25 Ekim 2007

Kremali Tavuk Corbasi

Malzemeler:

  • 1 litre tavuk suyu (oda sicakliginda)
  • 1 adet kuru sogan
  • 2 kasik tereyagi
  • 2 kasik un
  • 200 gram krema
  • Tuz, karabiber,
  • Limon suyu
  • 1 fincan kadar sehriye
  • Rondoda iyice kucuk parcalara ayrilmis haslanmis tavuk gogus eti (1 fincan kadar)

Hazirlanisi:

Kucuk kucuk dogranilan sogan tereyagiyla kavrulur. Uzerine un da eklenir ve kavrulmaya devam edilir. Un hafif pembelesmeye baslayip misler gibi kokunca uzerine karistira karistira tavuk suyu ilave edilir. Bu sekilde kaynatilir. Kaynayinca sehriye ve gogus etleri de ilave edilir. Sehriyeler yumusayana kadar pisirilir. Krema ilave edilir. Tuzu, karabiberi ve limonu da eklenir.

Misssler gibi bir corba. Yaklasan kis gunlerinde guzel gider, afiyet olsun...

18 Yorum:

www.edasuner.com dedi ki...

Canım ev yapımı olması sadece bebeişlere değil bizler için de faydalı cidden. Ellerine sağlık sağol canım.

yaren dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor.Kisin engüzel yenecek yemeklerden olur corba,ne güzel sicak sicak icilir.Ellerine saglik.

Bir Anne dedi ki...

Evet Eda' cigim, ben de mumkun olcude hazir corbalardan sakinmaya calisiyorum. Ev yapimi hem gercekten daha lezzetli oluyor, hem de yerken insana bambaska duygular veriyor, sevgiyle pistigi icin:)
Kisin sicak corba guzel gidiyor gercekten Yaren, tesekkurler canim.

M.AKIN dedi ki...

çorbanız çok güzel gözüküyor alttaki köfteli bezelyeyi yaptım
bunuda yaparım inş.ellerinize sağlık
saygı ve muhabbetlerimle

Bir Anne dedi ki...

Aaa, Melek' cigim demek kofteli bezelyemi denedin, guzel oldu mu, begendiniz mi bari?
Canim benim, benden de sevgiler, selamlar...

kitchensweetkitchen dedi ki...

E�im �ok sever bu �orbay�.Ha�lanm� tavuk g�s�n� ufak par�alar halinde do�ray�p �orbaya ekliyorum.Tavsiye ederim.Ellerinize sa�l�k.

Bir Anne dedi ki...

Kichensweetkitchen, ben de ekliyorum tavuk gogsu, aslinda malzemeler kismina da yazmistim ama, tavuk eti demisim sadece, duzelteyim onu, sagol hatirlattigin icin.

ceyt dedi ki...

bizim evdede çok sevilen bir çorbadır.ben soğan koymamıştım hiç.eminim çok lezzetli olmuştur.görünüşüde mükemmel.ellerinize sağlık.bu arada çok güzel blog.adresinizi ekliyorum.bundan sonra takipçinizim :)
sevgilerimle

YESIMLI TARIFLER dedi ki...

kışa giderken bu harika çorba harika olacak doğrus
ellerine sağlık

Bir Anne dedi ki...

Kisin corba gercekten cok guzel gidiyor degil mi Yesim? Tesekkurler yazdigin icin:)

Bir Anne dedi ki...

Aman ne guzel takip edenim var, daha dikkatli olayim bari:))) Ben de sizi ekliyorum Ceyt, tesekkurler guzel sozler icin.
Corba da soganli gercekten guzel oluyor. Kavrulurken etrafa yayilan kokusu yeter :)))

nino dedi ki...

istedigim her an tavuk bulamiyorum burda yani tavuk varda bizim yiyebil\ecegimiz gibi degil ama bulunca bende cok ca yaparim :D hele sehriyelisine esim bayilir ellerine saglik canim

Mutfakta Hoş Seda dedi ki...

Nurgül ;
Kış için içimizi ısıtacak çok güzel bir çorba yapmışsın ellerine sağlık canım
sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Nihan, bence tavuk bulunca bolca pisir ve sularini sakla. Dondurabilirsin bile, ben denemistim, fena olmuyor. Anliyorum derdini, yurtdisinda bu buyuk bir dert oluyor. Kolay gelsin canim.
Seda, sagol canim. Sana da benden sevgiler:))

lavantİn dedi ki...

Canım eline sağlık, çok seviyorum kremalı çorbaları.
Tavuklusu da daha bir güzel olur.
Sevgiler...

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canım çorban nefis olmuş..ellerine sağlık..sevgilerimle

muko dedi ki...

Çok güzel görünüyorr kremalasını denemmiştim hiçç en kısa sürede bende deniyorum..
Ellerine sağlık..

Damak Tadı dedi ki...

Harika görünüyor canım ellerine sağlık.Tavuk suyuna çorbayı bende çok severim hele bol karabiberli olunca da soğuk alğınlıgına karşıda çok iyi geliyor.

Afiyetler olsun.

Sevgilerimle..