06 Şubat 2008

Niksar Sandiklari

Sevgili Sevda' nin Gonul Dostlari etkinligini hatilarsiniz. Bu etkinlik dahilinde ben de Burcu' nun gonul dostuluguna secilmis ve ondan gelen birbirinden guzel cicilerin sahibi olmustum. Ilgili yazi ve fotograflar burada:)
Burcu' nun ayni zamanda annemin de memleketi olan Tokat' tan bana gonderdigi guzellerden biri de, su an evimi susleyen el yapimi ozel Niksar sandigi idi. Her ne kadar Tokat' i ziyaret sayim, bir elin parmaklarinin sayisini gecmese de, bu sandik siladan gelmis bir ani gibi cok mutlu etmisti beni.
Simdi sandik hikayesi devam ediyor. Benim Niksar sandigimin fotografini sayfamda goren Niksarli sandik ustasi Bekir bey, bana kendi el emegi birbirinden guzel sandiklarin fotograflarini gondermis.
Bekir beyin yetenekli ellerinde yasayan bu guzel sanati desteklemek amaciyla fotograflardan bir kacini sizlerle paylasmak istedim.
Ellerinize saglik Bekir bey, hepsi birbirinden guzel bu sandiklarin. Boylesi bir sanati yasattiginiz icin sizi tebrik ediyor ve calismalarinizda basarilar diliyorum.

22 Yorum:

Tijen dedi ki...

Ne kadar önemli değil mi el sanatlarının sürdürülmesi. Daha nice Bekir Ustalar olsun hayatımızda, dilerim ki.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

O nasıl bir güzelliktir, emektir öyle, şu çeyiz setine bayıldım. Keşke Niksar'da yerinde doya doya tüm çeşitleri görseymişim zamanında. Ben de bu arada artık gönlümde kalan memleketime gittim geldim gönül dostum sayesinde :))
Sevgiler...

zerrin - misss dedi ki...

geçtiğimiz sene burada sanat okuluna gittim. Aldığım derslerin başında ahşap oymacılığı geliyordu. Bir sandık bitirdim. Oyma yaparak. Gerçi çok fazla yardım, yaraladım kendimi... Ama o sandık resmen benim ömrümü tüketti.. Her bir cm göz nuru ki benim ilk sandığımdı ve minicikti. Bunları görünce ayakta alkışlamak istedim..

Çok güç, çok güzel...

El sanatlarını yaşatmak için herbişi yapılmalı..

Sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

serinmavi dedi ki...

Gerçekten çok güzellermiş...Selamlar...

nino dedi ki...

harika bisi bunlarrrrrrrr

serap uzun dedi ki...

Sandiklar cok guzeller el emeginin yerini hic birsey tutmuyor.Ins hep kalirlar ve tükenmezler.Alttaki gölü gördüm cok korktum ben korkarim sudan.Donsun veya donmasin,sen korkmadinmi?

selamlarimla.

Bir Anne dedi ki...

Oyle Tijen, onemli tabi. Boylesi ustalarin cogalmasini ben de temenni ederim.

Ceyiz seti gercekten cok hos degil mi Burcu? Tam ceyizlik:)

Senin sandik hikayen de cok hosmus Zerrin. Ama o sandik senin icin ne kadar degerlidir degil mi?

Evet Oya ve Nino, guzeller ve harikalar:)

Serap'cigim, korkmadim desem?:)))

lavantİn dedi ki...

Canım çook güzeller bunlar. Memlekete dönüşte, salonumu Osmanlı tarzı döşemeyi düşünüyorum Allah nasip ederse. Bu sandıklardan bir köşeye koymak ve kullanmak büyük zevk olurdu.
Sevgiler...

semra mutfakta dedi ki...

hepsi birbirinden şık görünüyor.ustanın ellerine sağlık.

Melek* dedi ki...

bekir bey uyanık çıkmış canım reklam yapılcak yeri biliyor:) ama çok güzel bir mahareti varmış bekir beyin bende çok severim dekoratif sandık tarzı el işlemeli cicikleri... ellerine sağlık bekir bey sende güzel günlerde kullan ablacım

Bir Anne dedi ki...

Insallah Lavantin, ins memlekete donunce keyfince bir evin olur canim. Huzurlu, saglikli, mutlu...

Haklisin Semracigim, hepsi cok sik.

Melekcigim, yanlis anlasilmasin, bu sandiklarin hic biri benim degil. Benimki Burcu'mun gonderdigi.
Bekir beyin sizlere cevap yazmasini bekledim aslinda ama, fotograflari gonderdikten sonra bir daha sesi cikmadi. Bekir bey, eger okuyorsaniz lutfen hayranlariniza bir ses veriniz:)))

LeYYa dedi ki...

hepsi de birbiriniden güzel sanat eserleri bunlar.elsanatlarımızı sürdürenlerin sayısının çoğalmasını diliyorum.hatta dilemekle kalmayıp kendim de katkıda bulunmaya gayret ediyorum)yani minyatürüm de bitmek üzere .yakın zamanda ziyaretinize sunacağım inşllh.demeden geçemeyeceğim ayrı bir hususta göl macerasındaki cesaretinize hayretle birlikte hayran kaldım.düşünüyorum da sanırım ben herşeye rağmen yapamazdım))selamlarımı bırakıyorum

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Leyya, minyaturunun bitmis halini sabirsizlikla bekliyorum. Gol konusunu hic sormayiniz.
Artik cesaretim ve cilginligim kendi fotograf ve ifadelerimle de kanitlanmis oldu:)))

defneylebirlikte dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 14


http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
___________________________________________________
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
11.02.2008 - 17.02.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
http://defneylebirlikte.blogspot.com/ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''14" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.
ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SELAM VE SEVGİLERİMLE...

/

ilker'in mutfagi dedi ki...

sandıklar çok güzel.bayılırım böyle otantik eşyalara.bu arada yeni bebekşekeri sipariş blogum www.elaseker.blogspot.com ada beklerim.sevgiler.

Melek* dedi ki...

ablacım seni sobeledim cvp verirsen sevinirim sorular bende:)

ceyt dedi ki...

merhaba canım, sandıklar muhteşem.bekir beyin eline emeğine sağlık.bende bir tokatlı olarak bu güzellikleri görünce çok mutlu oldum gurur duydum.
sevgilerimle

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Defne, ins katilacagim etkinlige, tesekkurler davet icin, kolay gelsin sana.

Ilkercigim, hemen geliyorum yeni bloguna:)) hayirli olsun bu arada.

Melekcigim, sorulari aldim, cevaplari dusunuyorum:))

Ceyt, gurur duymak da haklisin, ben bile yarim kan Tokatli olarak bu hakki goruyorum kendimde:)

zehra dedi ki...

bu gunlerde b�r sand�k almay� dusunuyordum o kadar �y� olduk� bu ya�zn�z kes�nl�kle boyles�ne farkl� b�r sey �st�yorudum tam �sted�g�m g�b�

Bir Anne dedi ki...

Zehra, ne guzel denk gelmis o zaman. Istedigin gibi bir sey bulman umidi ile...
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

neden gitmiyorki mesajlarım:(((

sandıkçı bekir usta

Adsız dedi ki...

zehra hanim size verelim bu sandik setini elimizde bir takim var ne dersiniz?
niksarli bekir