29 Nisan 2008

Aşağıdan Yukarısı, Yukarıdan Aşağısı. Ve... Bizim de Dikili Bir Ağacımız Var Artık

Başkentimiz güzelmiş diyorum her karşılaştığıma, o ilk şaşkınlığımı atıp da adım adım, köşe bucak, sokak sokak gezip görünce daha bir sevmeye başladım. Her şeyden evveli vatanda şimdiye değin gördüklerim arasında en düzenli şehir bence burası. Benim için düzen hemen her şeyin başında gelir de:) Büyük ama, ulaşım nisbeten kolay. Eh, Türkiye için yeşili de fena sayılmaz. Deniz yok, o büyük bir boşluk benim için ama, onu da çok aramadığımı farkettim artık.(Trafik mi? Onun için buraya bir bakın:) Velhasılı, hayat-ı dünyada yaşadığım 5. şehir olan başkentimiz, beğeni sıralamasına ilkler arasında girdi ama, uzun vadede yaşanabilir diyemiyorum hala. Biz sakin bir deniz kasabasına demir atmaya niyeliyiz de:))) (Demek ki arıyormuşum denizi:))
Ankara' daki son ziyaret mekanımız Atakule idi. Açık ve berrak bir havada başkenti kuşbakışı seyretmek keyifliydi. Yeni yeni öğrendiğimiz semtlerin, binaların, cadde ve sokakların nerelerde olduğunu tahmin etmek keyifli bir coğrafya dersi gibiydi sanki.
Böyle tepeden bakınca bir yerlere, aklıma hep PBS Kids' de yayınlanan Arthur adlı şovdaki sevimli DW geliyor. (Aynı şov Yumurcak TV' de de yayında şimdi.) Sevimli Read ailesi bir keresinde Washingdon DC' de böylesi bir yüksek kuleye çıkarlar. Herkes aşağıya bakmak için hummalı bir telaş içindedir. Olaylarda hep farklı bir bakış açısı bulabilen 5 yaşlarındaki küçük kızın tepkisi burada da çok hoştur: Aşağıdayken yukarıya bakıyorduk, yukarı çıktık şimdi de aşağıya bakıyoruz. What's the point?
Aynen bizimki de o hesap:)))
Tepeden baktigimiz diger sehirler icin buyrun burayi ziyaret edin:)
Ve bir bahar aktivitesi daha; bence paylaşmaya değer: Geçenlerde katıldığımız bir Ağaç Dikim Töreni' nden manzaralar. Bilirsiniz artık çoğu sivil toplum örgütü, mevsimiyle birlikte ağaç dikim kampanyaları düzenliyor. Çok da güzel yapıyorlar bence. Ülkemizin sadece % 27 sinin orman olduğunu, dünyada kişi başına düşen orman miktarı ortalamasının 1.20 hektar iken bu rakamın Türkiye’de 0.354 hektar olduğuna düşününce daha çooook kampanyalara ihtiyacımız olduğunu görüyoruz. Daha fazla bilgi için tıklayın lütfen.
Bizim de artık Ankara' da bir yerlerde dikili bir kaç ağacımız var. İnşallah yağmurlar güzel yağar da ağaçlarımız tutarlar. Yoksa şu fani dünyadan geriye faydalı bir şeyler bırakmadan göçmeyi kim ister, değil mi?

15 Yorum:

Melek* dedi ki...

aşka geldim bende havalar iyi olunca hatta en geç haftaya bir çam fidanı alıp dikmeliyim. senelerdir buradayız dikili br ağacımız bile yok. hatta bir eşime bir bana bir oğluma dikmeliyim:) çok istiyordum ağaz dikmeyi hiç kısmet olmadı ama öğreniyim dikmeyi ve dikiyim inş. çok güzel paylaşılması gereken bir tavırı paylaşmışsın gönlüne sağlık. insanlara çevre sevgisini aşılamanın en büyük güzel bir örneği. Allah razı olsun.en basitinden bu dünyadan göçtüğümüzde arkada yakıcı güneşin altında yoldan geçerken bir ağaç gölgesi arıyıp gölgelencek bir kaç kişi için ağaç dikmeği düşünmek çok güzel.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Ankara bana da hep daha dingin daha güvenli gelir, ama değişmez gerçek nedir? Hı nedir? İstanbul ennn güzeldir ;)) Arthur'u oğluş ta ben de çok seviyoruz bu arada :))
Sevgiler...

antepası dedi ki...

