30 Ocak 2008

Tarcin ve Kakao Kapli Kurabiyeler

Tarifi kiz kardesime ait bu kurabiyelerin en carpici yani:) yuzundeki tarcin, pudra sekeri ve kakao karisimi. Mis kokulu ve lezzetli bu kurabiyeleri kapakli saklama kabinda buzdolabinda uzun sure saklayabilir; cat kapi gelebilecek misafirlerinize ikram edebilir, ikindi cayinin yaninda gizli bir kacamak yapip zevkini cikarabilirsiniz. Veya gecen gun benim yaptigim gibi asure gonderen komsunun tabagini bos gondermemis olur, cicili bir paket hazirlar, komsunuza tatli bir surpriz yapabilirsiniz. En iyisi mi ben tarifi yazayim da, gerisine siz karar verin...

Malzemeler:

  • 3,5 su bardagi un
  • 250 gram kati yag
  • 1 yumurta
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 su bardagi ceviz (dovulmus)
  • 1/2 su bardagi toz seker
  • 1/2 su bardagi pudra sekeri

Yuzune:

  • 1 bardak pudra sekeri
  • 2 yemek kasigi tarcin
  • 2 yemek kasigi kakao

Kati yag oda sicakliginda bekletilerek yumusamasi saglanir, pudra sekeri ve toz seker ile guzelce karistirilir. Diger malzemeler de katilarak hamur yogrulur. Cevizden daha kucuk parcalar halinde sekil verilir. Firinda pisirilir.

(Benim kurabiyelerim birazcik buyuk oldular. Daha kucuk topcuklar halinde yapilirlarsa hem daha bereketli olur, hem de bir yemede fazla "Ka" alinmamis olunur:)))

Firindan cikan sicak kurabiyeler pudra sekeri, tarcin, kakao karisimina bulanir.

31 Yorum:

kizilciksurubu dedi ki...

Cok harika bir kurabiye,gecenlerde ben de bunlardan yapmistim.Harika görünüyorlar,ellerinize saglik.

Kevser dedi ki...

Canim,
blog mansetten dogru mis gibi tarcin kokan kurabiyelerin yaydigi güzel kokulara geldim, ellerine saglik, cok harika olmuslar.

Selam ve sevgilerimle..

ezgi uğurlu dedi ki...

kurbişşş enfesssss görünüyor.ellerin saglık canım sevgler

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım ellerine sağlık,kurabiyelerin harika görünüyor.

sevgiyle kal

Tijen dedi ki...

Anemon zaten tam da kırlardan, pikniklerde toplanacak bir çiçek değil mi komşucuğum? Güzel olmalı o günler...

zerrin - misss dedi ki...

Nefis görünüyor kurbişşşler..
:)çay yanında kurabiyeyi öyle çok severim ki.. olsada yesem :)

ellerinize sağlık.

sıcacık sevgiler....

www.misssgibi.com

nino dedi ki...

harika olmus canim ellerine saglik

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

NURGÜLCÜĞÜM ELLERİNE KOLLARINA SAĞLIK... KURABİYELER NEFİS GÖZÜKÜYOR.... ÖPÜYORUM... SEVGİLER...

Bir Anne dedi ki...

Kizilcik surubu:) (ne guzel nick name bu boyle:))), tuh, o zaman tereciye tere satmis gibi mi olduk:) Ama gercekten guzeller degil mi?

Kevser, hosgeldin. Blog mansete kokulari da gelmis demek, aman iyi, pek iyi:))

Tesekkurler Ezgi:)

Sagolasin Dilekcigim, sen de sevgiyle ve mutlulukla kal...

Bir Anne dedi ki...

Guzeldi Tijen, hem de cok guzel...

Gel buyur Zerrin, bizde var hala:)))

Sagol Ninocuk:))

Tesekkur ederim Ayselcigim, ben de seni optum canim:)

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

OOO kurabiyeler nefis ellerinize sağlık...

www.edasuner.com dedi ki...

Canım ellerine sağlık,hep yap az ye kilo alma :)

Bir Anne dedi ki...

