18 Şubat 2008

Firinda Kasarli Biftek

Bakmayin abarta abarta yazdigim tariflere, cektigim suslu fotograflara. Aslinda ben mutfakta hic de oyle fazla zaman gecirmem. Elbette kimseden veya bir yerlerden kopya cekiyor degilim, (sayfamdakiler tamamen bana aittir) bazen tavim gelir, canim ceker, kendimi evimin sultani:)), annelerin en iyisi:)) hissettirmek icin girerim mutfaga, sivarim kollari. Iste sizin gordukleriniz de bu zamanlara rast gelen karelerdir:)))
Onun disindaki zamanlarda ise, en pratik ve en kisa yoldan nasil karin doyurulur ve ayni zamanda bu surec nasil zevkli hale getirilir diye yollar ararim. Yemek hem saglikli olmali, hem evdekilerin damak tadina uymali, hem de beni fazla ugrastirmamalidir. Degil mi ama, mantikli olmali...
Bir de ben oyle fazla yemek kitabi, dergisi filan karistirmam. Fotografini gormek veya adini duymak yeterlidir benim icin. Aynini yapmak gibi bir derdim de olmadigindan ustalarin ellerinden cikan sahaserlerin, aklima yatan olcude cikaririm bir seyler ortaya.
Uzun lafin kisasi; iste bunlardan birisi bugun sizinle paylasmak istedigim. Ustalarin daha ne mukemmellerini yaptigina emin oldugum, aklima nereden geldigini bilmedigim, ama kendi icadim olmadigi kesin, aslinin da boyle olmadigindan emin oldugum bir yemek.
Anlatalim efendim:
Firin tepsimizi yagliyoruz. Biftekleri tuz, karabiber, kekik ve kimyonla baharatliyoruz. Firin tepsimize diziyoruz. Uzerlerine hafif zeytinyagi gezdirip firina veriyoruz. Onlar soyle bir sularini salip cekiyorlar. Iste o safhada rendeledigimiz kasar peynirlerini serpiyoruz yuzlerine. Bir guzel kizarana kadar pisiriyoruz firinda.
Buharda hasladigimiz brokoli ve sutle hazirladigimiz patates puresiyle birlikte servis yapiyoruz. Guzel oluyor:)

23 Yorum:

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

CANIMMM ÇOK HAKLISIN HEPİMİZ ZAMAN ZAMAN KOLAYA KAÇARIZ DEĞİL Mİ?... AMA BENCE SEN HARİKA BİR ANNESİN... SICACIK SEVGİLER...

ayşegülmutfakta dedi ki...

birbirine yakışan hoş bir tarif eline sağlık!

ezgi uğurlu dedi ki...

canım yaa enfes bir sey olmuş bu.çok lezzetli görünüyor.ellerine saglık caım benim kocama sevgiler

ilker'in mutfagi dedi ki...

hımm tabaktaki herşey nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Hımmmmmm görüntü muhteşem, ellerine sağlık, bende aynı senin gibiyim, kesinlikle dergi kitapdan değil yaptıklarım tamamen uydurma ama tarifsiz yapınca daha lezzetli olduğuna inanıyorum, ellerine sağlık tekrar :))

lavantİn dedi ki...

Nurgül, bir seni bir kendimi düşündüm ve güldüm.:) Ben tam bir yemek canavarıyım.:) Taslağım çok olduğu için yeni denemeler yapamadığım bir dönemdeyim ve sıkılıyoruuum. Hep yeni birşeyler denemek istiyorum ve mutfağı çok seviyorum. Pastalar hariç hiç bir yemekte bana zor gelmez. Yani seviyorum yemek yapmayı.:) Senin yemeklerine bakınca asla tahmin edemiyor insan senin kolaya kaçan biri olduğunu.:)

nino dedi ki...

ellerine saglik canim

Bir Anne dedi ki...

