28 Ocak 2008

Geleneksel Tatlilar Etkinligi: Sutlu Incir Uyutmasi


Butun katilimcilar gibi ben de logoya hayran, sevgili Saliha' nin evsahibeligindeki bu hos etkinlige katiliyorum. Bu tarif ikinci baskidir aslinda:) Etkinligi gordugum gun eklemistim gunlugume. Bu etkinlige iyi gider diye dusunerek yeniden yayinlamakta bir sakinca gormedim. Orjinal yazi ise; burada:)

Malzemeler:

  • 10-12 adet kuru incir
  • 1 kilo sut
  • 1,5 cay bardagi toz seker

Yapilisi:
Sut kaynamaya yaklasacak kadar isitilir. (sutun sicakligi yogurt mayalarken ihtiyac duyulan sicaklik kadar olmalidir) Incirler ince ince dogranir. Bir kac kepce sut yavas yavas dogranmis incirlerin uzerine dokulur ve karistirilir. Seker de ilave edilir. Eliniz sicaga dayanirsa elle veya blender yardimiyla (bu yontem cok daha kolay ve daha guzel sonuc aliniyor) incir, sut ve seker guzelce karistirilir. Kalan sut de ilave edilir ve kasikla guzelce karistirilir.
Karisim kaselere bosaltilir. Uzerleri bir tepsi ile ortulur, tepsinin uzerine de bir sofra bezi kapatilir. Sicak bir ortamda 3-4 saat bekletilir. Yani biraz uyutulur bizim incirler:)

Ortu ve tepsi kaldirilir, donmus olan incirli tatli bir saat kadar da buzdolabinda bekletilir.

Afiyetle yenir:)

18 Yorum:

ilker'in mutfağı dedi ki...

canım bu tatlına daha önce yorum yazmıştım.ama şimdi denediğim için sanrım tekrar yazmaya hakkım var.gerçekten nefis oluyor.herkese denemelerini tavsiye ederim.sevgiler.

Melek* dedi ki...

çok güzel olduğunu zaten söylemiştim ablacım tekrar tekrar ellerine sağlık

serap uzun dedi ki...

Nurgülcügüm,sütlü tatlilari cok severim ve ailece begeniriz.Incirlisini denememistim,ellerine saglik.

selamlarimla.

Bir Anne dedi ki...

Demek denedin Ilker, cok sevindim. kivami tuttu mu bari? Merak ettim dogrusu.

Tesekkurler Melekcigim,

Sutlu tatlilar guzel olur gercekten. Bu da guzel oluyor. Begeneceginize eminim, deneyin mutlaka derim.
Sevgilerle,

lavantİn dedi ki...

Ellerine sağlık, bir zamanlar denemiştim ben de.
Yeni banerine bayıldım. çook tatlı görünüyor.
Sevgiler...

lavantİn dedi ki...

Ellerine sağlık, bir zamanlar denemiştim ben de.
Yeni banerine bayıldım. çook tatlı görünüyor.
Sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Lavantin,
Kizimin eseridir yeni bannerim:)
Kuslara hayrandir da...
Sevgilerle,

Betul dedi ki...

Gizli gizli takip ediyordum sizi, bu tatliyi blogunuzda ilk yayinladiginizdan beri..Hic yabana atilacak bir tarif degil, bir kac kere daha yayinlayip hatirlatsaniz bile hic itiraz etmeyiz :)
En kisa zamanda yapmak istiyorum. Fakat malum kis, evim oyle aman aman sicak da sayilmaz. Yogurt mayalarken yaptigim gibi cok hafif isitilip kapatilmis firinda uyutmayi dusunuyorum. Sizce mahsuru var midir bu yontemin? Deneyimli oldugunuz icin bir sorayim dedim.
Evet, ben de yeni bannerin hayranlarindanim :)

Betul dedi ki...

