16 Mayıs 2008

Hindistan Cevizli Kurabiyeler

Hani eskiden, her şeye ulaşmak öyle çok kolay değilken büyüklerimiz bazı özel yiyecekleri özel günlerde veya misafire ikramda kullanmak üzere bir kenara ayırırlardı ya, ben de o hesap. Amerika' dan getirdiğimiz hindistan cevizi paketini özenle yerleştirmiştim buzdolabının bir köşesine. Başta niyetim gerçekten özel bir toplantıda kullanmaktı, sonra unuttuuum gitti...

Geçenlerde görünce dedim ki kendi kendime: "Ev ahalim de en az misafirlerim kadar özel değil mi?", "Ayrıca yaşadığımız şu gün, kutlanası bir gün değil mi; nefes alıp veriyor olmamız, güneşin hala bizi ısıtıyor olması, içecek suyumuzun olması, huzurlu olmamız... bunlar yetmez mi bir kutlama yapmak için?" Yeter de artar bile dedim ve sıvadım kolları...
Peki nedir acaba bu hindistan cevizini böylesi özel kılan? Açıklayalım Efendim: İlk özellik bizim küçük rendelenmiş ve kurutulmuş hindistan cevizlerinin aksine, iri rendelenmiş ve tazeye yakın, yaş olması. Bir diğer özelliği de Türkiye' de temin edilebilmesi zor olması. Amerika' da olsanız çok kolay, hem hiç de özel değil, hindistan cevizi işte. Ama olmayınca olmuyor. Bir kalıp beyaz peynir, taze simit, hazır yufka nasıl özelse, nadirse Amerika' da yaşayan Türkler için, bu da burada öyle işte...
Aşağıdaki fotoğraflar meşhur hindistan cevizinin görünümünü ve paketi içindeki halini gösteriyorlar. Ben öyle pasta malzemesi satan dükkanlara filan pek gitmem. Belki oralarda vardır. Ama yurtdışıyla bağlantılı olanlar da bileceklerdir mutlaka.
Uzun lafın kısası kurabiyelerimiz için gerekli ilk malzeme; bir paket "Tatlandırılmış Angel Flake Hindistan Cevizi".
İkinci malzememiz; bir konserve "(Condensed Milk) Tatlandırılmış, suyu alınmış süt". Bu ürün yoğun kıvamlı, şekerli bir süt ürünü. Pastalarda krema veya dolgu malzemesi olarak da kullanılıyor. Temin edilebilirlik açısından hindistan cevizi ile aynı şartları taşıması onu da bir nebze özel ve ender kılıyor bulunduğumuz ülke itibarı ile.Diğer malzemeler kolay: 1 yumurta, 2-3 kaşık un, bir çay bardağı damla çikolata.
Malzemelerin hepsini derince bir kapta karıştırıyoruz. Ellerimizi hafif nemlendirerek (zira şu condensed milk öyle yapış yapış bir şey ki) elimizle veya kaşıkla ceviz büyüklüğünde toplar yapıyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine diziyor veya küçük kek kalıplarına yerleştiriyoruz. Orta hararetli fırında yaklaşık 20-25 dakika pişiriyoruz.
Yiyenler tadını "Coco Star" a benzetti.
Siz de gerekli malzemeleri bulabilirseniz deneyin, evde Coco Star yapmanın keyfini çıkarın:)

47 Yorum:

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Sanırım biraz zor olacak malzemeleri temin etmek. Sende kaynak bitmediyse gelip sende tadayım bari :)

Ellerine sağlık Nurgülcüğüm sevgiler...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Bu kurabiyeler lezzetiyle önemiyle çok çok özel görünüyorlar, malzemeler şuracıkta bulunsa hemen denerdim sanırım :)) Ellerine sağlık, sevgiler :))

sevimin sayfasi dedi ki...

hindistanli tüm tatlilara bayilirim,
cok güzel görünüyorlar
ellerine saglik

karakazan dedi ki...

Nurgülcügüm,gercekten özel bir görüntü var su anda ekranda:))harika görünüyorlar.eline saglik canim.
Hayirli geceler,sevgilerimle.

elmaşekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok nefisss görünüyor...
Görüşmek üzere..
Sevgilerimle.......

rümeysaninrüyasi dedi ki...

günaydın ellerine sağlık canım çok güzel gözüküyor güzel haftalar
sevgiler

Tijen dedi ki...

