12 Şubat 2008

Porselen Demlik Cay Saati Etkinligi# 14 Ananasli Ters Yuz Kek

Defne' nin ev sahibeligindeki Porselen Demlik Cay Saatli Etkinligi- 14 e, unlu Amerikan tatlisi, nami deger "Pineapple Upside Down Cake" le katiliyorum.

Bu tatli bizim evde uzun zamandir denenmek istenen bir tarifdi, sonunda denendi ve sonuc basariliydi. Evdekiler pek begendiler. Oyle ki, sen bunu bir daha yapma bile dediler:)) Cok fazla yeriz de, malum fazla "ka" hikayeleri yine:)))
Arada sirada da olsa mutlaka pisirilmesi ve yenmesi gereken bir lezzet bu bence. Meyve sevenler icin ananas, serbetli tatli ve karamel sevenler icin kekin yuzundeki seker, tereyagi ve pekmezden olusan yogun, tatli, ama fazla baymayan karisim, kek sevenler icinse kek. Bir tatlidan daha fazla ne isteyebilirsiniz ki?
Malzemelere gecelim:
Kekin yuzu icin (daha dogrusu once kekin altinda kalan ve pistikten sonra ters yuz edilip uste cikan kisim yani:)):
  • 200 gram kahverengi seker (veya kahverengi sekeriniz yoksa benim yaptigim gibi beyaz seker+ 1 kasik pekmez)
  • 100 gram kadar tereyagi
  • 1 konserve ananas

Tereyagini eritip kahverengi sekeri karamellesinceye kadar karistira karistira pisiriyorsunuz. Tekrar ediyorum; kahverengi sekeriniz yoksa, tereyaginda beyaz sekeri eritirken eklediginiz bir kasik pekmez de ayni isi goruyor bence.

Kek icin:

  • 2 bardak un
  • 125 gram tereyagi (oda sicakliginda)
  • 1 bardak toz seker
  • 2 buyuk yumurta
  • vanilya
  • kabartma tozu
  • 1/4 cay kasigi tuz
  • 1/2 bardak ananas konservesindeki sudan
  • 1 cay kasigi tarcin

Hafif yaglanmis kelepceli kek kalibinin dibine tereyagi ve sekerden (ve eger kullandiysaniz pekmezden) mamul karamel dokulur, ananas dilimleri bu karisimin ustune dizilir.

Verilen malzemelerle kek karisimi hazirlanir ve bu da ananas dilimlerinin uzerine bosaltilir. Firina verilir.

Benim kekim 150 derece firinda, turbo ayarda yaklasik 45 dakikada pisti. Sizin firininizin performansi farkli olabilir. Normal kekler gibi kontrol edilebilir pisip pismedigi.

Kolay gelsin ve afiyet olsun...

37 Yorum:

Fulya dedi ki...

Çok güzel olmuş,Görüntüde muhteşem.Elinize sağlık.

defneylebirlikte dedi ki...

eline sağlık.Tarifin yayında.teşekkürler.

LeYYa dedi ki...

sormayın anneliğin bir dalından daha diplomamı aldım ama bağıra bağıra yani)).kendimi kavii sanırdım ama öyle ürkekmişim ki şaşırdım inanın.imtihanın en zorlusu evlatla olanıymış.bir sünnet bin ders oldu bu da)).ananaslı kek nefis görünüyor.evdekiler haklılar))selametle kalın

kizilciksurubu dedi ki...

Harika görünüyor,ellerinize saglik.Sevgiler.

Tatli Hatiralar dedi ki...

cok guzel masaallah :) biz bu keki bir kere bi arkadasin evinde yemistik afiyetle, ben ikinci dilimi de aldim, onu da huplettikten sonra "yaa cok el olmus yaaa, tarifini versene bunun" dedim, ama arkadas veremedi, cunku megerse pastayi arkadasin Amerikali beyi yapmis :P o da ilk defa bizimle yiyormus :P o zaman o da bizim beylere ogretsin demek geldi icimden ama demedim tabii :P sasirtiyor bu amerikalilar beni bazen cidden :)

sevgilerimle :)

Tatli Hatiralar dedi ki...

