05 Kasım 2007

Sahlebin Olmadigi Yerde...

Yavas yavas kendini gostermeye baslayan kisla birlikte sicak iceceklere olan ilgi ve ihtiyac da artmaya basladi bizim evde.
Uzun kis aksamlarina biraz keyif katmak, icinizi isitmak, miss kokulu tarcin esliginde, nisastanin sutle de birlesince nelere kadir olabilecegini gormek isterseniz siz de deneyin bu kolay yolu:)

2 kupa icin gerekli malzemeler:
  • 400 ml sut
  • 4 tatli kasigi nisasta
  • 1 paket vanilya
  • Istenilen miktarda toz seker
  • Tarcin

Butun malzemeler (tarcin haric) genis bir cezvede, orta hararetli ateste karistira karistira pisirilir. Sahlep kivamina gelince ocaktan alinir. Kupalara bosaltilir, uzerlerine tarcin dokulerek servis yapilir.

Peki siz bilir misiniz; "Sahlebin olmadigi yerde nisastaya ne denir?"

Cevap: "Abdurrahman Celebi:)))"

28 Yorum:

muko dedi ki...

Çok güzel görünüyorrlarrrrrrrrrrrr ellerine sağlık canımm..
Biz sahlebii ailecek severizzzzz.Eşim gelir gelmezz deniyecemm birlikte içelimm dimi ama:P

Bir Anne dedi ki...

Icin canim Muko' cugum, icin. Afiyet seker olsun:)

nino dedi ki...

ayyy gecenlerde aldim daha yapmak nasip olmadi kokusu geldi sanki burnuma yutkundum ellerien saglik cok canim cekti gidim yapim bari ;)

ceyt dedi ki...

sahlebide çok severim.ellerine sağlık canım.bunu hiç denememiştim.
hemen denemeliyim bende.
sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Kış aylarının vazgeçilmez içeegidir sahlep.Genelde herkes tarafından sevilen ve içilen bu içeçeği nedense ben hiç sevmiyorum.

Çok güzel görünüyor sahlepler buradan canım.Hele yanında rahmetli Barış'ın şarkısı eşliğinde sanırım derinlere indirir insanı..))

Afiyetler olsun..

Sevgiler

M.AKIN dedi ki...

selamlar
salebi çok ama çok severim burda canımız salep çektimi bir pastahane var oraya gideriz hatta sorduk tarifini verdiler ama unutuluyor veya sizin gibi detaylı anlatmadılar ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor sıcacık canım çekti oruçlu oruçlu:))neyse iftardan sonra inş. yaparım inanın çok merak ederdim kıvamını tutturamazdım ama bu çok leziz duruyor ellerinize sağlık
sevgilerimle

Bir Anne dedi ki...

Nino' cugum, madem sahlebin asli var sende, ne duruyorsun, yap da icesene:)
Ceyt, iyi denemeler:) Nisasta her zaman evde bulundugundan cocuklar isteyince kolayca yapiliyor, cok pratik.
Zevkler degisir Gul, ama dedigin gibi "Gamzedeyim" le guzel gidiyor:)
Melek' cigim, Allah kabul etsin canim. Icmissindir sicak sicak nisastani insallah:)

zehra dedi ki...

cokk guzel gorunuyorlar eller�n�ze sagl�k

------------------------

gelelim bu g�n�n mesaj�na
herkeze mutlu sagl�kl� ve huzurlu bir hafta diliyorum
vee en super haberi en sona saklad�m....
s�k� durun geliyorrr
cumaninnnn gelmesine sadece 4 g�nnn kald�����ya�as�nnnnn

Calimero Mutfakta dedi ki...

bol tarcinli canim nasil cekti.. ellerine saglik.. hazir alip iciyorduk ama bu tarifi deneyecegim..

SevgiSeli40 dedi ki...

canim merhaba piratik bir salep tarifi süpersin eline saglik iyi günler

Tijen dedi ki...

Salebin çıkarıldığı orkidelerin ne kadar güzel olduğunu biliyor musun komşucuğum? Ne de severdim. Bazen Bodrum pazarına getirirdi satıcılar o baygın kokulu güzelleri. Her salep görüşümde onları hatırlarım.
(Armutla karnabahar aslında o kadar olmayacak bir ikili değil. Ben elmayı, armudu, ayvayı yemeklerde kullanıyordum arada, bu da çorbası. İçinde armut olduğunu, söylemesen kimse anlamaz.)

semra mutfakta dedi ki...

