07 Nisan 2008

Tokat' ın Neyi Meşhur?

Her derda deva (elması az) kuşburnu marmelatı, mis kokulu çökeleği, harika peyniri, çocukluğumun en tatlı hatıraları arasında yer alan şekilli çöreği, (o şekilleri ek tek çıkarıp yemek ne büyük zevkti ama...), Tokat işi özel baskılı örtüleri, yazmaları, "Meşhur Ünlü Ev Çemeni":)), Gümeneği, Saat Kulesi, Ali Paşa ve Behzat Camiileri, Yeşilırmağı... vs. vs...
Geçenlerde bize de uğradı Tokat havası biraz, eski günleri yad etmiş oldum. Ana-babayla birlikte olmanın verdiği huzurun yanına böyle lezzetler pek de güzel gitti doğrusu. Tadı damağımda kaldı...
Tokat' ın başka neyi meşhurdur peki? Bu cevabı da Tokat' lı ve/veya Tokat görmüş geçirmiş, bilen eden bütün arkadaşlarımdan bekliyorum.
Burcu' ya not: Örtüyü tanıdın mı?:)))

42 Yorum:

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

Resimdekilerden sadece kuşburnu mermalatı yada başka adı varsa bilmediğim tatlı mayhoş tadı kayınvalidemlerin komşundan tattım enfes birşey.Hepsini bir arada düşenemedim öff öff:)Bayılıyorum yöresel olan herşeye.

şengül dedi ki...

ben tokatlı değilim ama kuşburnu narmeletını çok severim köy peyniri hele birde kızartıcaksın offff görüntü çok güzel ailenle birlikte hasretgidermişsin Allah ailenle vesevdiklerinle uzun bir ömür versin ellerinize sağlık afiyet olsun

Melek* dedi ki...

çok sevindim memleket havasını yaşamanıza ... gerek ekmek olsun gerekse kuşburnu marmelatı ne güzelde gitmiştir organik organik:) onlara emek veren üretici analarımızın ellerin dert görmesin. biz tüketicilerde kıymet vererek tüketelim.

ceyt dedi ki...

nurgülcüm, bende bir tokatlı olarak bu yazını görünce çok mutlu oldum canım.
tokatın kebabı,
batı (zile batı),
pekmezi (zile pekmezi),
tokat yağlısı,
yaprağı meşhurdur.
benim aklıma gelen bunlar.geriside diğer arkadaşlara kalsın.
öpüyorum canım sevgiler..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Tanıdım :))
Efem söz konusu olan benim Tokhat'ım olunca alır sazı elime susmam ;)
Bir kere "Yalıyalıyalı" diye ağustos günü bile sokaklarda satılan Yağlı'sı, Taha'sı meşhur olan Yuğurtmaç'ı, "Sıcağğynan ekmek sıcağğynan" diye mahalle aralarında satılan köy ekmeği, Tokat'ın kebabı, ve hatta Sultan'ın fıstıklı kadayıfı...
Sazı elime almışken; Tokat türküleri, türkülerin zenginliği neşesi, içselliği…
Hamamları, haşmetli Taşhan’ı, bol kükürtlü, şifalı sulu Reşadiye kaplıcaları…
Ve bence, ters mantığıyla birden insanı kahkahalarla güldüren, ayaküstü fıkra yaşatan, sıcak mı sıcak insanları :))
Ben özlemişim Tokat’ımı özlemişim :):):)
Sevgiler...

antepası dedi ki...

Arkadaşım yeni blog adresim http://antepasi.blogspot.com/dur.Diğer adresim kayıtlı ise silip bu adresi girersen memnun olurum.Eski adresime girip hırsızlara prim yaptırmayım.Yeni bolgumla artık sizlerin arasındayım. FULYA

LAVANTİN dedi ki...

Görüntüler, "Ben bu meşhurları yerim." dertiyor insana.:)
Muhabbetle...

angel dedi ki...

selam arkadaşım,gezınırken blogunza rastaldım.dıger 2 blogunuzda baktım.ve ınanın içim sızladı yazdıkaırnızı okuyunca.benımde ablam nerdeyse 10 yıldır fransada oturuyor.gurbetlık ozlem çok zor.gelıcek dıye yolunu gozlersın sonra hemen donuş vaktı gelır.sevıncın kursagında kalır...
sızı arkadaş lısteme eklemek ısterım.ınşallah ıyı bır dostlugumz olur...

antepası dedi ki...

Amanın aman ekmeğe bak,marmelata bak sıcak sıcak sürde ye diyor.Turlara başladım.Eline sağlık.fulya

Bir Anne dedi ki...

Evet Sedacim, ben de bayilirim yoresel gidalara:))

Somra Sengul, o peynir kizarinca nasil bir lezzet alir ama, Allaaahhh...

Ya Ceyt, ben nasil unuttum kebabini, pekmezini (hem de annemler getirmistik o otantik kutularda olandan), yapragini, batini (bat, yedi somunu yut derler degil mi?:) Hay sagolasin hatirlattigin icin.