Sagolasin Ugur bocegi:)

Sorma Edacim, sorma. Nedir bu derdimiz bizim be?
Zor kardes, zor:)))

ilker'in mutfağı dedi ki...

nurgülcüm nefis olmuş.annem ankara nın çok soğuk olduğunu hatta donduğunu söyledi.e o soğuklarda sıcacık çayla nefis gider doğrusu.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Bir Anne dedi ki...

Ankara soguk ya Ilker. ben de Izmir ve Florida gibi sicak memleketlere alisik biri olarak disari cikinca donuyorum resmen. Ayazi meshur Ankaranin derlerdi, haklilarmis.
Eh, biz de evde sicak cayimizla kurabiyelerimizi goturuyoruz sicacik kaloriferimizin yaninda, elden ne gelir?:)))

Fulya dedi ki...

Arkadaşım selam.Kurabiyeler enfes.Eline sağlık.

Cocukla Cocuk dedi ki...

bunun da tarifini yazdım ellerine sağlık...nolcak bu kilolarla halimiz:))

Bir Anne dedi ki...

Selam Fulyacim, Tesekkur ederim.

Valla bilmem cocukla cocuk:) Nolcaksa?

semra mutfakta dedi ki...

Bencede bu kurabiyeler nefis olur.Ellerine sağlık cnm.En kısa zmanda deneyeceğim.

muko dedi ki...

hımmmmmmmmmmmmmm mis gibiiiiiiiiii tarçın kokuus sarmış burayı:)

ellerine sağlıkk çok güzel görünüyorlar

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Nurgül ellerine sağlık pek bir lezzetli olmuş kurbişler, hep denemek istiyorum tarçın kaplamalı kurabiyelerden velakin bir arkadaşımız var sağolsun yapıp yapıp sık sık getiriyor, gün gelip getirmemeye başlarsa da sana komşu gelirim ben olmazsa :))
Sevgiler...

serap uzun dedi ki...

Nurgül'cügüm misler gibi olmuslar,soguk kis günlerinde isterim boyle tarcinli tarifler ins deneyecegim canim.Ellerine saglik öpüyorum.
selamlar.

Bir Anne dedi ki...

Evet Semra, nefis oluyorlar canim. Tesekkurler:)

Muko, guzel kokuyor gercekten degil mi? :)))

Tamam Burcu, oyle olsun, hadi bekliyorum:) diyecegim ama, baskasinin yapip getirmesi de guzel bence. Keyfini cikar:)))

Tarcini sevenler grubuna bir uye daha katildi diyebiliriz yani Serap:)Sevgilerle

lavantİn dedi ki...

Oh oh, ne güzel güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık canım.
Hayırlı geceler...

Esma dedi ki...

canim nasil da cekti bir anne, olsa simdi cayim da yanimda bir tane yesem, tarcina bayilirim, insallah deneyecegim, selamlar

Bir Anne dedi ki...

Lavantincigim, yakin olsak da ikram etsem sana:))

Sana da Esma, aman sen hemen yap en iyisi. Bebis de var, aman dikkat:)))

Yaren dedi ki...

Nefis görünüyor,ne güzel kurabiye tarifleri var.Siradan degil cok lezzetli bir görüntüsü var.Ellerine saglik ve iyi bir pazar gecirmeni diliyorum canim.

Bir Anne dedi ki...

Ah, tesekkurler Yarencigim,
ben de sana guzel bir pazar gunu dilerim.
Uzerinize afiyet ben biraz rahatsizim ama, sana saglik dolu gunler dilerim canim, tum arkadaslarima da:)))

ceyt dedi ki...

merhaba canım.ne güzel kurabiyeler böyle.çok nefiss görünüyorlar.ellerine sağlık canımcım.
sevgilerimle

ball kabak dedi ki...

Bayıldım vallahi ellerine sağlık olsun sevgiler

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canikom ellerine sağlık pek güzel olmuşlar..çayımın yanına iyi gider valla..sevgilerimle öpüyorum