21 Şubat 2008

Hasan Aycın' dan Karikatürlerle Hadisler

"Hasan Aycın bir sanatçı, bir çizer. Bir çok kitabı, çeşitli dergi ve gazetelerde yayınlanmış çizimleri mevcut. Bu karikatürleri ise Efendimiz SAS in Hadisi Şeriflerinden bazılarını çizgilerle anlatıyor.

Çeşitli internet sitelerinde sanatçının cesitli eserlerine rastlayınca, ben de halkaya katılayım, bilgiyi ve güzeli aktarmada bir vesile olayım dedim."
demiştim evvela. Tek niyetim paylaşmaktı gerçekten. Çok gezmişti bunlar mail gruplarında zaten, bir sakınca görememiştim. Sonra aşağıdaki mektubu aldım:
Sayın Çelik,
Hasan Aycın’dan blogunuza aldığınız hadisler, Birdirbir Kitaplığı tarafından yayımlanmış “40 Hadis, 40 Çizgi” isimli albümdendir.
Keşke yaptığınız işten Birdirbir’ de bilgi verseydiniz. Zira bazen çok komik durumlarla karşılaşabiliyoruz: Bu yılki Sultanahmet kitap fuarında bir bayan “İnternetteki çizgileri albüm yapmışlar” diye hem ayıpladı bizi hem de hırsızlıkla suçladı.
Oysa biz bu projeyi Birdirbir dergisi için düşündük, bu çizgileri çizmesi için Hasan ağabeyle görüştük, hadisleri çeşitli hadis mecmualarını 4 arkadaş tarayarak özenle seçmeye çalıştık ve 12 sayı boyunca Birdirbir’de yayımladık, daha sonra da kırk çizgiye tamamlayıp albüm yaptık, şu an da “40 hadis, 40 çizgi, 40 lisan” adıyla yayımlanmak üzere 40 dile çevrilmiş nüshayı çeşitli nedenlerle bekletiyoruz/bekletmek zorunda kaldık.
Demem o ki, keşke haber verseydiniz ve “Ben ne yapabilirim?” diye sorsaydınız.
Ve sordum, ne yapabilirim, hala geç değilse diye. Alpaslan bey kibarca cevaplamış sorumu. Tek ricaları Birdirbir' n linkini vermem. Ne demek, memnuniyetle. Elbette hakkı yenmemeli böylesi güzel bir derginin. Çok eğlenceli, çocuklarım için abone olmayı düşünüyorum ama, eminim dergi eve gelince sen okudun, ben okuyacağım kavgası çıkacak aramızda. Birdirbir ekibine teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyorum.
Mektubu yayınlamada bir sakınca görmüyor, tam tersi gerekli olduğunu düşünüyorum, zira hem benim gibi düşünenlere bir örnek teşkil eder, hem de verilen emeği asıl sahibi daha güzel anlatır diye düşünüyorum.
Buyrun Birdirbir oynamaya:)


29 Yorum:

zehra dedi ki...

kesinlikle s�per olmus allah raz� olsun c�zenden ulast�randan
....................
YA�ASINNNNNNNNNNNNNN
bu g�n cumaaaa haftanin beklenen g�n����
mutlu sagl�kl� huzurlu a�k ve sevgi dolu g�zel bir hafta sonu diliyorummmmm

gülizar dedi ki...

Nugülcüğüm Allah razı olsun senden çok güzel...

Mihriban dedi ki...

Merhaba
bloglar arasında tura çıktımıştım size rastladım. Bloğunuzu gezdim çook beğendim. Karikatürler ve hadisler çok güzel. akılda kalıcı bir özelliği var.Bende beklerim yine gelirim sevgiler...

semra mutfakta dedi ki...

Nurgül'cüm bayıldım ben bunlara ellerine sağlık cnm.süperrrrr.

serap uzun dedi ki...

Nurgülcügüm,yine harikalar yayinlamisin canim.Allah razi olsun.
Hadislerle cennete giden yol bence.
Hayirli cumalar ve iyi bir hafta sonu diliyorum.

selametle.

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

bu güzel paylaşımın için çok teşekkürler

çok etkileyici olmuş

sevgiyle kal

lavantİn dedi ki...

Ne kadar anlamlı ve hoş! Aslında çok güzel bir girişim bu. Çünkü hadislerin aklıda şematik olarak kalmasına yardımcı. Çizerin tarzı bana hiç yabancı değil. Benim kafamda da olaylarla ilgili hep bu tür şekiller oluşur. Ben de kağıda döksem mi? diye düşünmeye başladım.
Sağol canım, diğer yazıların ve alıntıların gibi çok güzel.
Selametle...

