10 Mart 2008

Firinda Basamel Soslu Kabak

Allah' im, bahar ne guzel bir mevsim boyle. Ankara' nin bozkirinda henuz (ve belki de hic veya nadiren) yukaridaki gibi manzaralar (gorsek veya) gormesek de; havanin kokusu, agacin guzellesen yesili, kuru dallarin pitir pitir ve rengarenk canlanisi, ruzgarin ilik ilik yuzunuzu yalamasi bile yeterince keyif veriyor. Sukur ki, sehirden epeyce uzak mekanimiz bize bahari daha bir guzel yasatiyor. Icinizde bir seylerin kipirdandigini, yeniden canlanan dogayla birlikte size de bir enerji, bir heyecan doldugunu hissediyorsunuz. Pek guzel.

Bu guzel, tatli bahar gunune lezzetli bir kabak tadi katmak da pek hos olur diyorum acizane. "Kabak tadi" tabirini olumsuz yonde kullanimi protesto ederek:(Kabaklar yikanir, halka halka dogranir. Hafifce yaglanmis firin tepsisine dizilir. Uzerine kavurdugunuz sogan, kiyma, biber, keyfe gore domates karisimi ilave edilir. Bunlarin uzerine hazirladiginiz basamel sos dokulur, en uste de tercihen parmesan peynir, eger yoksa kasar peyniri rendesi serpilir. Yesil biberlerle uyduruk bir susleme yapilir:) Firinda yuzu kizarincaya kadar pisirilir.
Sonuc; keske butun kabak tadi verdi dedirten olumsuzluklar bu kabagin tadinda olsa dedirtir size.

45 Yorum:

ayşegülmutfakta dedi ki...

selam bu kabak tadı deyiminden bende hiçbirşey anlamıyorum zira sen sevdiğim sebzelerden biridir kabak.
eline sağlık! bende çok sık yaparım beşamelli kabak nefis olmuş nefiss

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Kabağa bayılanlardanım bende.Ellerine sağlık çok güzel gözüküyor ve çokda güzel anlatmışsın canım:)Hani şuan olsa hemen yesek dedirtmişsin.

Tatli Hatiralar dedi ki...

yaaa daha dun bi dunya kabagi kavurma yaparak ziyan ettim, keske dun baksaymisim blogunuza :{{ hayir kavurma da guzel ama bpek kabak yemegi bilmedigimden, mucveri esim yemiyor, dolma icin oymayi ben bilmiyorum, abd'de malum kabak en rahat bulunan nadir sebzelerden .. cok uzuldum simdi :{{ neyse bi daha ki sefere ins :) kocaman sevgilerimle :)

biz hala diz boyu kar icindeyiz ;))

Yaren dedi ki...

Firinda kabak cok nefis görünüyor,kabak sevmeyenler bunu mutlaka sever diye tahmin ediyorum,cünkü gercekten lezzetli görünüyor.Ellerine saglik canim.Ayirca bahar görüntüsü de cok güzelmis:)Sevgiyle kal ve iyi bir hafta diliyorum.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

NURGÜLCÜĞÜM HARİKA BİR KABAK TADI YAKALAMIŞSIN ELİNE SAĞLIK... ASLINDA BENDE DEĞİŞİK KABAK TADLARI ARIYORDUM İSABET OLDU... SICACIK SEVGİLER...

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Görüntü muhteşemmmmmmmm, ellerinize sağlık...

serap uzun dedi ki...

Nurgülcügüm,kabak cok güzel olmus ellerine saglik canim.Bahar görüntüsü insani aliyor ve götürüyor baska diyara.

selametle ve muhabbetle.

LAVANTİN dedi ki...

Canım, ben de yeni kabak tarifleri arıyordum. Çok çekici geldi, denemeli en kısa zamanda.
Ellerine sağlık, sevgiler...

LAVANTİN dedi ki...

Canım, ben de yeni kabak tarifleri arıyordum. Çok çekici geldi, denemeli en kısa zamanda.
Ellerine sağlık, sevgiler...

Betul dedi ki...

O kabak tadi dedirten kabaklarla buradakileri kastetmisler canim, soyleyin o caaanim sakiz kabaklarina hic ustlerine alinmasinlar :)

rumeysaninruyasi dedi ki...

ellerinize sağlık mımm nefis olmuş hoşçakalın sevgiyle kalın

Fulya dedi ki...

