05 Şubat 2008

Mogan Golu Ayaklarimin Altinda

Ankara' nin meshur ilcesi Golbasi' na da isim veren Mogan Golu' ndeydik gectigimiz hafta sonu. Evet, aynen yazdigim gibi, anlatim hatasi filan yapmadim. Yani golun kiyisinda filan degildik. Goldeydik resmen:)

Ankara' nin dondurucu soguklari vardir derlerdi, oyleymis. Baskentteki ilk kisimizda koskoca bir golun tamamen donmus oldugunu gozlerimizle gorduk, uzerinde de yuruduk ya bir guzel; eh, soguklarin donduruculugu kanitlanmis oldu.
Sadece biz degil, butun Golbasi halki, kenarinda degil, uzerinde yuruyordu golun. Onlardan gordum:) Yoksa ben kesinlikle cesaret edemezdim boylesi bir eyleme:) Insanlar resmen golun bir ucunda bir ucuna salina salina yuruyorlardi.
Tamamen bilincsiz bir yuruyus degildi bunlar, sasmayin sizler de. Guvenlik gorevlikleri filan da vardi. Hatta donmus golden kesilmis kalinca bir buz tabakasi vardi bir kenarda (asagida var goruntusu). Guvenilir olup olmadigini gostermek veya olcmek icin mi yapmislar, bilemem. Ama bence goldeki buz tabakasi daha kalindi.
Ama en ilginci, donmus golun yuzeyinde araba tekerlek izleri de vardi, iste buna kim cesaret etmis, sastim kaldim...


21 Yorum:

lavantİn dedi ki...

Harika bir gezi! Her mevsimin kendine özgü bir güzelliği var. Ama ben cesaret edebilirmiydim bilmiyorum.:))
Sevgiler...

Betul dedi ki...

O buz ustunde yurume cinsinden seyleri ben de yapar, sonra da ozellikle geceleri "Hii, Allahim, ben nasil yaptim boyle bir seyi" diye cirpinirim. Dank mi ediyor nedir, yoksa hayal gucun mu?Istanbulda Arnavutkoy sirtlarinda Osmanlidan kalma kuyular gorup kenarindan egilip bakmistik. Dip mip gorunmuyor, bir siyahlik..Oda kadar agzi var, tas attik nelerden sonra yankili bir comb sesi geldi. Kenarina isaret olsun diye tenekeler dizmisler. Ay, hala hatirladikca hiii diye firliyorum oldugum yerden :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

kiralık kayık tabelası işlevini yitirmiş desene:)

yada kızak niyetine kullanabilirler.
ne güzel birşey olmuş ama ya ne keyiflidir.

Bir Anne dedi ki...

Dogru Lavantin, her mevsim guzelligi baska gercekten. Bence cesaret ederdin, gercekten guvenliydi ya, inan bak. Yoksa ben pek hafif de sayilmam yani:)))

Yok be Betul, ben hic oyle hissetmedim (en azindan hissetmemistim) ama simdi sizlerin tepkilerinden sonra ben de korkar oldum:))) Saka saka, korkulacak bir sey yoktu bence....

Aynen oyle Mutfak Havlusu:) Ama kizak olarak kullanilamiyacak kadar buza gomulu idi tekneler. Artik siz hesap edin buzun kalinligini.
Ikna oldunuz mu arkadaslar, bu kadar dil doktum, buz guvenilirdi, inanin bana.
Ben cilgin degilim!!!!:))))))))

www.edasuner.com dedi ki...

Canım ya o kadar şaşkınım ki tam seni okurken senden bana yorum geldi pes :) Gezi ve resimler çok güzel ayrıca blog headerına bayıldım uzun süre kalsın bence sevgiler canım

Bir Anne dedi ki...

Edacigim, ben de sana tekrar yazdim ya, yine de buraya da yazmali. Kalp kalbe karsi derler ya, oyle olmus bizimki:) Ne guzel ama.
Headerim da kizimin urunudur. Yani o kus yuvasini kendi elcegizleriyle yapmistir canim kizim benim. Yazacagim bunu da daha sonra insallah.
Sevgiler,

zerrin - misss dedi ki...

Canım benim, ne güzel, ne heycanlı fotoğraflar bunlar...

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Melek* dedi ki...

KIŞIN BİLE GEZİP GÜZEL VAKİT GEÇİRECEK GÖL BULMUŞUNUZ DAHA NE İSTERSİN BE ABLACIM:)) ARABAYLA KİM GEÇTİKİ ACABA GÖL OLDUĞUNU BİLMİYORMUYDU:)SİZİN ADINIZA SEVNİDİM DONMADAN GEZİP GÖRMÜŞÜNÜZ...