Keske dinleyebilsek senin o sazli soyleyislerini Burcucum, soyle kulak vererek. Tokattan manzaralarla renk kattigin icin tesekkurler...

Fulyacim, yeni blogun hayirli olsun canim.

Bir Anne dedi ki...

Yedirtiyor da Lavantin:)

Merhaba Angel, hosgeldin, sefa getirdin. Gurbeti hic sorma, zordu ama farkli tecrubeler ogretti bize. Bunun icin sukretmeli aslinda. Ablana Allah kavustursun canim.
Ben de ekleyecegim seni, gorusmek uzere yeniden.

Yeniden hosgeldin Fulya, sur de ye kardesim, buyur ikram sizin icin:))

DAMLASAKIZLIKURABİYEM dedi ki...

merhaba.yaprağı meşhur ve bunu hakediyor gerçekten.tokat yaprağıyla yapılan dolmaları yemeye doyamazsınız.sevgiler...

gülizar dedi ki...

Nugülcüğüm insanın memleketinin herşeyini özlüyor.Hele de uzaklarda isen daha bir özlem büyüyor,sevgilerimle...

Papatya Prenses dedi ki...

Kuşburnu marmeladına bayılırım. Şimdi olsa kaşık kaşık yerdim:) Ne zamandır yapmıyorda zaten annem.
Bol c vitaminli şimdi gribimede ne iyi gelirdi.


Tokatın bir de beyaz zile pekmezi meşhur. hatta geçen gün o pekmezden kurabiye yapmıştım:)

Zeynep dedi ki...

Nurgül'cüm ne güzel lezzetleriniz varmış. Hiç duymamışım kuşburnu marmelatının Tokat'a ait olduğunu.

nino dedi ki...

kalp kalbe karsiymis valla bende kac gundur ugrayamadim diyordum benden once davrandin canim :) bu mamalari gorunce kahvalti cekti canim bu donem cok erken gidiyorum okula pek firsat olmuyoda :D nefis seyler kiymet bilene sukredene :)

Ayşe dedi ki...

nurgulcum demek siz tokatlimiydiniz? cok sevindim anne ve babanla hasret gidermene...yiyeceklerde harika gozukuyor...

tokat a gitmistim bende cook eskilerden, 11-12 yil once sanirim.. tokatta bi selale vardi, adi bir turlu aklima gelmiyor simdi, hay Allah yaa... yok yok selale degil de magara idi sanirim..bak simdi cok kizdim kendime, bi dakka aramam lazim??...

Ayşe dedi ki...

bulduuuum, ballica magarasi:)))...
bu internet ne tuhaf bisey boyle, insanin hafizasi oluveriyor hemen...aslinda kotu de degil mi sanki, kendimizi zorlamadan hemen ulasiveriyoruz, belki degeri de fazla olmuyor boyle olunca..konuyu dagittim sanirim, ben gideyim en iyisi, sevgilerimle canim...

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

ah be canummm boşvre neyi meşhur sen kes şu ekmekten bana bi kaç dilim ver marmeladıda önüme:))) yumulup yeyim kendimden geçiyim ben:))) ellerine sağlık bebişim...sevgilerimle öpüyorum....ben tokatlı değilim ve hiççç tokatlı bi tanıdık olmadı 33 senelik yaşantım boyunca:))) hade yeavrım kuşum kendine ey bak

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

ah be canummm boşvre neyi meşhur sen kes şu ekmekten bana bi kaç dilim ver marmeladıda önüme:))) yumulup yeyim kendimden geçiyim ben:))) ellerine sağlık bebişim...sevgilerimle öpüyorum....ben tokatlı değilim ve hiççç tokatlı bi tanıdık olmadı 33 senelik yaşantım boyunca:))) hade yeavrım kuşum kendine ey bak

www.edasuner.com dedi ki...

Tokat'lı değilim ama yöresel şeyleri bilirim, yaprağı ve halısı diye biliyorum yanılmıyorsam tabii canım benim.

Adsız dedi ki...

Ankara'da olduğunuz için yazıyorum Atatürk Kültür Merkezi'nde Tokat günleri var.bu Cuma başlıyor.3 gün sürecek diye biliyorum.açılışın saat 14.00 da olması gerek.Duymamış olabilirsiniz.iyi günler nuran

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Damla sakizli kurabiye:))
Gercekten ne guzeldir Tokat yapragi degil mi? Incecik, sapsari... mmm...

Sevgili Lulu:) Zile pekmezi nefistir gercekten, kurabiyesini yaptin demek, ne guzel, ellerine saglik...

Evet Zeynepcim, Tokatin lezzetleri harikadir gercekten.

Ak Ninocum, hosgeldin canim. Bak simdi uzuldum senin icin, kiyamam ben sana. Aman dikkat et kendine, sagligin cok onemli, lutfen ihmal etme. Ama laf aramizda kahvalti benim de en sevdigim ogundur.

Bir Anne dedi ki...

