18 Nisan 2008

Zeytinyağlı Bakla

Eskiden ne güzeldi; ıspanak, pırasa kışın, patlıcan, kabak, domates yazın yenirdi. Bilirdik ve beklerdik hangi meyva, sebze hangi mevsimde çıkacak diye. Sevinirdik pazar tezgahlarında görünce, eve gelince komşuyla başlardık muhabbete: Domates çıkmış biliyor musun, bugün pazarda gördüm; taze taze kıpkırmızılardı. Alacaktım ama, turfanda olduğu için biraz fiyatlıcaydı, biraz bollaşsın hele, alırız bakalım derdik.
Şimdilerde inanın ben unuttum, hangi sebze aslında hengi mevsimde olmalıydı. Meyvalar ona keza. Her mevsim her şeye ulaşmak mümkün. Bence zevkle ve heyecanla beklemek daha güzeldi. Hatta hoş bir seramoniyle karşılardık yeni çıkan mahsulü: "Eski ağza yeni tad" der ve ardından "ha ha ha:)))" diyerek küçük bir kahkahacık atardık, memnuniyetimizi belli etmek için. Hey gidi günler hey....
Şimdi kala kala bakla, enginar, eh bazen çilek, kimi yerde karpuz gibi sayılı bir kaç ürün kaldı mevsiminde yenilen. Bu nadide gıdaları zamanında tüketmek çok önemli. Diyetisyen bir tanıdığım bahsediyordu geçenlerde: Her şeyi asıl mevsiminde yemeli, diye. Lezzeti, vitamini, besleyiciliği, faidesi had safhada olduğu için elbet.
Uzun lafın kısası, ben de bakla çıktı çıkalı kaç kere pişirdim hatırlamıyorum ama, tadını çıkarmaya, faydalari arttirmaya çalışıyorum, o kesin:)))
Efendim geçelim kısa tarife:

  • 500 gram taze bakla
  • 5- 6 adet taze soğan
  • 1 demet dereotu
  • Yarım limonun suyu
  • Zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • Tuz
  • 1/2 yemek kaşığı un

gerekli yemeğimiz için.

Baklaları güzelce yıkayıp temizledikten, doğradıktan sonra tenceremizin en altına yerleştiriyoruz. Üzerine taze soğanın tamamını ve dereotunun yarısını ince ince kıyıp ekliyoruz. Unu, limon suyunu, şekeri, tuzu bir kasede güzelce karıştırıp tenceredekilerin üzerine boşaltıyoruz. En üste de zeytinyağını gezdiriyor ve kısık ateşte 45 dakika kadar pişiriyoruz. Piştikten sonra kalan dereotu ile süsleyip afiyetle yiyoruz:))

37 Yorum:

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Bende yaptım geçenlerde Baklayı... Şöyle bol yoğurtlu dereotuyla nefis oluyor...

Ellerine Sağlık... Sıcacık Sevgiler...

zerrin - misss dedi ki...

öyle haklısınız ki. Şimdi büyüyen çocuklar her meyve ve sebzenin her zaman çıktığını sanıyorlar. Artık herşeye ulaşabiliyoruz. ve işin kötüsü gerçek lezzetlerini bilmiyorlar. :(

Ben buraya gelince öğrendim. Olabildiğince herşey mevsiminde bulunuyor burada. Meyvenin sebzenin tadına burada vardım.

baklayı pek severim.
ellerinize sağlık

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

birdilimdus dedi ki...

Merhabalar,

Biz, yani Selcen ve Evren bir etkinlik hazırlamaya karar verdik. Karar verdik vermesine ama bir yandan da bizi bir telaş aldı ne yapalım diye. İstedik ki etkinliğimiz hem herkesin yüzünde bir tebessüm oluştursun hem de gönüllerimizi küçük hediylerle biribirine bağlasın. Sonunda karar verdik, yaklaşan anneler gününü de düşünerek ANNELER GÜNÜ & KALPTEN GELEN GÜZELLİKLER etkinliğini başlattık.