Gizli gizli takip ediyordum sizi, bu tatliyi blogunuzda ilk yayinladiginizdan beri..Hic yabana atilacak bir tarif degil, bir kac kere daha yayinlayip hatirlatsaniz bile hic itiraz etmeyiz :)
En kisa zamanda yapmak istiyorum. Fakat malum kis, evim oyle aman aman sicak da sayilmaz. Yogurt mayalarken yaptigim gibi cok hafif isitilip kapatilmis firinda uyutmayi dusunuyorum. Sizce mahsuru var midir bu yontemin? Deneyimli oldugunuz icin bir sorayim dedim.
Evet, ben de yeni bannerin hayranlarindanim :)

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Betul, bu tatliyi ilk yedigimde ben de cok begenmis ve hanimlarimizin uretici sinirlarinin ne kadar genis oldugunu dusunerek hayran kalmistim kulturumuze bir kere daha. Yabana atilmaz= dogru kelam:)
Blogunuza da yazmistim ama, tekrarda fayda vardir, belki baska merak edenler de olur: Firinda uyutma yontemini hic denemedim velakin olur gibime geliyor. Maksad ortamin sicak olmasi nihayetinde. Lutfen, bu sekilde denerseniz sonucu bize de bildirin. Tecrubelerimizi paylastikca daha guzele birlikte ulasacagiz ins.
Tanismis olmak da cok sevindirdi beni.
Bannerin hikayesini de yazacagim inc, daha detayli...
Sevgilerle,
Nurgul

ilker'in mutfağı dedi ki...

canım kıvamı ilk sefer pek tutmadı ama yoğurt mayalamaktan alışık olduğum için yılmadım ikince seferide denedim ve sonuç harika.sevgiler canım.

Bir Anne dedi ki...

Ilkercigim, aman pek sevindim. Ellerine saglik senin de. Afiyetle yemissinizdir.

Dilek... dedi ki...

Sevgili Bir Anne, ben de ikinci denememde kivami tutturanlardanim. Ilk yorumumda yazdigim gibi, seker miktarini yariya indirdim ve gayet guzel geldi bana. Bence yazin dondurmaya hos bir alternatif olabilir, ustelik saglikli olmanin yani sira diyet sayilabilecek bir tarif :)) Uzerine ceviz de cok yakisti:)
Paylasim icin tesekkurler tekrar.

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Dilek, tebrikler canim:) Ustelik tecrubelerini paylastigin icin de tesekkurler.
Aynen oyle, biz de incirlik dondurma deriz bazen bu tatliya.
Seker konusu zevk meselesi elbet. Incirin dogal tadi bile yetebilir belki kimine. Benim gibi tatliyi sevenler mustesna:))
Eh, ceviz de zaten incirin vazgecilmez "mate" i olunca; sonuc mukemmel olmustur eminim.
Sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

bu tarifi ilk etkinlik sayfasında gördüm sonra ordan erişim sağlyamadım şimdi yine karşıam çıktı ve çok memnun oldum.
çok güzel bir tatlı helede benim gibi incir seven bir annesi olan için çok çok güzel:)
ellerine sağlık.

Bir Anne dedi ki...

Mutfak Havlusu' cugum:)) Aradigin tarifi bulmana vesile olduguma sevindim:) (Amma cumle oldu ha:)))

İLKAY dedi ki...

merhabalar...
henüz farkettim ki geleneksel tatlılar etkinliğine aynı tarifle katılmışız....
ben de çok beğeniyorum ve sıklılka yapıyorum....yorum yazmadan geçemedim....
Sevgiler,
İlkay

www.pastacipapatyalar.blogspot.com

http://binbircesni.blogspot.com/search/label/Geleneksel%20Tatl%C4%B1lar%C4%B1m%C4%B1z%20Ekinli%C4%9Fi

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Ilkay, yorum yazdiginiza memnun oldum. Incir uyutmasi gercekten muhtesem bir tad degil mi?
Sevgiler,