11 Ocak 2008

Kremali Sebze Masali

Gokten bir kuru sogan, 2 patates, 2 havuc, 1 kabak, 200 gram krema, 1 litre et suyu, tuz, karabiber ve 2 kasik tereyagi dusmus.

Once tereyagi girmis tencereye cesaretle, digerleri 'sicaktir bak, erirsin ha' dese de. Sonra kucuk kucuk dogranmis kuru sogan, tereyaginin mis kokusuna dayanamamis atlamis pesinden. Bu arada patates, havuc ve kabak da tertemiz yikanmis ve kupcukler haline gelmisler. Tereyagina ve atesin sicakligindan iyice basi donup kendini birakmis olan sogana katilmis onlar da, 'arkadaslik nerde kaldi' diye dusunerek. Bu arada tencerenin kapagi kapanivermis, ara ara bir kasik gelip karistirmis ortaligi, bu 15 dakika kadar surmus.

Bizimkiler iyice kaynasmis, dostluklari ilerlemisken uzerlerine bosalan sicak et suyu bir kargasaya sebebiyet vermis evvela, ama sonra onu da kabullenmisler. Bir iki tasim kaynamislar birlikte. Tuz da katilmis aralarina. Tencerenin kapagi yine kapanmis bu arada, maksad biraz kaynasma olsun. Eh, artik muhabbet had safhaya gelince, ocaktan alinmis tencere. 1-2 dakika beklemisler, tam da sakinlestik diye dusunurken hadi bakalim bir de blendar diye bir alet gelivermis, onun gelisiyle ortalik iyice karismis. Can pazari adeta; patatesin patatesligi, havucun havuclugu, kabagin kabakligi kalmamis.

Fakat blendarin isi bitip de cekilince huzurdan, bizimkilerin karisan tadlari bambaska bir lezzet dogurmus. Sasip kalmislar ama sevmisler bu birlikteligi, kimse ayrilmak istememis. Tam boyle dusunurlerken, ocagin sicakligini hissetmisler yine, bu mes'utlukla fikir fikir kaynamaya baslamislar. Aralarina katilan krema da neselerine nese katmis. Bir iki daha fikirdamislar birlikte. En sonunda da, iclerine fazla karismayip sadece yuzeyde kalsa bile lezzete lezzet katan karabiberin de aralarina katilmasi ile kemale ermisler hep birlikte...

Onlar ermis muradina biz cikalim kerevetine...

Bir cuma sabahi radyosunu dinleyip cayini yudumlarken, gecenlerde yaptigi kremali sebze corbasini arkadaslari ile paylasmak istemis Bir Anne. Once malzemeleri madde madde yazmis, yapilisina gecmisken klasik yoldan; ne olmussa olmus, bir masal baslamis. Maddeler silinivermis birden, pespese siralanmis kelimeler, bizi boyle anlat demis corbanin kahramanlari...

Bunun uzerine; masallar guzeldir demis bir anne, teslim olmus bu gidisata...

Hayirli Cumalar...

24 Yorum:

nino dedi ki...

masalli corba nefissssss ellerine saglik canim :D

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Bu birbirini seven sebzelerin masalını çok beğendim ayrıca çorbanın tadının da harika olduğunu düşünüyorum.İnşallah en yakın zamanda denenecekler arasında:) tabi bizim evdeki sebzeler de anlaşsın diye yani:)Hayırlı Cumalar

Bir Anne dedi ki...

Tesekkur ederim Ninocugum:)

De mi ama Seda, bence de sizin sebzeler de anlassin, kaynassin:)

Melek* dedi ki...

ay öldüm gülmekten ablacım yaa sen çok yşa emin bende kopya çekerek bir kere böyle anlatabilirmiyim:(ne olur ne olur evet dee:)ellerine sağlık ne olaylı bir çorbaymış meğer nasl yerim şimdi o konuşan sebzeleri:)ellerin dert görmesin hayırlı cuma efendimiz,ayların en hayırlısı muharrem,günlerin en hayırlısı yan
güzeli cumadır diyor muharreminin de cumanıda tebrik ederim :)hihi sohbetten yeni geldimde anlatmadan geçemezdim :)hihi

Bir Anne dedi ki...