Canım seni Şile'ye bekliyorum.Sakin sessiz bir deniz kasabası.Mutlaka beklerim gel bir gör buraları.Ben Ankara'yı çok soğuk ve resmi buldum.

Bir Anne dedi ki...

Insallah yakin zamanda agaclarinizi dikersiniz o zaman Melekcim:)

Ay Burcu, askol, Istanbul'un ustune gul koklanir mi hic? Elbet oyledir:)))

Ben biraz resmiyeti seviyorum galiba Fulya, sogukluk dersen, ona karsiyim. Insanlarindan bahsetmedim ki, sehir guzel dedim hem:))) Sileye ugramistik bir aralar, ama yok kardes sagol. Biz Ege kiyilarinda kararliyiz:) Misafiriniz oluruz belki ama:)))
Sevgiler

Cocukla Cocuk dedi ki...

Ankara güzeldir , bizim öğrenciliğimizin geçtiği düzenli şehir.
dikili ağaçlarınızın büyümesi yağmurlar getirmesini diliyoruz.

LAVANTİN dedi ki...

Nurgül, ne mutlu size. Çok isterdim ben de bir değil epeyce ağaç dikmeyi.Belki vatanda bir gün nasip olur.
Benim de hep hayalimde kasabada yaşamak vardır ama sahil kasabası değil.:) Biraz tuhafım herhalde. Yani sahil kasabaları belirli dönemlerde de olsa nüfus bakımından kalabalıklaşır, ama be daha sakin bir kasaba isterim.

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Cocukla Cocuk, insallah gelir yagmurlar.

Lavantin, zaten ben de sakin bir deniz kasabasi dedim. Soyle sabahin ilk isiklariyla birlikte cikip denizin kenarinda dolasabilecegin, guzel manzaraya bakip dinlenecegin bir yer. Yoksa denize girmeyi hic sevmem, inan:))

DAMLASAKIZLIKURABİYEM dedi ki...

merhaba.ben de bir Ankaralıyım.atakule fotosu beni eski günlere götürdü.elinize sağlık:)ağaç dikim faaliyetlerine her fırsatta katılan ve destek veren biriyim ve sizi de kutluyorum bu duyarlılığınız için....sevgiler...

angel dedi ki...

Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi
> > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir
> > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU
> > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin
> > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın
> > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu
> > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7
> > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir.
> > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...Aynı dala
> > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir.
> > Ayağınız yetişmese bile...Dans etmektir kolkala...
> > küçük hediyeler almaktır... ve Kimi zaman aynı kalbi
> > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu
> > söyleyebilmektir'Dostlugun en büyük Armağan Bana'
iyiki varsııınnn.sevgilerimle

Arzu-hâl dedi ki...

Kıyametin koptuğunu görsende elindeki fidanı dikeceksin. Buna benzer bir hadis-i şerif vardı.

Ağacınız inşaallah tutar.

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Ankarali Damla Sakizli Kurabiye:)

Angel, ne guzel bir yazi bu boyle, tesekkurler...

Insallah Arzu- Hal, insallah.

karakazan dedi ki...

Ne güzel agac dikmek onun büyüdügünü görmek.Insallha banada nasip olur bende bir fidan dikerim.Agaciniz ins tutar canim ve büyüdügünü de fotograflarsin bizde görürüz.

selamlarimla.

Bir Anne dedi ki...

Ah Karakazan, nerede bulurum bir daha o agaci bilmem. Etimesgut civari bir yerlerde,kocaman bir araziydi, bir de bizim agac sudur diye isaret koymadik ki:))) Guzel sozlerin icin tesekkurler canim.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Nurgülcüğüm ne iyi yapmışsınız fidan dikmekle... İnşallah büyüyüp bol yağmurlar getirir şehrimze... Ben doğma büyüme Ankaralı olarak başkentimizi herşeye rağmen çok seviyorum... Çocukken niye Ankarada deniz yok diye ağlardım ama olsun denizsiz de güzel...

Bu arada bende son zamanlarda fazla yememeye çalışıyorum ama arda bir kaçıyor ne yapalım...

Sıcacık sevgiler...

fuadyusufoğlu dedi ki...

Dünyada Sevab bakımından HAYIRLI HEM DE ÇOK HAYIRLI BİR AMEL-İ ŞERİF
Fidan dikmenin o kadar sevabı vardır ki Bizim daracık hafizemiz almaz...
Peki biz ne yapıyoruz İnsanoğlu olarak...
Biz ne mi yapıyoruz hemen ormanı yakıyoruz o kadar basit...
Sevgilerimle