21 Ocak 2008

Peki ama Peygamberimiz SAW ne yemegi severdi?

RESÛLULLAH VE ASHABININ YEDİĞİ YEMEKLER VE ONLARIN MEDHİ
Kutubi Sitte Hadislerinden:

3912 - Hz. Cabir radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm ailesine katık sormuştu. "Yanımızda sirkeden başka bir şey yok!" dediler. Aleyhissalatu vesselam onu istedi ve gelince yemeye başladı. Hem yiyor, hem de: "Sirke ne iyi katık! Sirke ne iyi katır! Sirke ne iyi katık!" diyordu."


3913 - Hz. Ömer ve Ebu Esid radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Zeytinyağını yeyin ve onunla yağlanın. Zira o, mübarek bir ağaçtandır."

3914 - Hz. Enes radıyallahu anh anlatıyor: "Bir terzi, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ı onun adına hazırladığı bir yemeğe davet etti. Beraberinde ben de gittim. (Ev sahibi sofraya) arpa ekmeği, içerisinde kabak bulunan bir çorba ve kadid (kurutulmuş et) getirdi. Ben, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın tabağın etrafından kabağı araştırdığını gördüm. O günden beri kabağı sevmeye devam ediyorum."

3915 - İbnu Ömer radıyallahu anhüma anlatıyor: "Tebük'te Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a hrıstiyanların yaptığı peynir (kalıbı) getirilmişti. Bir bıçak istedi. Besmele çekip kesti ve yedi."

3916 - Yusuf İbnu Abdillah İbni Selam radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, bir miktar arpa (ekmeği) aldı. Üzerine bir hurma koydu ve: "Bu şuna katıktır!" buyurdu."

3917 - Hz. Aişe radıyallahu anha anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm kavunu taze hurma ile yer ve: "Bunun hararetini şunun serinliğiyle, şunun serinliğini de bunun hararetiyle kırıyoruz!" buyurdu."

3918 - Sahiheyn ve Ebu Davud'da, Abdullah İbnu Ca'fer radıyallahu anhüma'nın şöyle dediği gelmiştir: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ı salatalıkla birlikte taze hurma yerken gördüm."

3919 - Ebu Davud, Hz. Aişe radıyallahu anha'dan şunu kaydeder: "Annem, Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'la evleneceğim zaman beni şişmanlatmak istedi. Ancak bana hurma ile birlikte salatalık yedirinceye kadar arzu ettiği diğer şeylerden (ilaçlardan) hiçbirine icabet edemedim. O ikisinden (muntazaman yemeye devam edince) güzel bir şişmanlık kazandım."

3920 - Büsr es-Sülemi'nin iki oğlu radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm yanımıza girdi. Biz kendilerine tereyağı ve hurma ikram ettik. Aleyhissalatu vesselam yağla hurmayı severdi."

3921 - Hz. Aişe radıyallahu anha anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm helva ve balı severdi."

3922 - İbnu Abbas radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın en çok sevdiği yiyecek ekmekten yapılan tirid ve hays'dan yapılan tirid idi."

3923 - Abdullah el-Müzeni radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Biriniz et satın alınca suyunu biraz fazla kılsın. (Yemek sırasında) yiyenlerin çokluğu sebebiyle ete rastlamayıp suya rastlasa (bu ona yeterlidir), zira su da, iki etten biri olmuştur."

3924 - Hz. Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: " Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a bir et parçası getirilmişti. Kendisine bunun bud kısmı sunuldu. Aleyhissalatu vesselam budu severdi. Bu bud gelince hemen ondan ısırarak yedi."

3925 - İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: "Koyunun ön budu Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın hoşuna giderdi. (Bir defasında) ön buda zehir konuldu. Bu zehiri yahudilerin koyduğu görüşündeydi."

3926 - Sehl İbnu Sa'd radıyallahu anh anlatıyor: "Biz cuma günü olunca sevinirdik. Çünkü bizim yaşlı bir kadın akrabamız vardı. Pazı kökü bulur, tencereye koyar, üzerine de arpa öğütüp ilavede bulunurdu. Vallahi, bunun içinde ne kuyruk yağı ne de iç yağı olurdu. Cuma namazını kıldık mı, mescidden ayrılır, o ihtiyar kadına selam verip hanesine girerdik. O da mezkur yemeği önümüze koyardı. İşte bu sebeple biz cuma olunca sevinirdik."

3927 - Hz. Cabir radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'la birlikte Merri'z-Zahran'da erak ağacının kebâs denilen meyvesinden topladığımızı hatırlıyorum. Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm o zaman bize: "Siyahlarını toplayın, onlar daha iyidir!" tavsiyesinde bulunmuştu. Ben kendilerinden "Siz koyun da güttünüz mü?" diye sordum. "Hiç koyun gütmeyen peygamber var mı?" cevabında bulundu."

24 Yorum:

Melek* dedi ki...

hepsi bir birinden güzel kıssalar Allah razı olsun ablacım birde bunları efendimiz ikisini birlikte yediğine göre kesin ve kesin vücüdumuza bir yararı vardır...
sevgilerimle

nino dedi ki...

yazilarini okumaya bayiliyourm :)

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Güzel kardeşim Allah Razı olsun.Ne güzel hadisler seçerek bizleride bilgilendirdin..Melegin söylediklerine bende katılıyorum Efendimiz yediyse mutlaka vardır bir güzelliği.Birde yazıyı okuyunca onlar neleri azık yaparken bizleri düşündüm dolaplarımızın içini yediklerimizi,israf ettiklerimizi,nelere burun kıvırdığımızı,Sofralarımızı nasıl donattığımızı, Rabbim affetsin.

lavantİn dedi ki...

