12 Nisan 2008

Kayisili, Kuru Uzumlu ve Damla Cikolatali Halka

Bir yemek kitabi almistim Amerika'dayken "Chocolate and Baking " adinda; kekler, pastalar, tatlilar... tamami "ka" dolu lezzet kaynaklarinin birbirinden guzel fotograflariyla birlikte tariflerinin dolu oldugu minik bir "Barnes and Noble" kitabiydi bu. Bu gunlerde yazin da yaklasmasiyla birlikte mumkun oldugunca azalttigim "ka" alimi sebebiyle yine mumkun oldugunca hafif yemek ve tatlilara yonelmis olsa da mutfagim, bu mini mini ve albenili kitaba erisince gozum, haydi evdekilere bir senlik yasatayim, bir degisiklik olsun dedim ve aklima en yatan!!! tarifi denemeye karar verdim.
Aslinda goruntu hic fena olmadi ama, sanirim biraz az pisirmisim, ici birazcikin (inanin cok degil:) hamur kalmisti:(( Bir dahaki denemede iyice pistiginden emin olunacak. Lezzeti icin yiyenler guzel dediler, memnun kaldilar:)) Tarifi de su sekilde:
Hamuru icin;

  • 150 gram kadar tereyagi
  • 4 cup un (1 cup un: yaklasik 125gr~= 1+1/4 su bardagi) (Aciklama Portakal Agacindan)
  • 4 kasik pudra sekeri
  • 2 yumurta, cirpilmis
  • 2/3 cup sut (yaklasik 175 ml, 1 su bardagindan az)

Dolgu malzemeleri ve susleme icin;

  • 2 kasik tereyagi, eritilmis
  • 2/3 kuru kayisi, kup kup kesilmis
  • 1/2 su bardagi kuru uzum (orjinalinde yoktu, ben ekledim)
  • 1/2 su bardagi damla cikolata
  • 1-2 kasik sut
  • 1 cay bardagi kadar damla cikolata

Un derince bir kaba bosalilir, tereyagi kucuk parcalara kesilir ve una yedirilir. Pudra sekeri, yumurtalar ve sut katilir. Hamur guzelce yogrulur. Unlanmis duz bir alanda hamur acilir, 2 kasik tereyagi eritilir ve hamurun uzerine firca yardimi ile surulur. Kuru kayisi, kuru uzum ve cikolata karisimi da hamurun ustune esit sekilde dagitilir. Hamur rulo seklinde katlanir ve yaklasik 2,5 cmlik dilimler halinde kesilir. 24 cmlik kelepceli kek kalibi yaglanir, kesilen dilimler bir kenarlari ust uste gelecek sekilde kaliba dizilir. 1-2 kasik kadar sut firca yardimi ile halkanin uzerine surulur. 175 derece firinda 30 dakika kadar pisirilir yaziyor kitapta ama, dedigim gibi benimki hafif hamur kaldi (kontrol de etmistim halbuki kurdanla, yanilmisim:(. Pisip pismedigini kendi yontemlerinizle kontrol ediniz lutfen.

Pisen halka kaliptan cikarilir, eritilmis cikolata yuzune gezdirilir.

(Kalan fazla cikolata cileklerde kullanilir:)))

17 Yorum:

rümeysaninrüyasi dedi ki...

merhaba ellerinize sağlık nefiss gözüküyor iyi hafta sonu geçirmeniz dileğiyle sevgiler ellerinize sağlık

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

CANIMMM NEFİS GÖRÜNÜYOR...
BEN BU HALIYLEDE YİYEBİLİRİM HİÇ ÖNEMLİ DEĞİL :)

SEVGIYLE...

MoonSun dedi ki...

Cok guzel gorunuyor Nurgulcum :)) Ellerine saglik, bundan guzel senlik mi olur :)) Su Barnes and Noble'a gidince bende bakacagim yemek kitalarina :)) ben genelde romanlarin arasinda kayboluyorum, yemek kitaplari bundan sonraki rotam :)) Afiyet bal seker olsun :))

Melek* dedi ki...

aa benim ablam yaparda kötü olurmu tadı hamurda olsa yenir boşver ablacım ben eminim güzel yaptığına:) ellerine sağlık yiyenlere afiyet olsun

antepası dedi ki...

Gerçekten içide dışıda tam ka'larla dolu.Ama onu lezzetli kılan bu hali.Görüntü muhteşem,lezzetide muhteşemdir mutlaka.Eline sağlık.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Nurgül kayısı dedin tereyağ dedin çikolata dedin beni benden aldın Baştan da "ka" dedin ne olacak şimdi :))
Ellerine sağlık nefiss görünüyor ;))

LAVANTİN dedi ki...

"Ka" lı filan anlamam çok güzel olmuşa benziyor.
Ellerine sağlık Nurgül. Ye ama az yersen zaten sorun değil.
Muhabbetle...

Bir Anne dedi ki...

Oyle Fulya, zaten hep bol kalorili seyler daha lezzetli olmuyor mu? Maalesef:)))

Ne mi olacak Burcu? Afiyetle yenecek bu halka. Ka'li ma'li farketmez. (ama laf aramizda gercekten yemiyorum ben:))

Lavantin, Burcuya da yazdigim gibi, az ya da cok simdilik hic yememeyi tercih ediyorum, yaza hazir olma sebeplerinden nasi:)) Evdekilere kaliyor hepsi:)))

karakazan dedi ki...

Nurgülcügüm cok nefis görünüyor,bende bir dilim alayim arkadasim.:)
Ellerine saglik,icinde de yok yok hani:)hersey mevcut bayilirim::)

selamlar,serap.

şengül dedi ki...

OF of of çok güzel gözüküyor ellerne sağlık afiyetle yemişsinizdir umarım iyi haftalar dilerim

Bir Anne dedi ki...

Nasil oldu anlamadim, bir kac yorumu atlamisim, cevap yazmamisim, kusura bakmayin arkadaslar, hemen telafi ediyorum:)))

Tesekkurler Rumeysa, hafta sonumuz guzeldi gercekten, ben de sana guzel bir hafta temenni ediyorum.

Afiyet olsun Ayselcim:))

Moonsun, anlasilan sen de bir Barnes&Noble mudavimisin, ne guzel. Bizim hafta sonlari bile en cok sevdigim gezme yeriydi o mekan:)) Mis gibi kahve kokusu esliginde bir yigin kitap... Ohhhh. Ozlemisim inan...

Bir Anne dedi ki...

Canim Melekcim, o senin gorusunun guzelligi, masallah sana...

Buyur Serapcim, hepsini al istersen:))

Afiyetle yedi bazilari:) Sengulcum, ben degil:)))
Sevgiler

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,

Ellerine sağlık nefis görünüyor.Bir de ben dikkat edebilsem şu "ka"lara ne güzel olacak:)))


sevgiler....

Bir Anne dedi ki...

Ah ab-i hayat ah, cok zor is o "ka" lara dikkat etmek kardesim:))

Papatya Prenses dedi ki...

Görüntü insanın aklını başından alan cinsten:)
Ama pişirme şekli zok orjinal bişi ,denemek gerek:)

Ellerine sağlık canım..

www.edasuner.com dedi ki...

Ama çok güzel nasıl kıydın da yedin :) Sunumu çikolatanın dağılımı da enfes elcağzın dert görmesin canım.

Bir Anne dedi ki...

Ay cok tesekkur ederim Lulu:)))

Kiyamadim Eda, pastaya degil ama, kendime kiyamadim:))Ama evdekiler bir guzel kiyip yediler valla:)) Afiyet olsun...