26 Mart 2008

Geciken Kutlamalar, Nisanin Zaferi ve Kofte

Zaman nasil da akip geciyor, ben yetisemiyorum, halbuki gecen hafta ne guzel plan yapmistim; her kandilde yaptigim tatlinin fotografini cekip size sunacaktim, sonra 21 Mart' ta Bir Annenin Ikinci Bahari baslikli bir yazi yazip acelyalarimi gosterecektim size. Ilk yazimi, Bir Annenin Baharini yazali tam bir yil gecmis, onu bile yad edemedim, nasip... Bu minik cicekleri hepsinin yerine sunmus olayim hic degilse...

Bir onceki yazimda bahardan bahsetmis, bir de guzel manzara eklemistim, icimdeki bahar sevincini sizlere de aktarabilme umidi ile. Amma velakin o gun bugundur hava bir tuhaf, bir karisik ki, sormayin gitsin. Degil gunden gune, sabahtan oglene kadar bile bir kac mevsimi bir arada yasiyoruz sanki.
Annem diyor ki, Subatla Mart kavga edermis; sen hele acele etme, daha kis bitmedi, dur bakalim, daha ne bahari, daha yagacak kar var dermis Subat kardes Mart'a. Gelgelelim Mart laf dinlemez, olur mu oyle sey, ben bahar ayiyim, sen kisa kes de cekil aradan, birak da isitayim topragi, yeserteyim cayiri, actirayim cicekleri diye diretirmis. Onlar cekisirken kimi zaman bahar ayi ustun gelir gunes acar, ilik ruzgarlar esermis, kimi zaman da yagmur bastirir, kis ayinin galibiyetiyle firtinalar koparmis...
Ama insallah az kalmistir, zira ikisinin de zamani doldu artik, kavgaya son verseler iyi olacak. Sirada munis, arada gozleri yasaran, mis kokulu Nisan var, herkes haddini bilip cekilmeli, kavganin da bir siniri vardir amma, degil mi? Ben heyecanla Nisanin zaferini bekliyorum acikcasi...
Ve sirada yine kolay bir tarif:
Hafif yaglanmis tepsiye dizilmis, istenilen her hangi bir versiyonla hazirlanmis koftelerden, yesil& kirmizi biberlerden, mantardan, yuzlerine serpilmis parmesan peynirden ve zeytinyagindan mamul bir firin yemegi.
Ben artik kofteyi kizartmiyor, firinda yapiyorum, cok temiz, cok hafif, cok saglikli, cok pratik oluyor. Tavsiye ederim.

25 Yorum:

Ev Perisi dedi ki...

Bir anne dahaaaaaaaaa...
Ben geldim;)
Öncelikle papatyalar dikkatimi çekti sonrasında kova burcu oluşunuz dolayısıyla selem vermeden geçemdim...
başarılar...
muhabbetle...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

NURGÜLCÜĞÜM İNŞALLAH DİĞER BULUŞMALARA KATILMA İMKANIN OLUR DA SENİNLE DE TANIŞIRIZ...

FIRIN YEMEKLERİ HER ZAMAN DAHA SAĞLIKLI VE HAFİF OLUYOR... ELLERİNE SAĞLIK SEVGİYLE...

LAVANTİN dedi ki...

Zaman belirli dönemlerde daha çabuk geşiyor sanırım. Daha çok yoğun ve yorucu günlerd galiba.
mart ve şubatın çekişmesi ne güzel bir tanımlama aslında. Ama dediğin gibi sulu göz nisanın vakti geldi.:)
Ellerine sağlık, ben de zaten kızartmazdım artık hiiç kızartmıyor fırınıyorum köfteyi.

LAVANTİN dedi ki...

Zaman belirli dönemlerde daha çabuk geşiyor sanırım. Daha çok yoğun ve yorucu günlerd galiba.
mart ve şubatın çekişmesi ne güzel bir tanımlama aslında. Ama dediğin gibi sulu göz nisanın vakti geldi.:)
Ellerine sağlık, ben de zaten kızartmazdım artık hiiç kızartmıyor fırınıyorum köfteyi.

serap uzun dedi ki...