Pek hoş olmuşlar! Peki sence bu tür kurabiyeler bizde satılan rendelenmiş hindistan cevizi ile de yapılamaz mı? (Ah en güzeli taze rendelenmişi. Bayılıyorum ama buralarda bulunmuyor ki!)

antepası dedi ki...

Ben hazırları alsamda malzeme bulmakla hiç uğraşmasam:)Nefis görünüyorlar çünkü.Hiç malzeme aramayla uğraşamam:))))

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

offf pek güzel görünüyor yavrukuşum yaa bayıldım valla elciklerine sağlık..sevgilerimle öpüyorum

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Ablacım ellerine sağlık :) Çok hoş görünüyor :)

semra mutfakta dedi ki...

ARADA BİR BENDE VE HALKINDAN UFAK ÇAPLI SİTEMLER ALIRIM "HEP MİSAFİRLERE YAPIYORSUN BİZE DE YAPSAN OLMAZMI " DİYE AMA HEMEN MUTFAĞA GİRİLİR BU SİTEMLER GELİNCE.ANCAK ÖZELLİKLE SİTE KURULDUKTAN SONRA FARKLI DENEMELERE OLAN İSTEĞİMDEN DOLAYI ARTIK HİİİÇ ŞİKAYET ALMIYORUM:).NEFİS GÖRÜNÜYOR KURBİŞLERİN ELLERİNE SAĞLIK.

Bir Anne dedi ki...

Ayselcim,
Kaynak buluruz canim, sen yeter ki gel:))

Bence de denerdin Burcu:) Topluca ismarlasak mi bunlardan yoksa... Hic fena fikir degil ha:))

Merhaba Sevim, hindistan cevizi guzel sey gercekten, degil mi?

Serapcim, canim benim, tesekkurler.

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Elma sekeri, bizden de size sevgiler...

Sagolasin Rumeysacigim:)

Bir Anne dedi ki...

Denemek lazim Tijen, bence olur aslinda. Bir de sen yazdiktan sonra aklima ne geldi biliyor musun, buradaki hindistan cevizlerinden alsak, meyvelerinden, rendelenirler mi ki? Onu da denemeli:) Denenecek ne cok sey cikti:))

Bir Anne dedi ki...

Gonulcum, canim benim, cok tesekkurler. Ben de senin bu samimi ifadelerine bayiliyorum:)

Tesekkurler Tatli Mutfak:)Fotograf pek sirin:)

Ne guzel Semra, hem bizi hem de ev halkini memnun ediyorsun o guzel blogunla o zaman. Bir tasla iki kus misali:)))

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık,nefis görünüyor.


Bir arkadaşımız ( http://disalce.blogspot.com/2008/05/hindistancevizli-tatli.html ) taze hindistan cevizini rendeleyip dondurucuda saklama yöntemlerinden bahsetmişti,belki sorulara cevap olabilir.


sevgiler...

angel dedi ki...

selam arkadaşım,hindistan cevizli kurabiyeyi her zaman çok severim.burda satılan hindistan cevizinden yapsak aynı tadı verirmı acaba:)
ellerine sağlık

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Bengisu, aynisi benim de gelmisti aklima, deneyecegim ins.

Melek, bence tadi verir de dokusu ayni olmayabilir. Benim kullandiklarim daha iri parcacikli zira.

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Ok adar güzel anlatmışsın ki
birden tadını hayal ettim
harikadırr herhalde
Ellerine sağlık
sevgiyle kal

LAVANTİN dedi ki...

Canım, yoğunlaştırılmış süt tamam da hindistan cevizi pek tandık gelmedi bana.:) Tatlandırılmış hindistan cevizi diye birşey varmış demekki. Nerelerden bulsam ki? Çok severim de kensisini.
Ben piyasa arşatırması yapayım, gelip tarfi alırım inşallah.
Muhabbetle...

Bir Anne dedi ki...

Dilekcim, sen de o kadar samimi yazmissin ki, bayildim. Tesekkurler canim...

