gecen gun bir duvarin kenarinda bir kac guvercin gordum. Pencelerini cikarmis, saldirmak icin bekleyen yirtici kuslardan kacmislardi anlasilan. Birbirlerine kenetlenmis, bir koseye siginmis, hafif ruzgarda ucusan incinmis kanatlarini duzeltiyor, birbirlerini teselli ediyor, kendilerine gelmeye calisiyorlardi adeta.

Arabadan inip yanlarina gitmek istedim hemen. Sarilmak istedim onlara, gozyaslarimi kanatlariyla silmek istedim. Oyle icim acidi, oyle canim yandi ki, o yirtici kuslarin hepsine lanet okudum, sinirlendim. Sinirlendikce gozyasim kurudu, ofkem buyudu.
Sonra kendi guvercinim geldi aklima. O da mi boyle olacak dedim, buyumese keske hic dedim icimden, buyumese de evden hic ucmasa, kanatlarini sadece bizim icin cirpsa. Ama maalesef, gun gelecek buyuyecekti o da... Dua edip siginmak lazim dedim sonra, iste o zaman biraz duruldum...
Gordugum guvercinler Ankara Universitesi Eczacilik Fakultesi' nin kapisi onunde, sokak ortasinda basortulerini takan kiz ogrencilerdi. Hepsini sonsuz saygi ile selamliyor, onlari bu hale getirenleri kiniyorum...
Ve ben, sokaklarda hep, acaba bugun ne gorecegim, neye sahit olacagim diye geziyorum; bu uzucu manzarayi gormeyi hakettim anliyacaginiz. Ama, fazla irdeleme, amaaan, bosver de gitsin, burasi Turkiye diyenlere inat, devam edecegim aramaya, irdelemeye... Bakalim ne zamana kadar?

4 Yorum:

Emine Soyak dedi ki...

Bizim de kızımız var. Büyümesini beklerken aynı endişeleri yaşadık, büyüdü... Bizim gibi ailelerin çocukları büyümek de istemiyorlar, onların konuşmalarına defalarca şahit oldum:( Nesiller yasakla büyüdü:( Ben yaşadım, şimdi kızımız yaşıyor:( Dualarımız bir an evvel sona ermesi... Müslümanlar korku ve ümit arasında yaşarlar..... Selamlar

Bir Anne dedi ki...

Evet Emine hanim, o dualara ben de amin diyorum...
Sevgiler,
Nurgul

muko dedi ki...

Gözyaşlarıma hakim olamadım çok güzel dile getirmişsiniz:(
Bu yasakları birebir yaşamasamda kuzenim, kardeşim ,yeğenimde yaşadığım için neler çektiklerini nelerle karşılaştıklarını biliyorum:(
kuzenim;istanbul üniversitesinde öğretimini dondurup ara verdi fakat sonra başını kazıtıp kel bir şekilde okuluna gidip son senesini bitirip mezun oldu şimdi psikologluk yapıyor..
kızkardeşim;imamhatip mağduru 6 yıl çabalamasının sonucunda marmara ünv.3.senesi bu sene perukla okuyor:(
Yeğenim;gazi ünv.başını açıyor:(
Tabiki bu örnekler bu kadarla sınırlı değil bu liste uzar gider:(
Allahım çok büyükk ben inanıyorum ki bu çekilen sıkıntılar son bulacak.
Rabbim bu şekilde okuyan tüm öğrencilerin yardımcısı olsun
Çok uzun oldu kusura bakmayınn..

Bir Anne dedi ki...

Selamlar Mukadder, hic de uzun olmamis, ellerine saglik yazdigin icin.
Evet ya, liste uzar mutlaka. Ben de ogrencilik yillarimda sansliydim, yasamadim boyle seyler ama, bence olanlari hepimiz yasiyormus gibiyiz. Ne farki var ki, zavalli kizlarimizin bizden, bizim kizlarimizdan. hepimiz ayni duygular icindeyken? Allah yardimcimiz olsun wesselam...