Katılmak isteyen blogcu arkadaşlar annelergunu.kalptengelen@gmail.com’ a ad, soyad, blog adresleri ve hediyelerin gelmesini istedikleri adresin yazılı olduğu bir mail atacaksınız ve 10 Mayıs’ta yapılacak kura sonucunda birbiri ile eşleşenleri biz 11 Mayıs’ta mail ile bilgilendireceğiz böylece herkes sadece kime hediye alacağını öğrenmiş olacak. Ancak hediyeniz geldiğinde kimden geldiğini öğrenebileceksiniz. Hediyeleriniz elinize ulaştığında da bloğunuzdan yayınlayacaksınız. Eee bu arada annelere, anne adaylarına ve geleceğin annelerinin de anneler gününü kutlamış olacağız. İsterseniz yurt dışından isterseniz yurt içinden nereden olursa olsun etkinliğimiz herkese açık. İstediğiniz her şeyi hediye edebilirsiniz kendi ördüğünüz bir şal, yaptığınız bir reçel, bulunduğunuz yere ait yöresel bir şey, pastacılık malzemeleri, kitap vs vs vs… Hepinizi etkinliğimize bekliyoruz.


Son Katılma Tarihi: 10 Mayıs 2008
Hediyeyi Ulaştırma Tarihi: 10 Haziran 2008
Hediyelerinizi Bloglarınızda Bizlerle Paylaşma Tarihi: 12 Haziran 2008

defneylebirlikte dedi ki...

yemek enfes görünüyor.eline sağlık arkadaşım..

MoonSun dedi ki...

Ellerine saglik nefis gorunuyor Nurgulcum :)) Ben de bakla sevenlerdenim :)) ama en cok da bakla ezmesini severim :) ama maalesef burda bakla bulmak cok zor...
Afiyet bal seker olsun :))

Bir Anne dedi ki...

Haklisin Aysel, yogurtlu da guzel oluyor. Sadesini de seviyorum ben ama. Bakla olsun da:))

Ben de guya vatana donunce biraz daha vardim meyvalarin sebzelerin tadina Zerrincim. Amerika' da hic tad yok, resmen posa yiyormusum gibi hissederdim.

Sevgili Sevcen ve Evren, davetiniz icin tesekkur ederim. Guzel bir etkinlik olmasini dilerim, size kolay gelsin.

Bir Anne dedi ki...

Tesekkur ederim Defne:)

Moonsun, Amerika' da tazesini bulman cok zor olur ama, konserve bakla bulabilirsin. Sanirim ezmeye de iyi gider konserve. Fava beans adiyla alirdim ben, Walmarta bir bak istersen. Miami'deydin degil mi? Sizde Publix de vardir, orada daha cok cesit oluyor. Bu arada Publix en cok ozledigim super market benim, ne guzeldi, ne tazeydi her sey:)))Sana keyifli gunler...

Adsız dedi ki...

SA, Sevgili anne,
Bakla, Publix a gelemedi. Hele bir gelsin, taze olup olmadigina bakmadan alip soyle bol dere otuyla pisirip yeriz insaAllah. Bilirsin buradakiler Kart ve taneli oluyor ama olsun da nasil olursa olsun.
Sizlere de afiyet olsun. vakti gecmeden bizler icin de yiyin bakalim

Selamlar

Umm Eyyub

pastamaxi dedi ki...

canım baklan harika olmuş,ellerine sağlık kucak dolusu sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Umm Eyyub,
Eminim bakla taze olmasa da sen ne yapar ne eder onu harika bir lezzete donusturursun. Orneklerini cok gorduk:))) Yaza bekliyoruz bu arada... Ozledik sizi:)

Sevgili pastamaxi:) cok tesekkur ederim, hosgelmissin bu arada:))

angel dedi ki...

selam arkadaşım,oncelıkle o guzel yorumun için çok teşekkur ederım.
yazdıklarında çok haklısın,o mubarek,buyuk zatın hz.Eyyubun adının verıldıgı semtın en guzel ve manevi yonden yuce olan yerın adının bır farnsıza verılmesı hemde ahlaksız bır farnszıa verılmesı gerçekten çok acı...

