25 Ocak 2008

Asure ve yine komsulardan bir deneme...

Muharrem ayinin bereketinden nasiplenmek, tarihte pek cok peygamberin felaha erdigi zaman dilimini gunumuzde yad etmek icin karinca kararinca ustumuze duseni yapip kazanimizi ocaga surduk bu yil da sukrolsun.
Konu komsu arasindaki "menfaat yoksa selam sabah da yok" mantigina inat, "ben senin asureni agiz tadiyla yedim, aman pek de guzel olmustu; sen de benimkinin tadina bak lutfen" muhabbetleriyle sure giden tatli mi tatli bir ay su Muharrem-i Mubarek.
Ne mutlu ve kutlu bize ki, oyle benimsemisiz ki bu hicri ayi, "asure ayi" diye de ad takmisiz. Kulturumuzdeki bu kabullenmeyi, benimsemeyi cok seviyorum. Hamurumuzun yogruldugu kaynak bu, Elhamdulillah...
Bu mubarek zaman dilimini asureyle tatlandirmak bizim maneviyata ne kadar deger verdigimizi gosteriyor bence. (diger islam ulkeleri asure tatlisini bizim kadar vazife kilmamislar kendilerine) Rutin ibadetlerin bile daha bir kazancli oldugu, kulu Rahman'a daha fazla yakinlastirma umidi ile ifa edilen ibadetlerinse kat kat rutbeler kattigi bir zaman bu zaman. Maddi manevi tadi damagimizda kalan, bayramlardan bir bayram.
Asurelerle birlikte hayatiniz da tatlansin, es dostla daha bir anlam bulsun, mubarek olsun...
Vesselam...
Tarihte Asure Gunu:

  1. Allah, Hz. Musa'ya (a.s.) Aşure Gününde bir mucize ihsan etmiş, denizi yararak Firavun ile ordusunu sulara gömmüştür.
  2. Hz. Nuh (a.s.) gemisini Cûdi Dağının üzerine Aşure Gününde demirlemiştir.
  3. Hz. Yunus (a.s.) balığın karnından Aşure Günü kurtulmuştur.
  4. Hz. Âdem'in (a.s.) tevbesi Aşure Günü kabul edilmiştir.
  5. Hz. Yusuf kardeşlerinin atmış olduğu kuyudan Aşure Günü çıkarılmıştır.
  6. Hz. İsa (a-s.) o gün dünyaya gelmiş ve o gün semâya yükseltilmiştir.
  7. Hz. Davud'un (a.s.) tevbesi o gün kabul edilmiştir.
  8. Hz. İbrahim'in (a.s.) oğlu Hz. İsmail o gün doğmuştur.
  9. Hz. Yakub'un (a.s.), oğlu Hz.Yusuf' un hasretinden dolayı kapanan gözleri o gün görmeye başlamıştır.
  10. Hz. Eyyûb (a.s.) hastalığından o gün şifaya kavuşmuştur.

Ve... Asure yaptigim gun ziyaretime gelen misafirlerime ikram olarak sundugum Ispanakli Corek. Tarif Zerrin' in sayfasindan. Benim tek katkim; kagit havluda suzdurdugum ve krema torbasi vesilesi ile sekillendirip yuzunu susledigim yogurt. Tesekkurler Zerrin.

11 Yorum:

nino dedi ki...

muthis olmus bu ellerinize saglik Allah kabul etsin

İşitme Kaybı dedi ki...

sevgili bir anne,güzel bilgiler için teşekkürler.aşure de pek nefis görünüyor...çöreklerin üzerine yoğurdu böyle koyman çok zekice...ellerine sağlık ve dualarına aminler...

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

aşure pek güzel olmuş ellerinize sağlık allah kabul etsin

Damak Tadı dedi ki...

Aşuren çok nefis olmuş,Allah kabul etsin..

Ispanaklı çörek ise çok şık ve lezzetli görünüyor..Afiyetler olsun..

Sevgilerle

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Aşure harika olmuş, ellerinize sağlık, ama ben ıspanaklı çöreğe bittim, süzme yoğurdu o şekilde kullanmak müthiş doğrusu...

Adsız dedi ki...

Bu yil biz asure pisiremedik.Seninkinin de tadina bakamadik anlayacagin bu ayin bereketinden faydalanamadik.
Allah kabul etsin.
Ispanagi cok severim ama cocuklara nasil yedirecegim bilmiyorum herhalde arkadaslarin gelecegi bir gun deneriz.
Selam ve muhabbetle
umm eyyub

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

aşure nefis görünüyor çok ta gzüel anlatmışsın ellerine,kalemine,yüreğine sağlık.
Allah kabul etsin

zehra dedi ki...

ellerinize sagl�k muth�s olmus super gorunuyor
......................
mutlu b�r hafta d�l�yorum :)))

DONMEZCAGLAR dedi ki...

arkadaşlar canıma kastınızmı var delimi edeceksiniz beni? şimdi soracaksın niye niyesi varmı . bende yaptım ilk defa aşure fakat makinam arızalandı ve çekmedi ve ben paylaşamadım arkadaşlarımla ve bugün hangi siteye baksam herkes aşure yapmış siz 4. sünüz. ellerinize sağlık bende beklerim.

Cocukla Cocuk dedi ki...

Allah kabul etsin çok nefis görünüyor

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler cocukla cocuk:)