Canım böyle bir kabak yemeği bende yapıyorum.Ama üzerine beşamel sos dökmüyordum.Mutlaka daha lezzetli olmuştur.Eline sağlık.Görüntü muhteşem.

sevdamavisi dedi ki...

Canım,
Ankara buluşması için yer ve zamanı bildirebilmem için e mail adresine ihtiyacım var. Bana sevdamavisietkinlik@gmail.com adresinden 1-2 gün ulaşabilirsen sevinirim.Rezervasyon yaptırmam gerekiyor . sevgiler

semra mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor,bahar güzel ancak umarım kışı kuraklıktan dolayı aramayız.

muko dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık,
dolapta kabaklarım var hemen bugün deniyeceğim çok leziz görünüyor

ilker'in mutfağı dedi ki...

canım selam,çok sağlıklı ve lezzetli görünüyor kabağın.eller
ne sağlık.sevgiler.

Zeynep dedi ki...

Kabak tadı kelimesinin protestosu çok şirin olmuş. Nurgül'cüğüm nerelerdeydin merak ettim ben de seni.hoşgeldin.

Melek* dedi ki...

bir bahar ancak bu kadar güzel anlatılır ablam ne güzel Tefekkkür etmişsin ki bu sadece Allah'ın bize lutfettiği bir mevsim diğer mevsimlerde daha bir güzel yaşanıyor...kabak yemekinde güzel gözüküyo. ellerine sağlık

Mihriban dedi ki...

Merhabalr ziyaretinize geldim. yemeğin nefis görünüyor. sevgiler...

nino dedi ki...

ay yeniden nikahmi tazelesek hehehe
sirf kurabiye yapcaz diye nikah tazelermisiz :DDDDD

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Nurgül'cüm her bir kelimenle hatta harf ve hatta noktalama işaretinle keyifle okudum yazını :)) İtiraf ediyorum Fırında başamel soslu kabak başlığının altındaki renk cümbüşünü görünce bir nevi med-cezir oldum :)) Kalemine sağlık
Kabak nefis görünüyor bu arada, sevgiler...

şengül dedi ki...

nurgül hanım tesadüfen gördüm bloğunuzu hatta inceledim çok güzel önce kabak için ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor ama ben alttaki resimleri de çok beğendim o kadar güzel anlatmışsınız bu şekilde daha etki olup kafalarımızda kalacak şekilde yorum için yazılar,resimler için çok teşekkür kendi adıma ediyorum.

LeYYa dedi ki...

merhaba.bende sizin bannerlerinize bayılıyorum.sanırsam sizin ufaklıkların faaliyetleri.ben de hep resimlerim onları)ebruların büyük bölümü gittiiii))ev tıkabasa dolunca artık yaptıklarımı hediye etmeye başladım yakındakilere.bakarsınız bir gün sizi de buluverirler.üşenmesem çok severek çalıştığım minyatürlerim var onları da yayınlamak istiyorum ama şu sıralar ağırdan alasım geliyor nedense.bu arada sizin kabakta çok cazip görünüyor.elinize sağlık .

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Ellerine sağlık çok nefis görünüyor

yemek güncesi dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 19

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; 17.03.2008--30.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
***http://yemekguncesi.blogcu.com/***
YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! BU SEFERKİ ETKİNLİK SÜRESİ 2 HAFTAYA ÇIKARILDI. HEM SİZLERİN YORGUNLUĞUNUZU ATMANIZ HEMDE TARİFLERİNİZİ DAHA RAHAT GÖNDEREBİLMENİZ İÇİN. HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "19" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SELAM VE SEVGİLERİMLE.. Yeliz Yemekgüncesi

------------------------------------------------------------------------------------------

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 19 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.....

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor.Beşamel soslu tarifleri zevkle deniyorum.


sevgiler...

ceyt dedi ki...

çok nefiss görünüyor.ellerine sağlık canım.
sevgiler hayırlı geceler

Papatya Prenses dedi ki...

Bahar fotosu çok güzellll:)

Kabakda pek leziz görünüyor,ellerinize sağlık:)

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

KANDİLİN MÜBAREK OLSUN, DUALARIN, İBADETLERİN KABUL OLSUN İNŞALLAH...

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller canım....