Ayselcigim, cok tesekkur ederim canim. Ne guzel iltifat bu boyle. Ay cok sevdim:)))

Tesekkurler Aysegul. Fotografiniz cok sekermis:))

Ezgi, cok tesekkurler, tadi guzeldi gercekten:))

Ilkercigim, sagol canim. Sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Ugur bocegi, aslinda elbette kitabina uygun yapilanlar mutlaka guzel olur, ben de arada yapmiyor degilim hani:)

Lavantin, zaten senin kolayci olmadigin acikca belli arkadasim, birbirinden harika yemeklerinden belli:) Bak ne anlatacagim; Bir teyzemis dermis ki, kizim zaman simdi oturup tek tek dolma sarma zamani degil. Yapraklari doseyin, icini de arasina dokun. Kalan zamani faideli islerle gecirin diye. Ben oyle miyim, bu tartisilir ama, gercekten mutfakta gereginden fazla zaman gecirmek benlik degil. Hos geregi kadar zaman ne kadardir, bunu kim ayarlar? Orasi kisiye gore degisir elbet. Herseyde asiriya kacmadan, ozenli ama abartmadan davranis sergilemeli, onu ifade etmek istedim. Zaten bu olcuyu sen cok iyi biliyorsundur.

Tesekkurler Ninom:)

semra mutfakta dedi ki...

herzaman saatler alan yemekler yapan varmıdır bilmem ama bende o tarz yemekleri ayda bir yapanlardanım.annelik demek pratik olmak demektir bence.ayrıca nefis bir görüntü onuda belirteyim.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Güzel olmaz mı hem de brokoli ve patates püresiyle resmen ziyafet olmuş bu tabak Nurgül :)) Ellerine sağlık...

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerinize saglik.Sevgiler.

rumeysaninruyasi.blogspot.com dedi ki...

merhaba ellerinize saglık sunum çok güzel olmuş acıktımmı ne hoşçakalın sevgiyle kalın

Zeynep dedi ki...

Bu kadar sağlıklı besinler bir ara da olur da O anne harika olmaz mı. Allah gayretini daim etsin.

Fulya dedi ki...

Kolay bir yemek olmuş gerçekten.İşten gelince çabucak hazır olur.Lezzetlide gözüküyor.Denemem lazım.Eline sağlık.

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis olmuş canım,ellerine sağlık..Hepimiz aynı şeyleri yaşamıyormuyuz..))

Sevgiler

Papatya Prenses dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok iştah açıcı görünüyor:)

serap uzun dedi ki...

Nurgülcügüm yemek nefis görünüyor ve lezzetli oldugu belli.

Ellerine saglik.

selamlarimla.

LeYYa dedi ki...

mmmm.inanın neffis görünüyor.usta bir ahçının elinden çıkma gibi maşllh.benim kurabilere gelince inanamadım ama kursta kapışıldılar.hatta haftaya zencefilli veya tarçınlısını istedi arkadaşlar. ee bende malzemeden bol ne var)) kuru meyve faciasının üçte ikisi hala buzluktayken bu benim için çocuk oyuncağı)))selametle kalın

Bir Anne dedi ki...

Semracigim, pratiklik konusunda hem fikiriz. Tesekkurler ayrica.

Olmus degil mi Burcu? ay sagolasin:))

Tesekkurler Kizilcik Surubu:)

Rumeysanin ruyasi:) aciktiysan bak hemen yap, kolay kolay:))

Bir Anne dedi ki...

Ay Zeynepcigim, o senin harikaligin:))

Dene tabi ya Fulya, isten gelince cabuk ve kolay olur gercekten. Kolay gelsin.

Tesekkurler Gul:)

Sagolasin Prenses:)

Cok tesekkurler Serap:)

Surasini cok sevdim Leyya: Usta bir ahcinin elinden cikma GIBI:))) Bence de gibi:)))Kuru meyva maceralarinin devamini bekliyoruz bakalim, heyecanli oluyor:)

^-^ çiLekLisüt ^-^ dedi ki...

Böyle pratik ve aşırı lezzetli yemekler yapmayı bende çok severim (ve bunları yemeyi) (:

Bir Anne dedi ki...

Kim sevmez ki, degil mi ama Cilekli sut?:)))