Nurgül, allah sen den razı olsun. Öyle güzel bir yazı ki, çok istifade ettim ve edeceğim inşallah.
Efendimizin sevdiklerini severek yiyor olmam beni çok mutlu etti. Aslında hastalıklara karşı beslenme reçetemiz elimizde ama, neden hep sağlıksız gıdaları tercih ediyoruz bilmiyorum.
Selametle...

ilker'in mutfağı dedi ki...

canım yazını zevkle ve gözlerim yaşararak okudum.ayrıca ziyaretin için teşekkür ederim.Tatlının üstünü sormuşsun canım.içinde bol miktarda yumurta olduğu fırında kızarınca bu hali alıyor.üstünün bu şekilde kızarması makbuldür.görüşmek üzere sağlıkla kal.

zehra dedi ki...

yaz� �c�n cok tesekkur eder�m s�z�n blogunuz bana b�r cok sey ogret�yor
.......................
cuman�n gelmesine sal�y�da sayma sadece 3 g�n kald� mutlu sagl�kl� ve huzurlu haftalar d�l�yorum
hoscakal�n

www.edasuner.com dedi ki...

Ne kadar değerli bilgiler canım mail attım yazını eşe dosta herkes okusun sitenden.

Bir Anne dedi ki...

Lavantin, aslinda gercekten ihtiyacimiz olan her sey Kuranda ve hadislerde.
Ben de senin adina sevindim bu gidalari zaten severek tukettigine. Ben de severim hepsini:)
Allah senden de razi olsun canim.

Ilkercigim, aciklama icin cok tesekkurler. Canim benim, gozlerinin yasarmasi da ne guzel, o yaslarin hurmetine yasamindan sadece kisa bir kesit okudugumuz Efendimiz SAW in sefaati uzerinden eksik olmasin canim. Amin...

Zehra'cigim, ben de senin su hafta sonu habercisi olan kisa ama neseli mesajlarina bayiliyorum. Cok hossun, iyi ki varsin:)))

Bir Anne dedi ki...

Eda'cigim, canim benim. Bilginin aktarilmasindaki caban icin bilhassa ve bolca tesekkurler, tebrikler...

Haydi mutfağa dedi ki...

Allah razı olsun.
sirkeyi sevmeyi çok isterdim. Efendimizin sevdiğini biliyorum ama bir türlü sirkeyi yiyemiyorum.
hayırlı günler.
sevgiler,selamlar.

Damak Tadı dedi ki...

Paylaşımların için gönülden teşekkürler..Bu tür yazılara hepimizin ihtiyacı var.Allah gönlüne göre versin canım.

Sevgiler

semra mutfakta dedi ki...

Nurgül'cüm ne güzel bir paylaşım ellerine sağlık cnm.

serap uzun dedi ki...

Nurgulcugum cok guzel bir yazi ve cok faydali bir konuya deginmisin.Allah razi olsun senden.
Hep dikkat ederdim ama simdi daha cok edecegim kendimin ve ailemin yiyeceklerine.Allah cumlemizi Peygamberimizin sefaatine nail eylesin.Selametle.

Bir Anne dedi ki...

Dogru Melek, vardir bir hikmeti mutlaka. Senden de Allah razi olsun canim.

Ben de seninkileri Ninocugum:)))

Ah Seda ah, de mi ama? Zaten niyetim biraz da bunu idrak edebilmekti. Biz birbirinden degisik ve guzel lezzetler icinde yuzerken Efendimiz SAW hangi taamlari yermis, onu bir hatirlayalim dedim, Allah senden de razi olsun canim

Bir Anne dedi ki...

"haydi mutfaga":))aslinda ben de cok sevmezdim onceleri, ama zamanla salatalara koymaya basladim, hic de fena olmadi. Sen de dene istersen...

Amin Gul, senin de canisi:)

Tesekkurler Semracigim,

Amin Serapcigim, amin...

Sevgiler, selamlar...

muko dedi ki...

ÇOk güzel bir yazıı çok teşekkürlerrrrrrrrrrr

Tatli Hatiralar dedi ki...

en cok neye sasirdim biliyor musunuz , Haz Ayse'yi annesinin sismanlatmak icin ugrasmasina ;) demek ki o zamanlar bir dirhem et bin ayip ortuyormus .. aaaaah ah keske yine oyle olsaydi :( di mi ?

Bir Anne dedi ki...

Ben tesekkur ederim Mukocugum:)

"tatli hatiralar", ben de bu konudan kim bahsedecek diye merak icindeydim. Haklisin:) Bir dirhem et konusunda yani:)
Velakin ben de onlarin sartlarini dusundum ve epey huzunlendim. Demek ki ne denli zayifmis mubarek Validemiz R.anha. Ah ah, simdi bizler halbuki...:(((

LeYYa dedi ki...

hayırlı cumalar olsun.bir parçacık faydamız dokunabiliyorsa ne mutlu bize..yazılarınızı ilgiyle okuyorum ben de.salam ve dua ile..

Bir Anne dedi ki...

Dokunuyor dokunuyor sagol Leyya:) Bizden de size selamlar ve bilmukabele dualar...

zehra dedi ki...

mutlu sagl�kl� ho� bir hafta sonu diliyorum

diyalogyemekleri dedi ki...

slm..ne kadar güzel bir yazı.resim de eklemissin.ellerine saglık,çok faydalandım.slmlar.

Zeynep dedi ki...

Bir yemek blogunda yazılabilecek en güzel konu olmuş bu. Ne kadar güzel olmuş. Allah razı olsun.

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Zehracigim, bilmukabele...

Hadisler hep bizim faydamiz icin degil mi zaten Suheylacigim, sukurler olsun Efendimiz SAS den bize kadar gelmisler. Elhamdulillah...

Amin Zeynepcigim, senden de Allah razi olsun.