Yukarda "cok el olmus yaaa" seklinde gecen cumle "cok guzel olmus yaaa" olacakti, nasil becerip de oyle yazmissam artik :}} sorry :)

baharhabercisiyim.blogcu.com dedi ki...

selam,
pastanizi etkinlikte gördüm, yillar önce yemek dersinde bir danimarka li ögretmenimiz yapmisti aynisini, yillar sonra bana ozaman ki hatiralarimi yasattiniz tekrar, ellerinize saglik, gercekten de cok nefis oluyor bu kek.
tekrar selamlarimla, iyi aksamlar dilerim.

diyalogyemekleri dedi ki...

nefis gr�n�yor bu kekk..yapmak laz�m..bay�ld�m..biraz zor gibi geldi tarif ama..denemek laz�m yine de slmlar.

Adsız dedi ki...

ellerine saglik arkadasim
kekin harika gorunuyor
afiyet olsun

www.yenitadar.blogcu.com

lavantİn dedi ki...

Nurgül, ne güzel birşey bu böyle.
Ellerine sağlık canım. Meyveli tatlılara son bir yıldır daha sıcak bakar oldum. Öncesi hiç yemezdim. :)

Melek* dedi ki...

ablacım pastan ne güzel olmuş öyle yoksa pastaneden alıpdamı resmini çektin dicektimki demiyorum çünkü biliyorumki ablacım çok güzel pastalar yapar ellerin dert görmesin
not sobeme cvp beklişyorum

Yaren dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor,yani hayir denmez bu pastaya ,ellerine saglik canim.Sizlere afiyet olsun.

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerinize sağlık kek çok güzel görünüyor. ananası bir türlü sevemedim ama görüntü harika ellerinize sağlık

sevgiyle kalın

Esma dedi ki...

tarif cok hos bir anne, bende denemeliyim, ananasli ve goruntude goze hitap ediyor, ellerinize saglik. sevgiler.

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Nurgüüüül senin kek kalıbın kaç cm'likti?? Keksever, şerbetli tatlı sever, meyveli lezzet sever, sever de sever çekirdek ailem bu keke bayılır zannımca
Ellerine sağlık sevgileerrr

Yaren dedi ki...

Sevgililer günün kutlu olsun canim.

zehra dedi ki...

her ne kadar sadece bir degil 365 gunun sevgi gunu olduguna �nansamda maksat eglenmek olsun :) sevgililer g�n�n�z kutlu olsun :)))

Bir Anne dedi ki...

Fulya, tesekkurler.

Defne, asil sana tesekkurler, etkinlige ev sahibeligi ettigin icin.

Leyya, mesele insanin yavrusu olunca her sey degisiyor. Her sey katlaniyor. Allah yardimcimiz olsun diyelim.

Tesekkur ederim kizilcik surubu:)

Evet Tatli hatiralar'cigim:) Sasirtirlar Amerikalilar:)) Demek yemistiniz bu keki onceden, biliyorsunuz yani tadini...

Bir Anne dedi ki...

Baharin habercisi, eski gunleri yad etmenize vesile olmak ne buyuk saadet:) Sevgiler,

Suheyla, bence sana gore hic de zor olmasa gerek. Sayfandaki tarifleri bildigim icin diyorum:))

Tesekkurler isimsiz arkadasim:)

Lavantin, meyve iyidir canim, fikrini degistirmis olmana sevindim:))

Melekcigim, senin de o guzel dillerin ve bu yorumu yazan elcegizlerin dert gormesin:) Yazacagim cevaplarimi da, ah bir firsatim olsa daha neler yapacagim da:))

Bir Anne dedi ki...

Evet Yaren, hayir denmedi ve ilk serviste tamami tukendi zaten:)

Dilek, ben de mangoyu pek sevmem. Tropik tadlar kimine farkli geliyor bazen, alisik olmadigimizdandir. Belki farkli meyvelerle de denenebilir bu tarif, ne dersin?

Dene ya Esma'cigim, seversiniz eminim:)

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler ball kabak, senin kadar tatli degildir ama:)

Burcu, kek kalibimin capi 25 cm canimcim:) Hadi kolay gelsin sana.