Aysecim, aslinda ben yarikan Tokatliyim:)), annecim Tokatlidir, normalde ben babamin memleketi olan Trabzonluyum derim tanistigim kisilere. Ama su da var ki, Izmir dogumluyum:) Karisik degil mi? Ama bir ara Trabzondan da dem vurmali, baba memleketini kusturmek olmaz:)
Ballica magarasini bilmiyorum inan, Tokata gidis sayim sinirlidir, ama ins ilk gidisimde ziyaret edecegim, bilgi icin tesekkurler. Bence guzel oluyor internet, hemn ulasabiliyoruz bilgiye... Canim benim, sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Simdi oldu iste Gonul:) Corek de buyur hayatim, hepsi senin olsun:)))

Yanilmiyorsun Edacim, yapragi ve halisi de bir kac unlunun arasinda:))

Iyi gunler Nuran, tesekkurler bilgi icin, cok naziksiniz. Ben de gordum ilanlari, gecen gun AKM nin onunden gecerken. Hatta dedim tam da benim blog postumla ayni zamana denk geldi; gitmeli, fotolamali ve yazmali hakkinda diye dusundum ama, benim gibi vakit fukarasi biri icin cok zor gorunuyor, hayirlisi yine de... Bu arada hosgeldiniz:))

serap uzun dedi ki...

Selam,arkadasim ben sayfami hirsizlara kaptirdim ve yeni sayfamdan sesleniyorum.Linklerinde degisiklik yapip bu adresi kayit edersen sevinirim.Umarim benim basima gelen baskalarin basina gelmez diyorum,sevgilerimle.


http://karakazan.blogspot.com

Bir Anne dedi ki...

Selam Serapcim, eski sayfanda bir anormallik goremedim ama, canim benim, gecmis olsun. Yakin zamanda aynisi Fulya nin da basina geldi. Dertleri ne bu insanlarin anlamiyorum. Onca emek, onca heves, bir cirpida siliniyor. Yaziklar olsun diyorum.
Sana bu yeni sayfanla birlikte mululuk ve guzel baslangiclar temenni ediyorum canim, hayirli olsun.

Yaren dedi ki...

Canim Tokatin neyi meshur bilmem ama o ekmek süper görünüyor,ben o ekmegi isterim:)))Ben pek bilmem sehirlerin neyi mesur,sadece amasyanin elmasini bilirim:)))))Ama insal Tokatin neyi meshurmus onuda sayfandan görencez.Sevgilerimi biraktim canim.Hayirli cumalar.

niksar li bekir dedi ki...

slm bide unuttuğunuz domates salçası meşhurdur.:))

Bir Anne dedi ki...

Yarencim, Amasya elmasi Tokat'ta da bulunur aslinda, soyle kucuk kucuk, citir citir, sulu sulu:))) olanindan...

Bekir bey, haklisiniz, unuttuk o guzelim salcayi, tesekkurler hatirlatiginiz icin:)))

hulyalar dedi ki...

bend ekendimi yari tokatli sayarim,cunku 4 kere gittim tokata,ablamd ayillardir orda egitimde gorev yapiyor,tokatin yapragi,cevizi pek guzel..niksarin suyu cok tatli,cok meshur,eklmeek istedim

Bir Anne dedi ki...

Tabi ya Hulya, Cevizini, Niksar suyunu nasil da unuttuk degil mi? Ne guzel bir calisma oldu bu boyle. Hep birlikte bir guzel vatan parcamizi tanimis, bilmediklerimizi ogrenmis, bildiklerimizi peskistirmis olduk.
Katilan butun arkadaslara cok tesekkur ediyorum yeniden...

muko dedi ki...

tokatlıı değilim ama sizlerin sayesind eöğrenmiş oldum neleri meşhurmuş,teşekkürlerrrrrrrrrrrr

Butterfly dedi ki...

tokatlı değilim ama uzun yıllardır orada yaşıyorum:) bir an yazının başlığını görünce heyecanlandım:) daha sağlam bir halimde uzun yazacağım, nuranbasaran@hotmail.com

Bir Anne dedi ki...

Bekliyorum Nuran, merakla.

mavera dedi ki...

merhaba nurgülcüm tokatla ilgili yorumları okurken ballıca magaralarına ben de yıllar önce gıtmiştim n tavsıye ederim arkadaşları tertemiz havası yetiyor.

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Mavera, bir dahaki Tokat ziyaretimizde degerlendirilmek uzere yazildi zihnimizin bir kosesine bu sifali mekan:))

AYŞE DURU dedi ki...

selamların en güzelii
isminizi burcudan duyunca birde Tokat muhabbeti geçince hemen baktım size. Tokatlıyız Gönüllü. Nelerini sevmem ki. Çörek, pidesi, pyniri, bakla dolmasıı amanın neler neler. SEvgiyle kal.

Adsız dedi ki...

orada kuşburnu çörek peynir ve çökelek var galiba değilmi???

Bir Anne dedi ki...

Var var, onlar da var:)

Adsız dedi ki...

tokatıı gerçektenndee çok merakk ediorummmm çünküüü yakında oraya gelinn gelecemm :D:D

Bir Anne dedi ki...

hayirli olsun sevgili Adsiz:) Artik izlenimlerinizi aktarirsiniz bize de...
Sevgiler