17 Ekim 2007

Minik Eller Mutfakta- Kizimdan Krem Santili Kek


Bayramin 3. gunu kizim "Anne, ben kek yapmak istiyorum" deyince, aklima komsu sayfalarda gordugum "Minik Eller Mutfakta" etkinlik logosu geldi hemen. Nedense simdiye kadar hic bir etkinlige katilmamistim. Her seyin bir ilki olur dedim ve kizimin kek yapma arzusunun da bu is icin iyi bir firsat oldugunu dusundum. Ana kiz sivadik kollari.

Her ne kadar benim kizim pek minik elli olmasa da, henuz 10 yasinda oldugu icin kendimce onu bu sinifa dahil ettim ve fotografinin cekilmesini hic sevmese de, kacamak kacamak goruntuledim is yapan ellerini bir kac sefer. Sonuc hosuna gitmis olacak ki, keki tutarken cektigim foto gonullu bir poz oldu:)
Kekimizin tarifine gelelim; cok kolay efendim, basit bir kek tarifi aslinda. Fakat keki yapan kucuk kiziniz olunca oyle bir tatli oluyor ki, sormayin gitsin...
Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardagi toz seker
  • 1 su bardagi sut
  • 1 su bardagi sivi yag
  • 2 su bardagi un
  • Kabartma tozu
  • Vanilya
  • 2 kasik kakao
  • Yuzunu suslemek icin 1 bardak sutle hazirlanmis krem santi
  • Yine suslemede kullanmak icin Ramazan Bayraminin hatrina renkli bayram sekerleri

Once yumurtalarimizi ve sekerimizi cirptik, diger malzemeleri de kattik ve karistirdik. Kek hamurumuzu firin kabina doktuk. Hamurdan ayirdigimiz 1 bardak kadar karisima biraz sutun icinde ezdigimiz kakaomuzu katip karistirdik, bu karisimi da firin kabina bosalttik. 150 derece firinda 45 dakika kadar pisirdik. Pistikten sonra sabredemedik, kek sogumadan kalipdan cikarmaya calistik, kekimiz parcalandi. Aslinda kekimiz gul seklinde olacakti ama, ne yapalim, olmadi:( Biz de krem santi ile susledik. Bayram ziyaretimize gelen misafirlerimize bile ikram ettik kekimizden...

Bu vesile ile kizimin bir maharetini daha hatirladim; ilk salatasini. O da cok zevkli ve lezzetli idi. Okumak isterseniz buyrun tiklayin Efendim.

Etkinlige ev sahibeligi yapan sevgili Selen' e cok tesekkur ediyorum, gercekten minik elleri mutfakta gormek cok hos.

19 Yorum:

nino dedi ki...

ah aha h mutfaga da girermis neler neler de yaparmis ellerine saglik tatli kiz ne sirin bir goruntu bu bole nefis bir etkinlik calismasi olmus sevgilerr

Bir Anne dedi ki...

Yaaa, kizlar buyur de, boyle annelerinin hunerlerini ellerinden alirlar iste:) Hatta hatta boynuz kulagi gececek deyu beklerim ben:) Sana da sevgiler Nihan'cigim.

yaren dedi ki...

cok sahane olmus pasta,cok güzel bir secim olmus etkinlige katilmak icin,ayrica sayfandaki müzigi oglum cok sevdi.Seninde sevimli kizininda ellerine saglik canim

AySeL dedi ki...

Merhabaaa,
Çocukların hepsi çok şeker ama kız çocuğu biraz farklı oluyor dimi :) Mutfağa girer anneye yardım eder, anne hastalansa ona bakar. Kızınızın eline sağlık. Sevgiyle... http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

M.AKIN dedi ki...