Lavantin, yazida da belirttigim bu urun Amerika menseeli bir urun. Fransa' da hic rastlamadim, Almanya' da var mi, onu da senden ogrenecegiz bakalim:) Sana kolay gelsin...
Sevgiler

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Ablacım hayırlı cumalar diliyorum. Dualarının arasına beni de al inş.

fatosun mutfagından... dedi ki...

çok lezzetli görünüyor...ellerinize sağlık..mutlu hafta sonları..sevgiler

ilker'in mutfağı dedi ki...

canım nefis görünüyorlar.Ellerine sağlık.sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Dualar musterek Tatli kardesim, canim benim. Allah gonlune gore versin herseyi ve iki cihan saadeti nasil olsun sana. Amin...

Tesekkurler Fatos, Ne hos bir foto bu boyle...

Ilkercim, cok tesekkur ederim canim. Senin pastalar kadar olmasa da, idare ediyoruz iste:))

şengül dedi ki...

kurabiyeden önce görüntü seyret melik olmuş gerçekten biraz seyrettim önce göz zevki sonra mide miz çok güzel olmuş ellerine sağlık

kalderavolkan dedi ki...

Annelerin elinden çıkan, anneliğin gölgesinde oluşan her güzel iş gibi bu blog da kurabiyeleriniz de süpper görünüyor ellerinize sağlık. Yazılarınız da çok doğal ve okunası. RSS ile hemen arkanızdan takip ediyoruz artık:)) sevgiyle...

Melek* dedi ki...

ablacım yine bu güzel sözlerin beni ve inanıyorum çoğu arkadaşımı bam telinden vurmuştur. bu ne güzel bir kutlama günü manevi gözle bakınca her günümüz özel ve güzel aslında:) ellerine sağlık kurabiyelerin çok güzel gözüküyor.

Bir Anne dedi ki...

Sengulcum, canim benim, cok tesekkur ederim. O senin iltifatin gercekten ve guzel bakisindan kaynakli guzel gorusun...:)

Kalderavolkan, hosgeldiniz, her zaman beklerim. Guzel sozleriniz bizi pek memnun kildi, sagolunuz...

Melekcim, canim benim, guzel anlayisli kardesim benim. Tesekkurler canim:)

Tatli Hatiralar dedi ki...

itiraf edicem, hindistan cevizinin girdigi bisey olmadi ki ben sevmeyeyim :)) cok nefis gorunuyorlar, hala amerikada olduguma gore, o halde yapayim ben de di mi:))

sevgilerimle :))

Bir Anne dedi ki...

Askol e mi Tatli Hatiralar:))
Durdugun suc, hadi hemen mutfaga:)))

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Ablacım yeni şeyler yayınlamamışsın:) Bekliyoruz;) Hayırlı cumalar dilemeye geldim. Allah'a emanet olasın...

meyvesepeti (beti) dedi ki...

merhabalar... blogunuzu yeni keşfettim. Bir ankara sakini olarak sizi daha yakın hissettim kendime :)
Bu hindistan cevizi ile benim de yaptığım bir tarif var.
http://meyvesepeti.blogcu.com/3020452/

eminim iri doğranmış bu malzeme ile daha da muhteşem olurdu...

Ankara başlığının altında güzel fotoğraflar var. Benim de gezi blogumda Ankara başlığım var. ama sanırım zaten Ankaradayız die çok da fotoğraf vermedim...

Tanıştığımıza memnun oldum adım Betül

Yaren dedi ki...

Caniiim hindistan cevizli olunca süper üstü olur.Cok severim hindistan cevizli tarifleri.Ama hindistan cevizininde özelleri var.Bazilari yumsak bazilari daha iri ve sertler.Iri taneli olanlar daha lezzetli,hindistan cevizin lezzetini daha iyi alabiliyorsun.Gecenlerde aldim ama nerden aldigimi unuttum,cok güzeldi.Seninde ellerine saglik canim,sevgiyle kal:)

LeYYa dedi ki...

mmmm bir hindistan cevizi sever olarak bayıldım şu görüntüye.sanırım hindistan cevizini rendeleyip şekerle birlikte harmanlar isek şu hoş şeye bi nebzede olsa benzetebiliriz.kıvamlı sütü de okumuştum biryerlerde sütü şeker ve az unla kaynatırsak ona yakın bişey elde edebileceğimizi söylüyordu yazan kişi.denemeye değer bence.ziyaretiniz ve güzel dilekleriniz için tşk ler ediyorum.