Bu günlerde Subat ayi galip geldi sanirim burada havalar karli,cok güzel kar yagdi.Yerler tutmasa bile en azindan gördük rengini.Sabirsizlikla Nisani bekliyorum ben de.Firinda köfte nefis olmus ellerine saglik canim.

selamlarimla.

şengül dedi ki...

canım mart biti sayılır ben nisanı severim ama havlar çok değişti
fırında olan herşeyi çok severim tarifin için ellerine sağlık

muko dedi ki...

Mart ile Şubatın çekişmesi nekadarda güzelmiş:)
ama cidden doğru sanki,sulugöz nisanda ne güzelmiş yaaaaaaaa,baharı çok severim ben.
Köftede harika görünüyor eline sağlık..

zehra dedi ki...

ellerınıze saglık cok guzel olmus:))

Fulya dedi ki...

Ellerine sağlık.Bende fırında köfteyi daha çok seviyorum.

Bir Anne dedi ki...

Hosgeldin ev perisi:) Ne iyi ettin, her zaman beklerim:))

Insallah Ayselcim, insallah.

Aslinda yogun olmayi seviyorum Lavantin, sikayet filan da etmiyorum. Aksi halde otur otur kendini dinle, derdin yok dert ara gibi oluyor. Vucut yorulsa da, zihin ve gonul hosnut, en guzeli de bu zaten.

Serapcigim, bu gunlerde yeniden bahar ayi galebe caldi, oyle hos bir hava var ki bugun disarda, evde oturmak olmaz:))

Sengulcum, Mart bu sefer de Nisanla kavgaya baslamaz ins:))

Bahari kim sevmez, degil mi ama Muko?:))

Tesekkurler Zehracim,

Firinda gercekten daha hafif oluyor degil mi Fulya?

ceyt dedi ki...

şubatla martın çekişmesine çok güldüm.dediğin gibi nisanda başlamaz inş. kavgaya.:))
köften nefiss görünüyor.ellerine sağlık canım.
kocaman öpüyorum.
güzel bir hafta sonu diliyorum
hayırlı Cuma'lar..

Melek* dedi ki...

ay bahar gelmesi için kavga eden ayları hiç duymamıştım:) bende bazen şaşarım bir günde 4 mevsim yaşıyoruz Allah ım kudretin ne büyük diye geçiririm içimden devamlı

Zeynep dedi ki...

Nurgül'cüğüm demek sen de yoğunsun. Allah kolaylık versin canım. Ben de buluşup tanışmak isterim bakalım kısmet olacak mı.

Yaren dedi ki...

Köfteler harika görünüyor.Köftenin her cesidini severim.Ellerine saglik canim.Bahari bizde bekliyoruz ama daha 2 güne kadar kar vardi burda.Bugün hafa güzel bahar gibi ,belki bugünden sonra bahar gelir arti.Güzel bir pazar diliyorum.

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,

Köfteler nefis görünüyor,eşimi bir türlü ikna edemiyorum fırında kızartmak konusunda yoksa ben çok severim..

Söylediğine göre köftelerin lezzeti kızartınca belli oluyormuş:)))

Çok alemmiş bu mart ve şubat ayı doğrusu:)) Ben de Nisanın zaferini bekliyorum senin gibi...



sevgiler...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

İyi ki doğmuş ki iyi ki gönül dostum olmuş bir annenin günlüğü :)) Nice güzel paylaşımlara...

zehra dedi ki...

mutlu huzurlu saglıklı başarılı ve sevgi dolu
kocaman bir hafta diliyorum

rümeysaninrüyasi dedi ki...

merhaba ellerinize sağlık yemek nefis çiçek de çok güzel bende bir anneyim annelerin günü hiç bitmezki sevgiyle kalın

Tatli Hatiralar dedi ki...

nisan benim de anne olma bahtiyarligina eristigim aydir .. zaten bahar dallariyla mis kokulariyla gelisini de severdim, simdi ayri bi seviyorum :) umarim ulkemize de hayirlar getirir :)) artik uzucu degil guzel haberler aliriz oralardan .. sevgilerimle :)

Bir Anne dedi ki...