Zeynep dedi ki...

Allah razi olsun ne kadar gül bir paylaşım olmuş canım.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

NURGÜLCÜĞÜM PAYLAŞTIĞIN İÇİN TEŞEKKÜRLER. LAVANTİNE KATILIYORUM HADİSLER BU ŞEKİLDE DAHA ÇOK AKILDA KALACAKTIR... SEVGİLER...

LeYYa dedi ki...

merhaba.hasan aycını bilirim)gazetede baktığım ilk şey onun karikatürleridir)bunlar da onun mizahla fikri birleştiren çok güzel çok ince düşünülmüş karikatirleri.çok beğendim hepsini. kaliteli bir mizahın üst seviyede zeka gerektirdiğinin kanıtı aynı zamanda bunlar.teşekkürler ediyorum size paylaştığınız için.selamlar

Bir Anne dedi ki...

Kendi emegim olmadigi icin yorumlara ne cevap yazacagimi bilemedim acikcasi:)
Hasan bey olur da okursa o verir belki cevaplari:)))
Hepinize tesekkurler arkadaslar, geldiginiz icin.

Bir tek ozel cevabim olacak; o da tesvik babindan: Lavantin, hadi ne duruyorsun o zaman guzelim, bekliyoruz senin cizimlerini de.

zehra dedi ki...

nihayet pazartesi geldiiiii buda �una i�aret cuman�n gelmesine sadece 5 g�n kaldiiiii
mutlu haftalar:))

ceyt dedi ki...

Allah razı olsun canım.iyiki bizimle paylaşmışsın.daha önceden görmemiştim bu güzel karikatürleri.Hasan beyin de ellerine emeğine sağlık.
öptüm canım sevgiler

zehra dedi ki...

hay�rl� carsambalar efend�m:))

Tatli Hatiralar dedi ki...

cok guzeller :)

oyuna katilmaman hic sorun diil, ben de pek iyi diilim oyunlarda zati ;) sevgilerimle :)

nino dedi ki...

harikaaaaaaa muhtesemmmmmmm cok dogruuuuuuuuu

zehra dedi ki...

ya�as�nnnn hafta sonuuuu......
mutlu haftasonlar�...

Melek* dedi ki...

Nurgül ablacım nasılsın görüşemiyoruz.karikatürler çok hoşumuza gitti eşimle, benim hadislerle ne güzel aydınlattın bizi Allah razı olsun ablacım.görüşmek üzere

Damak Tadı dedi ki...

Paylaşımın için teşekkürler canım..
Hasan bey'in ellerine ve emeklerine sağlık..Seninde o güzel gönlüne sağlık..


Sevgilerle

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Gerçekten çok güzeller.Allah yapanlardan ve bizlerle paylaşanlardan Razı olsun.

nino dedi ki...

yeni adresim
http://ninomutfakta.blogspot.com/

muko dedi ki...

Merhaba,nekadar güzel çizimler hadislerin akılda kalması daha kolay böylece ,bende ilk kez gördüm
Allah razı olsun Nurgül vesile olduğun için

ab-ı hayat dedi ki...

Allah razı olsun paylaşımın için,ne güzel bir anlatım...



sevgile....

güLâLe dedi ki...

Sa. Nurgül Hanım..
Ziyaretiniz için teşekkür ederim. Sizi tanımıyorum ama bu sayfanızı arada ziyaret ederdim :)
Dediğiniz gibi daha detaylı bir şekilde tanışmak ümidiyle..
Rabbim yardımcınız olsun...
Hilal

^-^ çiLekLisüt ^-^ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
^-^ çiLekLisüt ^-^ dedi ki...

Bloğunuza arzu-halden ulaştım ve çok beğendim. Allah razı olsun resimler de çok düşünmeye sevkedici. Ne gelirse başımıza düşünmemek yüzünden geldiğinden bol bol ihtiyacımız var bu tür uyanışlara. Sevgiler..

Arzu-hâl dedi ki...

Hoş.
Çocuklara (ve bize) hadis öğretmek için de faydalı olabilir.

Bir Anne dedi ki...

Hosgeldiniz Cilekli Sut ve Arzu-Hal. Sefalar getirdiniz...

Adsız dedi ki...

sa. düşünüş tarzınızı çok güzel.Başarılarınızın devamını Allah'tan niyaz ederim..:)