09 Ocak 2008

Yeni Hicri Yil baslarken, 1 Muharrem 1429

Yakin zamanda girdigimiz miladi 2008 in ardindan, 10 Ocak 2008 itibari ile hicri 1429 yilina da girmis bulunmaktayiz. Hayirli baslangiclara, guzelliklere vesile olur diye umid ediyorum ve asagidaki yaziyi faidemize sunuyorum.Yazi Merhum Prof. Dr. Mahmud Es'ad Cosan' in 08.05.1998 tarihinde Akradyoda yaptigi konusmadan alinmistir. Tamami iskenderpasa.com da bulunabilir.

...
Yeni bir yılın, hicri 1419 yılının birinci ayında bulunuyoruz. Daha on gün geçti, üçte biri geçti, ay ortada duruyor. Bu bir yenilik... Yenilik insana yeni bir şevk verir. "Ýnşaallah bu sene, Allah'ın rızasına uygun güzel işler yapayım!" diye bir arzu içinde olmalıyız. Geçtiğimiz senenin de tabii, hesabını yapmalıyız.
Biliyorsunuz hesap güzel bir şey... Her şeyin hesaplı olması, düzenli olması, ölçülü olması, önceden tasarlanması, tasarlandığı şekilde ölçülü yapılması ilmin gereği, çağın gereği, başarının gereği... Onun için müslümanların da her şeyi tasarlaması, ölçmesi, hesaplaması lâzım!
Biliyorsunuz, duymuşsunuzdur, Hazret-i Ömer Efendimiz RA buyurmuş ki:
(Hàsibû enfüseküm kable en tühàsebû!) "Siz öldükten sonra ahirette, mahkeme-i kübrâda hesaba çekilmezden önce; amelleriniz ortaya dökülüp hesaplanmazdan önce, dünyada iken siz kendiniz kendinizi bir hesaba çekin!" buyurmuş. Güzel bir tavsiye, çok mühim bir tavsiye...
Onun için kendimizi bir işadamı gibi, bir işletmenin sahibi gibi hesaba çekelim! "Acaba benim işletmem kâr mı ediyor, zarar mı ediyor?" diye herkes düşünüyor, senede bir kârını, zararını hesaplıyor. Hattâ dükkânını kapatıyor, veya pazar günü, kapalı olduğu gün gidiyor, dükkânındaki malın saymını yapıyor: "Şu kadar mal elimde kalmış, şu kadarını satmışım, şu kadar kârım var, şu kadar alacağım var, bu kadar borcum var... Bu senenin durumu şöyle..." diye kendi ticaretinin, kazancının ölçümünü yapıyor herkes, her sene...
Hattâ daha akıllı insanlar, senede bir kaç defa yapıyorlar. Belki çok ciddî müesseseler her akşam yapıyor. Şimdi bilgisayar da var ellerinin altında, düğmeye basıp kârda mı, zararda mı, kasasında ne kadar var, alacağı ne kadar, borcu ne kadar; biliyor.
Biz de yeni bir yılın başındayken iki şey düşüneceğiz:
1. Geçen geçmiştir, önümüzdeki yılı iyi geçirmeliyiz diye iyi niyetimizi, azmimizi ortaya koymalıyız. "Bu sene iyi işler yapacağım!" diye kendi kendimize söz vermeliyiz, karar vermeliyiz. Bu bir...
2. Bir de, "Geçen sene ne yaptým, geçen senin kârı zararı nedir?" diye düşünmek lâzım, onun hesabını çıkartmak lâzım, insanın kendisini hesaba çekmesi lâzım!..

Bunun faydası da yapmış olduğu hatâları önündeki senede tekrar yapmaması tarzında ortaya çıkar. Yâni geçen senenin hatalarını insan anlarsa, "Ben geçen sene şu hatayı işledim, bu sene bunu işlemeyeyim!" der. Bir de iyi işler, kârlı işler olmuşsa, "Bak -şunu yaptım, çok kâr ettim; bu sene de onu yapayım, daha güzel yapayım, daha çok yapayım!" diye ona göre karar alır.
Biz bir kere 1418 senesini kişisel olarak kendi kendimize, "Acaba Allah'ın sevdiği şekilde geçirdik mi, kârlı geçirdik mi?" diye onun hesabını yapmalıyız.
...

9 Yorum:

Melek* dedi ki...

ah ablacım seninde yılbaşın kutlu mutlu olsun:))yeni yılımızda hicri yılımızda mutlu huzurlu geçsin ailece zilhicce ayının nson günüyle muharremin ilk günü oruç tutmak bütün sene oruç tutmuş gibi oluyor ve bu ayda 10 tane güzellik olmuş bende sohbet konum diye dün çok araştırdım daha bi sevdim bu konuyu:)görüşmek üzere bu arada aşure yaparsan yemeye çağır:)

Bir Anne dedi ki...

Tamam Melek, sen biletini al o zaman simdiden. Yapacagim asureyi Allah kismet ederse...

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

ya unuttum yoksa oruç tutardım nasıl üzüldüm valla..neyse ömürmüüz olursa birdahaki seneye....hayırlı kutlu olsun hepimize...şekercim ankarada nie arıyorsun kargoyla 2 günde yolluyorlar ben istanbul içindeyim banada kargoyla geldi...çok sahteleri var paran boşa gitmesin alma anakradan alacaksan burdan tel veririm sipariş edersin ist korse merkezine .....hayde öptüm

semra mutfakta dedi ki...

Hicri yılbaşımız mübarek olsun cnm.

cocuklacocuk dedi ki...

hepimiz için hayırlı bir yıl olur inşallah

Tatli Hatiralar dedi ki...

cok sevgim blogunuzu :) ilk defa girdim, ama hemen tum yazilari okudum :) bilhassa parfum hakkindaki yazi tam bana goreydi, cok severim parfumleri de :) sizi ziyaret ederim ara ara artik :) Hicri Yilbasiniz da kutlu olsun, Allah hayirli guzel bir sene gecirmek nasib etsin aileniz ve sevdiklerinizle :)

Tatli Hatiralar dedi ki...

Bu arada ABD'de hangi sehirdeydiniz acaba? ben Ohio'dayim .. da bi ihtimal acaba denk geldik mi hani diye sordum :)

Bir Anne dedi ki...

Tamam Gonul, oyle olsun sen bana numaray ver o zaman. Arama tavina gelince ararim bakarsin:)))

Tesekkurler Semra' cigim, hayirlar getirsin ins.

Amin CocuklaCocuk, amin.

Hosgeldiniz TatliHatiralar, memnuniyet verdiniz:) Her zaman beklerim.
Biz Amerika' da Tallahassee, FL da oturuyorduk canim. Bilmem, belki de karsilasmisizdir.

Zeynep dedi ki...

Tek dinlediğim radyonun biricik hocasının yazısına burada rastlamak beni çok sevindirdi. Nurgül'cüğüm çok teşekkürler.