Ceyt, maalesef Nisan basladi bile kavgaya, kaci oldu hala soguk, firtina, gecen gun dolu bile yagdi Ankrada. Mevsimler iyice sasirdi kardes:))

Haklisin Melekcim, Rabbimin kudreti buyuk, cok buyuk.

Ins Zeynepcim, biz istemeye devam edelim, ins bir gun kismet olur:))

Bir Anne dedi ki...

Oyle Yarencim, herkes baharin yolunu gozluyor.

Olabilir abi hayat, kiminin dama tadi farklidir, kizartma aslinda elbette lezzetlidir ama is kofteye gelince ben izgara veya firini tercih ederim. tercih meselesi kisaca...

Ah, Burcu, sevgili gonul dostum, bakayim kim farkedecek diyordum yildonumumu, biraz sifreli yazmisim zira:)))tesekkurler canim.

Tesekkurler Zehracim, ben de senin guzel dileklerine bilmukabele diyorum.

Selam benim gibi bir anne olan Rumeysa:) Tabi ki gunumuz bitmez, bu da guzel ama degil mi?:)

Sumeyracim, Nisanin sende ozel bir yeri olmasi ne guzel. Guzel aydir vesselam, Efendimizi SAS de getirmis ya bize.

mucizembenibul blogcu veya blogspot Canan dedi ki...

ETKİNLİĞİMİZE DAVETLİSİNİZ

ETKİNLİĞE KATILACAKSANIZ
*TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA TARİFİM HAZIR DİYE BANA MESAJ ATMAYI
*BAŞLIĞINIZA PDÇ 20 YAZMAYI
*TARİFE BAŞLAMADAN EVSAHİBİ HTTP://MUCİZEMBENİBUL.BLOGCU

DİYE KURAL FEREĞİ YAZMAYI UNUTMAYINIZ

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

----------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

Arzu-hâl dedi ki...

Nisan yağmurları başladı.

Ben nisan doğumluyum. Yaklaşık 10 sene kadar önce, nisanın 6'sında balkonda oturmuştuk. Hava çok güzeldi. Bir kaç gün sonrada kar yağmış, çok şaşırmıştık.

Adsız dedi ki...

Arkadaşım artık benim bir blogum yok.Yani antep lezzetleri blogspot ne olduğu belirsiz kimseler tarafından ele gerçirildi.Ne anlayacaklar benim blogumdan bilmiyorum.Aylardır uğraştım emek verdim,süsledim.Arkadaşlıklar kurdum.Ama bitti.Emek verdiğim blogumda,mail adresimede giremiyorum.Zaten bir aydır netle sorunlar yaşıyorum.Artık bir blog açmayı düşünmüyorum.Ama sizleri ziyarete gelirim.Sizleri çok öpüyorum. Fulya

Bir Anne dedi ki...

Mucizem beni bul, davetiniz icin tesekkurler, icabet etmeye calisacagim ins.

Arzu hal, bu gidisle bu Nisan'da da kar yagacak bence, baksan hep firtina, dolu gidiyor...

Fulyacim, blogunun basina gelene gercekten cok uzuldum canim. Cok da canim sikildi aslinda, yani hangi akla hizmet yaparlar bunu anlamam, ne kadar kotu insanlar bunlar boyle. Emege, kisisel haklara hic mi hic saygilari yok. Resmen kendi egolarini tatmin icin, bak ben siteleri hack leyebiliyorum diye eglenmek icin yapiyorlardir bence. Cok kotu, cok uzucu, cok ayip...
Canim benim, ins biraz kendine gel, sahsen ben senden yeni bir blog beklerim, yardima ihtiyacin olursa da hazirim ins. Kolay gelsin, sevgiler. Ugra arada mutlaka...