Hadi evet dedim bakalim:)Allah iyiligini versin, cok sekersin Melek:)
Bekliyorum masalini dort gozle.
Ben de senin cumani tebrik ederim canimcim:)

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor çorban,ellerine sağlık..

Sevgiler

semra mutfakta dedi ki...

cnm anne olduğun nasılda belli.sağlık dolu bir çorba ellerine sağlık.

Ayça dedi ki...

Merhaba
ziyaretinize memnu olduk. her zaman bekleriz..
sizin de ellerinize sağlık maşallah pek maharetlisniz

Tijen dedi ki...

Bayılırım sıcak masallara. Hele de mis gibi kokuyorlarsa...

cocuklacocuk dedi ki...

okuduğum en keyifli çorba tarifi. Ellerine sağlık

Yıldız Yağmurları dedi ki...

Nasıl güzel nasıl sıcak bir hikaye olmuş önce eline sonra yüreğine sağlık. Bu arada belki son bir aydır yorum yazmaya çalışıyorum ama bir türlü yayınla kısmı çıkmıyor bu akşam mucize gibi oldu:))
Yorum bırakamasam da hemen hemen her gün ziyaretine gelip bu gün ne var acaba diye merakla bekliyorum ve sık sık o güzel tariflerinizden yapıyorum her seferinde de sizi anıyorum. Çooooook teşekkürler:))
Sevgiyle...
Dilek

zehra dedi ki...

mutlu huzurlu sagl�kl� bir hafta diliyorum

ceyt dedi ki...

canım benim.ne güzel anlatmışsın.çorban çok güzel olmuş.hava o kadar soğukki şimdi sıcak sıcak ne güzel olurdu.ellerine sağlık canım.
sevgiler

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Nurgülcüğüm ne güzel anlatmışsın çorba masalını. Ama çorba da çorba olmuş yaniii... Ellerin dert görmesin. Sevgiyle...

muko dedi ki...

Sabah sabahh içim açıldı uyku akan gözlerimin yerine yüzümde bir gülümseme oluştuu bu güzel masalın sayesinde:)Çorbanın lezzeti ile masalın inanılmaz keyfiyle bütünleşince sonuç harikaaaaaaaaaaaaa..
Sevgilerrrrrrrrrrrrrrrrr

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

ahhahahahahaha masal tadında bir lezzet olmuş...ellerine sağlık canım....afiyetle yemişsindir eminimki...sevgilerimle...öpüyorum

Bir Anne dedi ki...

Cok tesekur ederim Gul.

Semracigim, biliyorsun ya, anne olunca herseyin en faydalisini arastiriyorsun...

Merhaba Ayca, ben de sizin ziyaretinize memnun oldum. Cok tesekkurler...

Ben de Tijen, ben de:)

Tesekkurler cocuklacocuk.

Bir Anne dedi ki...

Tabi isin ustasi konusunca bizim literaturdeki cehaletimiz cikti ortaya:) Degil mi ama Dilek, masal degil, olsa olsa hikayedir yazdigim...
Sana da tesekkurler, ben de seni keyifle okurum her zaman.

Tesekkurler Zehra, hic aksatmazsin guzel hafta dileklerini, ne guzel.

Ceyt, sogukda guzel gidiyor gercekten sicacik corbalar. Tesekkurler canim.

Ayselcigim, amin. senin de canim, senin de.

Muko, cok tesekkurler canim, uykunu actiysak iyi:)

Gonul, cok hos kahkaha atiyorsun, yedik ya afiyetle, sorma...

Ülkü dedi ki...

hic bir tarifi bu kadar keyifle okumamistim.. ellerine, diline ve de yüregine saglik :)

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Ulku, hosgeldin bu arada:)))

Ball kabak dedi ki...

Çorba nefis olmuş ellerinize sağlık.Sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Cok tesekkur ederim Ball Kabak:) Bizden de size sevgiler...

Adsız dedi ki...

gördüğüm en güzel yemek tarifi. ellerinize sağlık..

Bir Anne dedi ki...

Cok tesekkur ederim Adsiz okuyucum. Hosgelmissiniz.