16 Ocak 2008

Cikolatali Kayisilar

Cikolatali Kayisilar benim bayramlarda hazirladigim ikramlardandir. Kolayca hazirlandigindan dolayi cazip, ev yapimi oldugundan dolayi da ic rahatligi ile tuketilebilecek bir cerez turu... veyahut basli baslina ikramdir. Artik siz nasil tuketirsiniz bilmem; bayramlar da gecti ama, yine de kisin kuru meyvelere olan rabet ve ihtiyaci dusununce bu tarifi sizlerle paylasmak istedim.

40 tane kadar kuru kayisi yarim saat kadar sicak suda bekletilir. Sulari suzulur, kurumaya birakilir.
Kaynar suyun icine oturtulmus derince bir kasede 150 gram kadar cikolata (benmari usulu) eritilir. Icine yarim kasik kadar kati yag ilave edilir. Yarim bardak cig krema kaynatilir ve o da cikolatali karisima eklenir.
Kurumaya birakilan kayisilar once cikolatali karisima, sonra da dovulmus sam fistigi veye cevize bulanir. Bir tepsiye aralikli olarak dizilir. Cikolatalar kuruyunca afiyetle yenilir.

Tarif "Yayla' dan Lezzete Cagri, Kekler ve Kurabiyeler" adli kitaptan alinmistir.

30 Yorum:

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

merhaba...ellerınıze saglık.ben kurusunuda tazesınıde cok severım ...sevgılerımle

ilker'in mutfağı dedi ki...

merhaba,valla kırk yıl düşünsem kayısıyı böyle süslemek aklımın ucuna bile gelmezdi.ellerinize sağlık.sevgiler.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

NURGÜLCÜĞÜM NE İYİ DÜŞÜNMÜŞSÜN KAYISILARI BU ŞEKİLDE İKRAM ETMEKLE... ENERJİ DEPOSU OLMUŞ SOĞUK KIŞ GÜNLERİNDE... ÖPÜYORUM KENDİNE DİKKAT ET...

Melek* dedi ki...

ablacım ne güzel şey böyle düşünsdem aklıma gelmezdi ellerine sağlık ablacım

nino dedi ki...

ayyyyyy bunlar kayisi bombasi olmus benceeeeeeeee nefis nefis ellerine saglik canim

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Bir annecik Nurgül :)) ne hoş ikramlıklara dönüşmüşler bu kayısılar, ellerine sağlık :))
İftariyelik te çok güzel olurlar muhtemelen :))
Sevgiler...

Fulya dedi ki...

Ellereine sağlık.İyi bir buluş.Çikolata yerine iyi bir ikramlık.

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

hımmmm harika olmuş bunnar yaaaaaa bende yapıcam ilk fırsatta aman eksik kalmayım dimi ama ehehehe sonrada recim derdine düşerim...ellerine sağlık sevgilerimle

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Çok güzel fikir doğrusu7tebrik ederim çok ta güzel görünüyorlar.Ellerine sağlık

semra mutfakta dedi ki...

Çok şirin olmuşlar cnm ellerine sağlık.

lavantİn dedi ki...

Ellerine sağlık Nurgül. Çok lezzetli olmuştur eminim.
Hayırlı cumalar...

Damak Tadı dedi ki...

Ben tazesini ağzıma koyamam ama kuru kayısının her türüne bayılırım..Çok nefis olmuş,ellerine sağlık..

Sevgiler

Yaren dedi ki...

Cok güzel görünüyor,cok güzel fikirmis,misafire ikram icin cok iyi olur.Ellerine saglik canim.

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Dugme Bay:) Kayisi harika bir lezzet gercekten, ben de cok severim de:)

Ya Ilker, neler dusunuyor insanlar. Ben de Yayla nin kitabindan almistim. Fena da olmadi hani...:)))

Tesekkurler Aysel sen de kendine iyi bak canisi...

Canim, Melek, tesekkur ederim canim:)

Nino, kayisi bombasi:))) he he he...

Bir Anne dedi ki...

