01 Kasım 2007

Pilavli Kagit Kebabi

Hudayda'da husrana ugradiktan sonra bunu duzeltse duzeltse bir kagit kebabi duzeltir diye umid ediyorum:) Cocuklarin her zaman coook severek yedikleri bir yemek olmustur kagit kebabi bizim evde.
Cok degisik yontemlerle pisirenler var, cesitli yerlerde cesitli tariflere rastladim zaman zaman. Bu da bizim yontem Efendim, buyrun:

Malzemeler:

  • Yarim kilo kadar kus basi kuzu eti
  • Bir kavanoz bezelye- havuc karisimi konserve (veya evde kendi hazirladiginiz karisim)
  • 3 tane orta boy patates (kup kup dogranmis)
  • 1 adet kuru sogan (arzuya bagli)
  • 2 kasik salca
  • Siviyag, biraz tereyagi
  • Tuz, arzuya ve damak tadina gore baharatlar
  • Sicak su
  • Pilav icin: Porsiyon basina yaklasik 2 kasik pirinc.
  • Aluminyum folyo veya yagli kagit

Hazirlanisi:

Pirinc, sicak su icinde sismeye birakilir. Etler bir tencereye alinir, susuz, kendi yagiyla pisirilir. Suyunu salip tekrar cekme asamasina gelince, sivi yag ve istenirse kuru sogan ilave edilir, hafif kavrulur. Salca ve diger malzemeler de ilave edilir. Tuzu ve baharatlari ilave edilir. Sicak su eklenir. Bir kac kez karistirilir, malzemeler birbirine iyice karisinca ocaktan alinir.

Aluminyum folyodan enine uygun sekilde kareler kesilir, masanin uzerine dizilir. Pirincin suyu suzulur. Folyolarin orta kisimlari tereyagi ile yaglanir. Sisip hacmini arttirmis olan pirincten kasik yardimi ile 2,5 kasik kadar alinir ve folyolarin yagli kisimlarina konulur. Uzerine tenceredeki karisimdan her porsiyona esit gelecek sekilde (3 er kasik gibi) paylastirilirak konulur. Bilhassa suyundan her porsiyona 4 er kasik gelecek gibi ilave edilir (suyu az koyarsak pilavimiz diri olur:) Folyolar guzelce paket yapilir.

200 derece firinda yaklasik 45-50 dakika kadar pisirilir.

18 Yorum:

M.AKIN dedi ki...

selamlar hüdaydanın hüsrana uğradığınıda nereden çıkardınız ben izledim yani biryerlere çıklayarak oğnıyan bir kukla:)ve çok güzeldi bu arada kağıt kebabanız bir harika duruyor elleriniz dert görmesin
saygılarımla

Ayşe dedi ki...

Nurgulcum kagit kebabi cok guzel gorunuyor ve tarifi cok guzel vermissin, yarina ne yemek yapacagima karar verememistim ama simdi verdiiim;)
Sevgilerimle canim...

Bir Anne dedi ki...

Melek, Hudayda'yi seyrettigine sevindim. Ben acmaya calisinca boyle bir video yok deyip duruyordu google:)
Ayse' cigim, hadi size afiyet olsun o zaman:)

nino dedi ki...

ellerine saglik canim cok sirinler

nino dedi ki...

:D
ayyyy cok guzeller yazacaktim bir yanda sinavin bitmesinin verdigi sevinc bir yanda migrenim den dolayi aldigim ilaclar :D kafam maholmusta :D guzel diceme sirin edemisim :D

Bir Anne dedi ki...

(: Olsun Nihan, her ikisi de kabulum(:
Gecmis olsun ve gozun aydin canim.

sarimutfak.blogspot.com dedi ki...

slm
çok nefis gözüküyor.hiç denemedim.görünüşte harika eline sağlık canım.sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Sari Mutfak(: Hosgeldin ve tesekkur ederim. Selamlar.

Esma dedi ki...

ellerine saglik bir anne, sahsen bu tarife pek cesaret edemem gibi geliyor, suyunu ayrlayamam diye.
ama cok lezzetli gozukuyor, bende sade pilav yerine boyle farkli garniturlerle yapilan pilavlari daha cok seviyorum, ellerine saglik.

AYSEL dedi ki...

Merhaba Nurgül,
Ben bu pilavı çok sevdim hemen denemeliyim. Hem lezzetli hem de besleyici olmuş ellerin dert görmesin canım sevgiyle http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

muko dedi ki...

Merhabaaaaaa..
Çokk lezeetlii görünüyorr daha önce hiç denemedimm ama mutlaka deniyeceğim bir tariff
Ellerine sağlık:)

Bir Anne dedi ki...

Esma' cigim, bence sen yaparsin, senin gibi becerikli bir hanimdan kacmaz:)
Aysel' cigim, Amiiin. Senin de ellerin dert gormesin. Ne guzel, icten bir dua bu boyle:)
Muko, deneyince beklerim izlenimlerini. Kolay gelsin:)
Hepinize sevgiler arkadaslar:)

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canım ellerine sağlık pek güzel görünüyor..sevgilerimle

ceyt dedi ki...

hiç denememiştim.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık canım.sayende yeni bir tarif öğrendim teşekkür ederim.
sevgiler

lavantİn dedi ki...

Ellerine sağlık, hiç denemedim ve yemedim. Tarifin çok güzel ve ayrıntılı. Denemek istersem kaynak olur bana.
Sevgiler...

yaren dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor.Birbirlerinin lezzetiyle pisince cok güzel olur.Ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

canım kardesım inan şu yemeklerı görünce karnım acıktı.tamda dıyete baslamıştım .ellerıne sağlık .güzelim.aysegül...

Bir Anne dedi ki...

Ablacigim,
Tesekkurler. Diyetinde basarilar:) Fazla ihtiyacin yok ama, yine de kolay gelsin canim benim.