Yaren dedi ki...

Canim cok haklisin,artik herseyin sahtesi oldugu gibi meyve sebzeninde sahtesi var malesef.Hata hormonlu yiyeceklere naturel süsü vermek icin koku ve tat asiliyorlarmis,yaniltmak icin
:( Hersey zamaninda güzel.Zeytinyagli bakla harika görünüyor canim,ellerine saglik.Sevgiyle kal.

şengül dedi ki...

ellerine sağlık bende sevrek yapıyorum artık çok höş görünüyor

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım
bakla nefiss görünüyor.akşam annecimde yapmış,çokta hafif oluyor.ellerine sağlık
mutlu pazarlar
sevgiyle kal

LAVANTİN dedi ki...

Ah Nurgül, bakla bulsam çekirdeklerini çokratıp çiğ yiyeceğim.:)
Buralarda senede bir kaç defa gelir bekkallara ve fiyatı oldukca yüksek olur. Öyle ki, kimse almaz ve kasalarda çürür güzelim baklalar. Ama yine de makul bir fiyata indirmezler nedense Türk bakkalları. Ben de inat edip almıyorum. Fahiş fiyatında dolayı.:(
Ne yapalım, sizlere afiyet şeker olsun.

yesildomates dedi ki...

canım baklayı hala yemeyenlerden
im...:(
pazara gidip acaba alsammı diye hep düşünürüm..
bu güzel görüntüyü gördükten sonra mutlaka deneyeceğim..
ellerine sağlık..
harika olmuş..
görüşmek üzere...

ab-ı hayat dedi ki...

Bence de hey gidi günler hey...
Her şey daha lezzetli ve değerliydi o zamanlar.


Ellerine sağlık nefis görünüyor.



sevgiler...

muko dedi ki...

bende hey gidi günler heyy diyecem maalesefffff..

baklayı çok severim ama biizim evde hiç yenmez ,çok nadir pişiririm,ama annmelerde sürekli yerim..

eline sağlıkk çokda güzel görünüyor

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Bakla nefis görünüyor nefiss :)) Ellerine sağlık Nurgül...
Şöyle bir düşündüm de belki de çocuklarımız sebzenin meyvenin tam mevsimini bilemeyecekler ilerde ve biz söylediğimizde de takehüt çıkacak ortaya :))

ilker'in mutfağı dedi ki...

canım çok haklısın sebze,meyve konusunda.ama ne yapalım artık 20 yıl sonra kanserli bir toplum olur çıkarız.ellerine sağlık.nefis olmuş.ben nasıl yapıldığını bilmiyordum.bu tarifi mutlaka deneyeceğim.sevgiler.

gülizar dedi ki...

ÇOK HAKLISIN CANIM YA GERÇEKTEN SEBZELERİN TADI TUZU KALMADI,MEVSİMLERİ UNUTULDU :( BEN BUNA ASLINDA ÇOK ÜZÜLÜYORUM ÇOK SAĞLIKSIZLAR TADLARI TUZLARI YOK ARTIK HİÇ BİR ŞEYİN.BAKLANDA GÜZEL GÖRÜNÜYOR TAM MEVSİMİ ŞİMDİ HELE ENGİNARLA İÇ BAKLADA HARİKA OLUR,ELLERİNE SAĞLIK DİYEREK GÜZEL BİR HAFTA DİLİYORUM...

Bir Anne dedi ki...

Sevgili Angel:) Senin de mubarek Eyup semtimizdeki o guzel mekana verilen yanlis isim konusunda hassassiyet gostermene sevindim, ins yetkililer de en kisa zamanda guzel bir degisiklik yaparlar.

Sorma Yaren, koku ve lezzet enjekte etmeleri ne korkunc degil mi? Yakinda su bilim kurgu filmlerindeki gibi haplarla beslenmeye baslarsak hic sasmayacagim yani...