İyiki uğramışsın siteme bu sayede bende hem harika fotoğraflarına hayranlıkla baktım gezmeye ve tarihi eserlere sevdalı birrisi olarak,birde gitmek mi zor kalmakmı yazılarını da biraz içim burkularak okudum.bir gurbetçi değilim ancak insan psikolojisini çok iyi tahmin ettiğim ve incelediğimden dolayı yazdıklarını yabancı ülkelerdeki yakın akrabalarımda zaten görmüştüm.bir söz vardı tv de duymuştum yanılmıyorsam söyleydi;orda yabancı ,türkiyede almancı.sanırım tek başına yetiyor anlatmaya.Allah kimseyi yurdunda yabancı etmesin çok garip birşey.
cnm sitemi ziyeretin ve güzel sözlerin beni çok mutlu etti.daha sık görüşmek isterim seninle.sana ösn adresimi yolluyorum.Allah'a emanet ol.

semra mutfakta dedi ki...

bu arada merak ettim bu salep de hazırları gibi güzel kokarmı salep kokusu varmı yani?kış ayların da özellikle salebi çok severim.ellerine sağlık.

AYSEL dedi ki...

Soğuk günlerde içimizi ısıtacak sıcacık bir lezzet ne güzel gider yanında bir parça çikolatalı kurabiye ile. Eline sağlık

Bir Anne dedi ki...

Bayiliyorum boyle hepinize tek tek cevap yazmaya:)

Zehra, cok hossun:)

Calimero, tabi gercek sahlep daha makbuldur. Dedim ya, bizimki olmadigi yerde:)

Sevgi seli, o senin gonlundeki superlik canim:)

Bir Anne dedi ki...

Bilmez miyim Tijen' cigim, orkidenin nasil guzel oldugunu.
Bu arada, duzeltiyorum; armut ve karnibahar ikilisine birlikte gorulmeye aliskin olunmayan bir cift diyelim. Ama dogrudur, dedim yaa, on yargili olmamali, denemeli...

Semra' cigim, bulustugumuza ben de sevindim. Ya, iste aynen oyle. Guzel sozmus, nerede yabanci olacagini bilemiyor insan. Zor.
Benim icecegin kokusuna gelince, icindeki vanilyada gizli bu sorunun cevabi:)

Aysel' cigim, gercekten sogukta guzel gidiyor. Ama benim cocuklar inanmazsin yazin bile bayiliyorlar buna:)

Sevgiler...

Cimcime'nin annesi dedi ki...

Sahlebe bayilan biri olmasina ragmen,3 seneye yakindir icemeyen biri olarak bu tarifi tez zamanda yapiyor ve afiyetle iciyorum.

Bir Anne dedi ki...

O zaman size afiyet olsun Cimcime ve sevgili annecigi:)

yaren dedi ki...

Sahlep cok güzel bir icecek.Babacima cok yapardim.Bende cok severim,birde bol tarcinli olunca,lezzeti katlaniyor.Ellerine saglik,sizlere afiyet olsun.

sevdamavisi dedi ki...

Nurgülcüğüm,
ellerine sağlık farklı bir tarif. salep severim ama sahtesini içmemiştim hiç:))) canım ben de her sene giderim el sanatları fuarına hep aynıdır ama ben yine de gidiyorum. belki karşılaşmışızdır bile kimbilir. sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Haklisin Yaren, tarcinin kokusu tadina tad katiyor sahlebin.

Sevda' cigim, guzel demissin, sahte sahlep:)
Aaa, keske haberlesip gitseydik madem. Ne guzel bir ani olurdu. Bir dahaki seferlere insallah.

lavantİn dedi ki...

Canım, dün gece denedim ve beğenerek içtik. Ellerine sağlık tatrif için. Önemli olan salep tadını hatırlatması ve fazlasıyla hatırlattı bize.:)
Selamlar...

Bir Anne dedi ki...

Lavantin' cigim,
Tarifimi deneyecek kadar cesaretli oldugun icin helal olsun sana, tebrikler:) Saka saka:)) denemene ve begenmenize cok sevindim.
Afiyet olsun canim.

inci dedi ki...

SA Nurgul abla ,uzun zamandir gelemiyordum ziyaretine , neler neler var cok guzel gorunuyor hersey. Sahlebi gorunce dayanamadim hemen deneyecegim ins.Inan cok makbule gecti tr'den alamadim telestan diye hayiflandigim seylerden biri idi. Simdilik hoscakal canim ablam...
inci Kirman

Bir Anne dedi ki...

WAS, Canim Inci'm,
Hosgelmissin guzelim. Yavrularini da, seni de opuyorum.
Sevgilerimle,

sevgi dedi ki...

bende sahlebi cok severim hele hele tarcınlı herbirşeye :)
yarın hemen deniycem.. ellerinize sağlık

NaZLI GüNLüK dedi ki...

ellerinize saglik ablacim...

canimizi istettiniz :)))

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Sevgi ve Nazli,
Hosgeldiniz, sefalar getirdiniz. Ne iyi ettiniz de geldiniz:)
Sevgilerle,