Ağaç yaşken eğilir şimdiden mutfakta çocuk eğitimi:)küçükken yapmak isterdik annemde ortalığı batırıyoruz diye yaptırmak istemezdi büyüyünce o sokardı mutfağa biz kaçardık:)seninki inş.büyüyüncede girer mutfağa.evlenirken bir yumurta pişirmesini bilirdim,birde makarna yapmasını ama zorluklarını çok çektim annemle saatlerce telefonda kabak tatlısının tarifini almaya çalıştığımı hatırlarım.oğlum var kızım yok ama ileride kızım olursa mutfak ilgisini çektin diye yemek yapmasını öğrensin diye sevdirmeye çalışıp mutfağa sokacağım çünkü birşey bilmeden evlenmek çok zor bu arada pastayı bitirmediyseniz bizde gelelim birlikte tüketelim:)tatlıyı seven biri olarak

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Yaren, cok tesekkur ederim. Bu muzigi ben de cok seviyorum bu arada:)
Merhaba Aysel gercekten kiz evlar baska. Benim oglum da bana cok duskundur, hic kiyamaz aslinda ama kizim da daha sokulgan, daha sefkatli sanki. evlatlarin hepsi baska guzel, sukur olsun verene, muhabbetini tattirana.
M.Akin' cigim, haklisin, evlenmeden ogrenmeli her seyi, sonra zor oluyor. Bu arada pasta bitti ama, siz yeterki buyrun, bir daha yapariz ins.

ceyt dedi ki...

merhaba canım.iyiki de yapmışsınız ve bizlerle paylaşmışsınız.çok güzel görüntüler ikinizinde eline sağlık.evet kız evlat başka oluyor.benim kızlarımda severler en çokta yemesini:))

tekrar görüşmek dileğiyle
sevgiler

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık küçük hanımın,keyifle yemişsinizdir eminim.bizde çok eğlendik bu etkinlikte...Selam ve sevgiler.....

Bir Anne dedi ki...

Merhaba sevgili Ceyt, dogru ya, kiz evlat cok hos oluyor. Erkek de guzel ama, kizla paylasim daha cok oluyor galiba. Senin kizlar da yemesini seviyorsa ne hos. Benimki yapar da, pek yemez:)
Oya' cigim, gercekten cok hos bir etkinlik oldu degil mi? Keyifle yedik, sorma gitsin:)

Tijen dedi ki...

Ne becerikli bir kız bu! Ellerinin duruşundan belli. Elinde bir de beni var mı?

Bir Anne dedi ki...

Selamlar Tijen, altindan sarraf anlarmis:) Beceriklidir kizim ya teyzesi... Beni yok, galiba kakaolu hamurdan sicramis:)

Tijen dedi ki...

Sevgili Nurgül,
Beni var mı diye sormam şundan: Sivas'ta elinde ben olan kadınların mutfakta becerikli olduğuna, o benin özellikle orada olduğuna inanılırmış. (Seni linklerime ekledim!)

Bir Anne dedi ki...

Tijen'cigim,
Desene espriyi anlamadim, tuh bana:) Ama cok hosmus ya, bayildim ben bu ben hikayesine:) Duymamistim hic.
Ben de seni ekliyorum hemen,
Sevgiler,

Ayşe dedi ki...

ay ne güzel annesiii, büyümüşte ben kek yapcam dermiş
inş. bizde görürüz o günleri...ellerine sağlık kızının...bu arada inş. alışmışsınmızdır canım yeni evinize ve çocuklar yeni okullarına..

aslı kaya dedi ki...

Ellerine sağlık çok nefis bir pasta yapmış bizim kız. Sevgiler...

Selen dedi ki...

Sevgili Nurgül,
Kızının ve senin ellerinize sağlık. Katılımınız için çok teşekkürler

Bir Anne dedi ki...

Selen' cigim,
biz tesekkur ederiz. Keyifli bir etkinlikti:)

Ayşe dedi ki...

Çok güzel olmuş;) elinize sağlıkk! Ben de çok severim böyle pasta yapıp sonra da üstünü süslemeyi. Bakın bu da benim pastam. http://img453.imageshack.us/img453/7206/pastaayn2.jpg mmm.. canım pasta çekti şimdi:)

Bir Anne dedi ki...

Ayse Seyyide' cigim,
Pastana bayildim:) Cok guler yuzluymus. Ellerine saglik canim.