LeYYa dedi ki...

beğenilmesine çok sevindim,zira onları tek tek resimleyip sonra pc ye aktarıp üzerlerinde çalışmak ,sayfaya aktarmak kısmı bayağı bir zaman aldı.laf aramızda ben bu uğraşlardan yorulup kaçmıştım aslında)))ama dayanamayıp döndüm yine..işinize yaraması beni çok sevindirir en kısa zamanda çantanızı görmek dileğiyle selamlar...

banu gökşin dedi ki...

canım benim nefis görunuyor mis gibi kokuyordur. ellerine sağlık

Bir Anne dedi ki...

Ah canim kardesim ah, Sevgili Tatli Mutfak:) Bu aralar oyle bir yogunluk var ki, sorma. Ins en kisa zamanda yenilenmis olarak donecegim, dua et ins. Yakin takip icin de tesekkurler canim:))

Merhabalar Betul, aslinda ben bir Ankarali degilim, sadece son 8 aydir baskentte yasiyorum ama, sana bu duyguyu verebildiysem eger, eh yavas yavas Ankarali havasina burunebiliri demek ki:) Hemen geliyorum ziyaretine, ben de cok sevindim tanistigima.

Bir Anne dedi ki...

Yaren, bence sen hatirlamaya calis o ozel hindistan cevizlerini nereden aldigini, hadi, bekliyoruz ama, kurtar bizi....:))))

Eee, Leyyacim, sundugun harika fikirlerle bence butun problemlerimiz cozuldu:) Her ikisini de deneyecek bir babayigit ariyoruz... Hadi kizlar...:))))
Ve cantalar gercekten harika, yeniden ellerine saglik. Ben ne zaman yaparim cantayi, iste orasi bir muamma:)

Bir Anne dedi ki...

Tesekkurler Banucum, evet ya mis gibi kokuyorlardi:)))

Calimero Mutfakta dedi ki...

Merhaba,
Blogumu sifrelemek istiyorum. Mail adresini yazarsan (yorum kismina -- yayinlamayacagim) davetiye gonderebilirim

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Ablacım inş. dualarımız beraber olsun. Çok süper tarifler bekliyoruz:)

Hayırlı cumalar dilemeye geldim:)

Allah'a emanet olasın.

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Rabbim cümlemizden razı olsun ablacım.

Ne gibi sakıncası olsun hemen bende seni ekliyeyim. Aksine çok memnun oldum eklemene...

İsmim Beytiye ablacım.

Bir tane daha bloğum var benimde.

zahide.blogcu.com

isminin anlamından ötürü zahideyi seçmiştim. Zahide de diyorlar yani:) Hoşçakal.

Tatlı Mutfağım dedi ki...

Nurgül ablaaaa ben geldim:)))

diceksin bu saatte ne işin var burda:P Eve yeni geldik bilgisayarımı açtım. Şirkette seni listeme ekleyememiştim. Hem yorum var mı diye bi bakim dedim.

Eklemişkende sitene baktım:P Maviler pek yakşmış. Değişiklik güzel olmuş.

Tatlı uykular.

уαѕємiη dedi ki...

harika görünüyorlar

ellerinize sağlık

Zeynep dedi ki...

Nurgül'cüm ben yokken neler olmuş neler.. Yeni hali çok güzel olmuş sayfanın. Miniklerin resimleri de çok tatlıydı ama... Özlemişim be şekerim seni.

Bir Anne dedi ki...

Beytiyecigim, canim benim ya, cok sekersin ve cok ictensin, masallah. Her zaman gel olur mu, gece filan farketmez.:))) Sevgiler canim.

Cok tesekkurler Yasemin,

Zeynepcim, canim benim, ben de seni ozledim canim. Hosgeldin, guzel sozler icin de tesekkurler canisi, o senin bakisinin guzelligi:)))