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Yaren ve Zehra, cok dusuncelisiniz, guzel dilekleriniz icin tesekkurler ama, ben bu gunun kutlanmasi gerektigine inanmiyorum. St Valentines adli bir papazin olduruldugu gunu neden biz ozel kabul edelim ve gunumuzde dupeduz ticari maksadla yeniden canlandirilmis olan bu gune ozelmis gibi bakalim ki? Tam tersi protesto etmeli bence.
Dun dogum gunumdu, bu guzel dilekleri onun adina kabul ediyor, bilmukabele diyorum. Eglencelerimizi de daha bizden olan olaylara kaydirabiliriz belki.
Surcu lisan ettimse affola.
Sevgilerle,

nino dedi ki...

ya biz millet olarak biraz ozenti bir milletiz bende o milletin icindeyim yani dislamiyorum kendimi bisi gorunce hemen atlyoruz bilip bilmeden sahipleniyoruz oysa milletimizinde dinimizinde ole guzel surdurulesi gelenekleri varki biz gidip elin gavurunun yaptigi igrenc bir adete alet oluyoruz iste ama cogumuz bugunun asil anlamini bilmiyor, sevgi gunu diye kutluyor iste.
canim kekin super olmus ellerine saglik ben bayilirim ananas tadina afiyet sekr olsun

Tatli Hatiralar dedi ki...

sobeledim sizi ;)

muko dedi ki...

çok ama çokk güzel görünüyorr pastaa harikaa ellerine sağlık..
o halde geçmiş doğumgünün kutlu olsun
sağlık ,huzur dolu nice yıllara inş
sevgilerle...

Zeynep dedi ki...

Bir kekten daha başka ne istenilebilir ki gerçekten,ama ananas çok bulunabilir ve kabukları ayrıştırılabilir bir meyveymiş gibi gelmiyor bana nedense, zahmetli olmalı. bugün hakkındaki fikirlerine de katılıyorum Nurgül'cüğüm.

yeşim dedi ki...

canım çok güzel olmuş
ellerine sağlık
sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Ah Ninocugum, ah. Haklisin, ne desen haklisin.

Tamam tatli hatiralarcigim:) aldim kabul ettim ebeligi:)

Tesekkurler Mukocugum, guzel dileklerin icin.

Bir Anne dedi ki...

Yok Zeynep'im be. Ananas artik hemen hemen her markette var, hem marketlerin bazilarinda kabuk soyma makinasi bilem var. Hemen oracikta soyduruyorsun, kutuya koyuyorlar, aliveriyorsun. Olmasa bile evde soyulabiliyor, hic korkma:) Hani su salatalik filan soydugumuz alet var ya, onlarin buyuk uclulari ile soyuyorlardi gecen gun TV de. bicakla da olur, ben yaptim, oldu:)
Ustelik ben konserve ananas kullandim canimcim, daha da kolay. Bak bu kadar kolaylik sagliyorum, gel anlasalim, gel sen yap bu keki:)))

Yesimcim, tesekkur ederim canim,

serap uzun dedi ki...

Pasta cok güzel görünüyor,canim ellerine saglik.
selamalr.

zehra dedi ki...

cok guzel gorunuyor :)) mutlu cumalar guzel haftasonlar�

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

NURGÜLCÜĞÜMMM ELLERİNE KOLLARINA SAĞLIK, KEK HARİKA GÖZÜKÜYOR... HAYIRLI CUMALAR... SEVGİLER...

Zeynep dedi ki...

Nurgül'cüğüm tamam bu haftasonu deniyorum Allah izin verirse. Sen bana bu kadar kolaylık sunduktan sonra:)

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Canım sobelendiğini söylemişmiydim?
Bana uğra istersen sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Serap'cigim:)

Sagol Zehra' cigim, sana da guzel hafta sonlar:))

Ayselcigim, tesekkur ederim. Ayrica sen de beni ebe yaptin demek? Bu 3. ebeligim oldu, ayni anda:) Hadi hayirlisi, bakalim yetisebilecek miyim? Tesekkurler, beni dusundugun icin.

Zenep'cigim, demek ikna edebildim seni:) hadi kolay gelsin sana o zaman. Sevgiler,

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Canımmm iyi dileklerin için çok teşekkürler. Kazadan hemen sonra hastaneye gittim. Doktor kontrolünden geçtim gerekenler yapıldı. Beni düşündüğün için çok teşekkürler... İyi pazarlar...