Bir Anne dedi ki...

Evet Zerrin, fotolar kadar yuruyus de heyecanliydi:))

Valla bilmem ki Melek. Bak ben onu hic dusunmemistim:)) Ya bilmiyorlardiysa o kocaman bembeyaz alanin havanin sicak oldugu zamanlarda aslinda gole donustugunu:))))
Ay biz sansliymisiz o zaman, de mi ama?:))))

Yaren dedi ki...

Ne kadar güzel bir görüntü.Gecen sene buraya gittigimde iyice bakmistim ,ilk defa bu kadar incelemistim gölü.Özlicemi bildigim icin galiba.Simidi resimleri görünce bir tuahaf olsum,cok özlemisim cok.Birde bu haliyle hic görmedim.Bu güzel resimleri bizlerle paylastigin icin tesekürler.

semra mutfakta dedi ki...

Çok ürkütücü cnm nasıl çıktın oraya hayatta çıkamazdım ben çok korkarım.Ayaklarına sağlık cnm sen gez biz de görelim:)

Bir Anne dedi ki...

Yarencim, Golbasini ya da Mogan Golunu bu kadar seviyorsun demek. Aslinda biz 6 aydir bu civarda oturuyoruz ama, inan bu gole ilk ziyaretimizdi. Severiz ama gezmeyi, kismet iste. Kar kis dedik cikmadik, sonra da kismet en donmus zamaninda gittik. Baharda yeniden paylasirim ins fotolarini, gidebilirsek:)

Semra, yok be:) O kadar korkunc degildi. Inan bana:)))

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

ah ah az gitmedim ankarada yaşarken gölbaşına ..gölün kenarında semaverle çayları az içmedim....valla ne iyi ettin hasret giderdim eski günleri yad ettim .....sevgilerimle

sevdamavisi dedi ki...

Nurgülcüğüm,
ben e çok severim suyun üzerinde yürümeyi ama ya kırılırsa diye de içimden geçirmeden edemiyorum. evhamlı biri değilimdir ve hatta gereksiz bir cesaretim de vardır ama nedense böyle birşey aklıma geliyor. tabi aklıma gelse de yürümeden edemezdim.
Sandıklar da çok hoş bu arada. sevgiler

Ayşe dedi ki...

çok hoşuma gitti. düşündüm de İstanbul'da şöyle bi kar yağmadı ne zamandır. İki yıldır kardanadam bile yapamadık:) Donmuş bi gölün üzerinde yürümeyi isterdim. Bi de o buzu delip balık tutuyorlarmış bazı yerlerde, o da güzel bi etkinlik olurdu:):) tabi o daha çok cesaret ister:)

Zeynep dedi ki...

Gerçekten cesaret ister bu Nurgül'üm. Ayaklarımın altın dediğin fotoğraf çok yakışmış yazıya ben de geçenlerde böyle bir fotoğraf çeksek nasıl olur diye düşünmüştüm,güzel oluyormuş.

ball kabak dedi ki...

Her kareye bayıldım.Harika bir gezi geçirmişsiniz.Sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Gonulcugum, sana eski gunleri hatirlattigima sevindim. Sevgiler:)

Aynen Sevda, bende de o dedigin gereksiz cesaret var da, ondan yurudum zaten:)))

Aysecigim, o buzu delip balik tutanlar, Canada ve Alaska' da sanirim. Eminim Mogan golundan daha cok donuyordur oralar. No need to worry yani, tutabilirsin:)

Yaa Zeynebim:) iste o guzel fotoyu cekmek icin nelere katlandim artik sen dusun:) Sirf sizin icin yani:)

Tesekkurler Ball Kabak:)

rümeysanınrüyası.blogspot.com dedi ki...

bir anne bir blogcu ve ankaralı olarak selamlar emeginize ellerinize saglık blogunuz çok güzel bende aranıza yeni katıldım banada ugrarsanız eklerseniz sevinirim hoşçakalın sevgiyle kalın

Cocukla Cocuk dedi ki...

Bu yazıyı okuyalı çok oluyor aslında ama o gün yorum kısmı bir türlü açılmadı ve readerda kalmış.
İlk fotoğrafa hayran kaldım.
Gölün üzerinde yürümek harika bir şeydir herhalde.

Bir Anne dedi ki...

Selamlar Rumeysaninruyasi. Hosgelmissiniz, amma velakin verdiginiz adresten sitenize ulasamadim. Gorusmek umidi ile,
Sevgiler

Cocukla cocuk,
harikaydi evet ve hala inanamiyorum:)))