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canikom ellerine sağlık harika görünüyor.....hayırlı kandiller canım..sevgilerimle öpüyorum

Tatli Hatiralar dedi ki...

Kandiliniz mubarek olsun :)

şengül dedi ki...

Kardeşliğin daimi olduğu sevgilerin birleştiği dostlukların hiç bitmediği, belki durgun, belki yorgun, yinede mutlu yinede sevgi dolu nice mutlu kandillere kandiliniz mubarek olsun

kizilciksurubu dedi ki...

Hayirli kandiller.

nino dedi ki...

ellerine saglik enfes gorunuyor canim kandilin mubarek olsun

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor,ellerine sağlık..Bende akşam farklı bir çeşidini yaptım..

Sevgilerle..

Bir Anne dedi ki...

Sevgili arkadaslar,
Bu kadar cok kabak severin bir araya gelmesi ne guzel:) Aman pek memnun oldum, hepinize sonsuz sevgiler, tesekkurler...

www.edasuner.com dedi ki...

Nurgül'cüm ben teşekkür ederim canım. Valla gel beraber dükkan açalım yaz yaz bloga nereye kadar değil mi ama :) Yazındaki son satırıda çok tuttum. Sevgiler canım

Bir Anne dedi ki...

tamam Edi, nerde, ne zaman:))) Ben varim abi:)

MoonSun dedi ki...

Merhaba Nurgul :))

Ziyaretin beni cok mutlu etti :)) Ben de sana iade-i ziyarette bulunayim dedim :)) Sayfalarini gezdim, sen de benim gibi gezip gormeyi cok seven birisin sanirim, bu cok guzel bir sey :))
Tanistigimiza cok memnun oldum :)) Insallah bundan sonra seninle de sik sik gorusuruz sevgili Nurgul :))
Ziyaertin icin tekrar cok tesekkurler, Kucak dolusu sevgiler selamlar Miami'den :))

Bu arada kabak yemegi harika gorunuyor, eminim tadi da cok guzeldir :)) Sevgiler :)

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Moonsun:)
Sen de bana hosgeldin. Gezmeyi severim ya, kim sevmez ki?:)))
Aslinda laf aramizda benim esim hic sevmez ama, hep de onun isleri yuzunden gezdik dunyayi:)) Bir ara Miamiye bile ugramistik, bir daha ugrama ihtimalimiz olursa, seninle gorusmek ne guzel olur ama...
Gorusmek uzere...
Sevgiler

Adsız dedi ki...

cok ozenerek yaptım yalnız kabaklar pısmedı kabakları onceden haslamak yada kızartmak gerekıyo bence cok sert oldu :(

Bir Anne dedi ki...

Merhaba isimsiz:))
(Evvela boyle esrarengiz olmaktansa hic degilse bir takma adla yazmanizi tercih ederdim, boyle olunca kiminle yazistigimi bilmeden, tuhaf oluyor:)))
Bu yemegin kolay ve hafif olusu kabaklarin onceden bir islem gormemesinden de geciyor. Kabaklari kizartmaya veya haslamaya gerek yok. Ben yapiyorum ve her seferinde guzel sonuclar aliyorum. Sizin ayni sonucu alamamaniza uzuldum:(
Acaba firini birden cok mu sicak ayara aldiniz? Orta sicakliktaki firin olmali. Bir de eger firininizda varsa turbo secenegini kullanabilirsiniz, o zaman esit miktarda pisiyor her tarafi ve en sonunda yuzunu kizartmak icin sadece ustunu acabilirsiniz.
Bir de kabaklari cok kalin dogramamak lazim. Tabi kabaklarin taze olup olmadigi da onemli.
Aklima gelen, olabilecek tum etkileri yazdim, ins bir daha denerseniz daha guzel sonuc alirsiniz...
Kolay gelsin, isimsiz:))

MoonSun dedi ki...

Merhaba Nurgul :))

seni listeme eklesem bir itirazin olur mu :)) cok alakasiz olmasin diye yine yorum yazdigim yere yaziyorum ama :)) Kocaman sevgiler :)

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Moonsun:))
Hic bir itirazim olmaz canim:) Tam tersi memnun bile olurum.
Benim de aynini yapmam icin,yani seni eklemem icin izin almam gerekiyor mu o zaman?:)))
Sevgiler