Burcu, iyi fikir, iftariyelik... Tesekkurler arkadasim:)

Evet Fulya, cikolata yerine de gecer. Zaten cikolatali da:)))

Gonul, recimi mecimi bosver kardes:) Kisin ihtiyac bunlar, ihtiyac...

Tesekkurler Dilekcigim, canim.

Bir Anne dedi ki...

Semracigim, sagol canim, O senin sirinligin:)

Sana da hayirli cumalar Lavantin.

Gul, senin kayisi sevdan da farkliyimis, illa kuru olacak ha. Hos:)))

Evet Yaren'im, guzel ikram misafire...

serinmavi dedi ki...

eline sağlık canım,çok leziz olmuştur eminim.Hem doğal hem lezzet dolu....Sevgiler....

muko dedi ki...

Nekadarda güzel olmuşlar ellerine sağlıkkkkkkkk..

LeYYa dedi ki...

merhaba.profil kısmında kendinizi tanımladığınız yazıya hayran oldum.hepimizin sahip olmaya çalıştığı ama aynı cümle içinde birleştiremediği her meziyeti saymışsınız.hoşuma gittiğini söylemek istedim.ayrıca kayısı ikramı tamamen arge'ye ne kadar önem verdiğiniz ispatı.tebrik ediyorum.

Bir Anne dedi ki...

Oya'cigim, tesekkur ederim. Dogal lezzet= dogru kelam:))

Mukocugum, sagol canim:))

Bir Anne dedi ki...

Merhaba LeYYA. Hosgeldiniz.
Meziyetler oyle cok ki; kimine erisiyoruz belki, kimini yakalamaya calisiyoruz,kiminin de adini anarak avnuyoruz iste...
Degerli sozlere layik olmaya calismak lazim... tesekkuru de ihmal etmeden...
Goruselim ins. Linklerime ekledim sizi zaten hemen.
Sevgilerle,
Nurgul

LeYYa dedi ki...

iade-i ziyaretinize teşekkür ediyorum.ben de sayfanızı ziyaret ederken ,hatta daha profil sayfasındayken doğru yerdeyim hissine kapılmıştım.takipciniz olacağım inşllh))

serap uzun dedi ki...

Selamlar nurgül hanim,sayfaniza ulastigima cok sevindim yazilariniz ve birbirinden guzel tariflariniz cok hosuma gitti dogrusu.Ben sizi eklemek isterim linklerime izninizle.Kuru kayisiyi hic boyle denemedim ins yakinda denerim, ellerine saglik.Devamli gorusmek uzere. selamlarimla.

Bende sizi bekliyorum.:)

Cocukla Cocuk dedi ki...

çocukların da çok seveceği hem de besleyici bir tatlı olmuş...en kısa zamanda denerim ben bunu....sevgiler

Papatya Prenses dedi ki...

Kayı ayrı güzel,çikolata ayrı:) İKi güzel lezzet birleşince ortaya enfess bir tat çıkmıştır eminim:) Ellerinize sağlık...

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Serap hanim,
Hosgeldiniz, ben de sizi ziyaret ettim hemen, goruselim ins. Ben de ekliyorum sizi, siz de tabi ki ekleyebilirsiniz...

Evet cocukla cocuk, gercekten her yasin, bilhassa cocuklarin sevdigi bir atistirmalik oluyor cikolatali kayisilar...

Dogru Papatya Prenses, iki ayri lezzet birlesince cok guzel oluyor. Tesekkurler...

Haydi mutfağa dedi ki...

tazesi de kurusu da çok güzel oluyor.
tarif için teşekkürler.çok güzel.

Tijen dedi ki...

Rengini kaybetmemeleri için kurutulurken kükürtlendiklerinden günkurusu kayısıyı öneririm. Hem daha lezzetli oluyorlar hem de daha doğal. Afiyet olsun!

Bir Anne dedi ki...

Tijen, Tesekkurler, aslinda gunkurusundan da yapmistim ayni gun ama, fotograf karesine bu talihliler takilmislar iste:)

Bir Anne dedi ki...

Ben tesekkur ederim haydi mutfaga:) Sevgilerimi de sunarim:)