Bir Anne dedi ki...

Tesekkur ederim Sengul:))

Dilekcim, anneciginin de ellerine saglik, sen de yemissin baklayi yakin zamanda, ne guzel:))

Lavantin, fiyatlari protesto etmeni hic de ayiplamam, bence iyi yapiyorsun, resmen firsati kolluyorlar olmadigi zaman. Sanki mecbursun alacaksin gibilerinden. Ama bilirim, yurtdisinda olunca insan ozluyor da. Mumkun olsa da gondersek sana biraz, canim benim:))

Bir Anne dedi ki...

Bence de dene Yesil Domates, hadi kolay gelsin sana:))

Oyleydi Ab-i hayat, oyleydi...

Dur tahmin edeyim Muko, evde pismiyor, cunku cocuklar sevmiyor, degil mi?:(( Bizde de pisince ben tek basima yiyorum desem abartmis olmam hani:)))

Bir Anne dedi ki...

Burcu, aslinda simdiden bilmiyorlar bile bence:))) Bir de neymis o cikacak olan:)))?????

Aman Ilker, dur agzini hayra ac, diyecegim ama, haklisin guzelim, gidisat o yone maalesef:( Allah muhafaza diyelim, elden tedbiri birakmadan...

Haklisin Gulizar, enginarla da harika olur bakla. Tadlara, mevsimlere gelince, o ayri bir husran:(((

nino dedi ki...

bayilriim :)
ellerine saglik cnaim :)

muko dedi ki...

sadece çocuklar da değil canım,büyük çocukda yemezzz:P

Tijen dedi ki...

Al benden de o kadar komşu!

Arzu-hâl dedi ki...

Hangi sebze ve meyvenin nezaman çıktığını gerçekten unuttuk.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

Bir Anne dedi ki...

Sagol canim Ninocum:))

Onu da tahmin etmistim zaten Muko:)))

Oyle Tijen, oyle:(

Hatirlamaya geri donus olsa keske degil mi Arzu hal...

Tumeysacim, cok tesekkurler, harika bir mesajmis, cok memnun oldum...Cevabimi de maille gonderdim, almissindir ins:)))

semra mutfakta dedi ki...

belkide mutfağıma hiç girmeyen tek sebzedir bakla.yapmasını pek bilmem bir keresinde bol dereotlusunu yemiştim sevmiştim ancak yapmıyorum nedense.nefis görünmüş seninkiside ellerine sağlık cnm.

Bir Anne dedi ki...

Her seyin bir ilki vardir Semracim:)) Mevsimi geciyor, hemen deneyebilirsin, madem sevmistin:)

Melek* dedi ki...

çok doğru ablacım inan şu anda bana sorsalar bu sebze hangi mevsimde yetişir bilmiyorum. ama sizin zamanınızadaki gibi daha iyi tabiki baklayı ben çok severim ama malesef evdekiler yemez bende azcık alırım kendime ziyafet çekerim:) ellerine sağlık seninde

Bir Anne dedi ki...

Melekcigim,
sefan olsun, kimse yemiyorsa kendi kendine cek ziyafetini kardes:0)
Bir de aramizda o kadar mi yas farki vardi guzelim, kendimi tarih oncesi cagdan hissettim birden:)))

Melek* dedi ki...

ah kusura bakma birazda saygıdan dolayı demek istemiştim abla kelimesini Nurgül desem hoşuna gitmez diye düşünerek. bundan sonra nurgül diyim madem:) ddaha samimi.

Bir Anne dedi ki...

Yok be Melekcim, abla kelimesine takilmadim. Hatta hosuma bile gidiyordu. Sen demissin ya, sizin zamaninizda diye, ona guldum ben sadece:) Sizin zaman bizim zaman hikayeleri yani.
Nasil istiyorsan oyle hitap et guzelim, sen her halukarda cok candan ve samimisin, gerisi bos. Canim benim.