07 Ocak 2008

Incire...*

Not: Bu tatliyi blogumda yayinladigim gun Geleneksel Tatlilar etkinligini gordum ve bu guzel ve orjinal tatlinin bu etkinlik icin bicilmis kaftan oldugunu dusundum.
Tatliyi bir sonraki denememde edindigim yeni tecrubeleri de katarak bir kac kucuk degisiklik yapiyorum ve yeniden sunuyorum huzurlariniza.
Etkinlik icin tarifi yeniden yazdim ve guncel olarak da yayinladim. Yani ayni tarifi iki kez yayinlamis blogumda, cift dikis misali:)
*******************

Sutleme, Uyutma, Sutlu Incir Uyutmasi... Adina ne derseniz deyin, guzel bir tatli, Incir' den mamul...

Kirsehir, esimin memleketi. Oralarda bu enfes tatliya Sutleme diyorlar. Gecen gun televizyonda bir yemek programinda Yozgatli bir teyze yapti aynini, Uyutma adiyla. Kimi de Sutlu Incir Uyutmasi diyormus, sonradan ogrendigime gore. Nefis ve cok degisik bir lezzet. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:

  • 10-12 adet kuru incir
  • 1 kilo sut
  • 1,5 cay bardagi toz seker

Yapilisi:

Sut kaynamaya yaklasacak kadar isitilir. (sutun sicakligi yogurt mayalarken ihtiyac duyulan sicaklik kadar olmalidir) Incirler ince ince dogranir. Bir kac kepce sut yavas yavas dogranmis incirlerin uzerine dokulur ve karistirilir. Seker de ilave edilir. Eliniz sicaga dayanirsa elle veya blender yardimiyla (bu yontem cok daha kolay ve daha guzel sonuc aliniyor) incir, sut ve seker guzelce karistirilir. Kalan sut de ilave edilir ve kasikla guzelce karistirilir.

Karisim kaselere bosaltilir. Uzerleri bir tepsi ile ortulur, tepsinin uzerine de bir sofra bezi kapatilir. Sicak bir ortamda 3-4 saat bekletilir. Ortu ve tepsi kaldirilir, donmus olan incirli tatli bir saat kadar da buzdolabinda bekletilir. Afiyetle yenir:)

Mantik; yogurt mayalamakla ayni. Incir kaynar sutle karistiriliyor ve tutmasi icin ilik ortamda bekletiliyor. Bir nevi sutu incirle mayalamak gibi. Dolapda da biraz bekleyince harika oluyor.


*Tin Suresi: Ayet 1' den

9 Yorum:

Tijen dedi ki...

Sevgili Nurgül,
Ne güzel tatlıdır gerçekten. İyi ki paylaşmışsın. Benim de canım çok tatlı istiyor ama diyorum ya, nefsimi incir-cevizle köreltiyorum. Yoksa aklımdan neler neler geçiyor...

ilker'in mutfağı dedi ki...

canım güzel yorumun için teşekküer ederim.Tatlın çok güzel duruyor gerçekten.Ellerine sağlık.İlk defa duydum bu tatlıyı.Ben de yugoslav göçmeniyim.Biraz daha siteme zaman ayırabilsem bende kendi yöresel tatlarımızı ekliycem,muhteşem şeyler var bizdede.Sağlıkla kal...

ilker'in mutfağı dedi ki...

sen de ankaralıymışsın.Benimde aşim ankaralı.Kayınvalidemler orada oturuyor.Yakında bende onlara gideceğim.Bu soğukta nasıl duracağım orada bilmiyorum ama bakalım...

Bir Anne dedi ki...

Tijen,
Aslinda aklindan gecenleri de yapsan keske; biz de nasiplenmis oluruz boylece...:)))

Bir Anne dedi ki...

Ilker,
Aslinda Ankarali degilim, daha 4 ay oldu baskente yerleseli. Soguk oldugu dogru ama, simdilik biz kar sevdamiz dolayisi ile soguk filan dinlemiyor, kisin tadini cikariyoruz.
Yugoslav mutfagindan lezzetleri de sabirsizlikla bekleyecegim.
Sevgiler,
Nurgul

Melek* dedi ki...

ablacığım inciirler kur olurmu:) hani yaş bulamayızda

Bir Anne dedi ki...

Tabi Melek' cigim, zaten kuru incir olmali. Tazesiyle olmaz. Hemen ekliyorum yaziya da, onu belirtmeyi unutmusum.
Tesekkurler belirttigin icin.

Dilek... dedi ki...

Sevgili Anne, tarifini gorur gormez denedim, cok da lezzetli oldu. Gerci, benim tadimca fazla tatliydi, bir daha yaptigimda daha az seker koyarim. Bir de mayalanmis yogurt kadar kivamli mi oluyor normalde? Benim yaptigim sivi kaldi cunku. Belki sutun isisini iyi ayarlayamadim... ama sivi ve cok tatli haliyle bile nefisti, kesinlikle bir daha yapilacak:) Tesekkurler.

Bir Anne dedi ki...

Evet Dilekcigim,
Mayalanmis yogurt kivaminda oluyor. Fakat hic dert etme, ben de ilk bir kac denememde basariya ulasamadim. Yilmadan devam ettim ve sonunda oldu:)
Bir de ins bu tatli ile yoresel tatlilar etkinligine katilacagim. O zaman da yazacaktim ama, sen sormusken yazayim madem; bu tatliyi kendisinden ilk ogrendigim kisi bana inciri fazla ezmememi soylemisti. Fakat daha sonra bir arkadasim blendarla ezince de cok guzel oldugunu soyledi. Ben de o sekilde de denedim ve gercekten sonuc cok daha guzel oldu. Etkinlige katilirken o sekilde degistirecegim tarifi ins.
Sana kolay gelsin.
Bir dahaki denemendeki sonucu yazarsin artik:)
Sevgiler