03 Mayıs 2008

Kıymalı Pırasa Kavurması

Ben bu blogun adını "Bir Annenin Kolay Yemekleri" diye değiştirsem iyi olacak galiba:) Ne kadar da kolaycıymışım; şöyle bir baktım da, son günlerdeki kategorilerim hep bu yöne meyletmiş... Olsun, bence sakıncası yok:))) Sizce?

Nihayetinde hangi yemek olursa olsun; zevkle, istekle yeniliyorsa eğer, kolayca da hazırlanıyordur zaten. Gelgelelim evdekilerin sevmeyeceğini düşünürse insan, elleri de varmaz bir türlü. Hele bir de gerçekten sevmediklerini belli ederler ve "aşkolsun size" dedirtirlerse, işte o zaman bütün heves kırılır maalesef. Oysa emeğin karşılığı bir güler yüzle de olsa verilmeli değil midir? (Lokmalar boğazdan zorla geçse de:))
Hani bir beyaz eşya reklamı var ya; (hangisiydi, unuttum şimdi) adamcağız eşinin -başarısız olduğu belli olan- yemek çalışmalarından arta kalan bulaşıkları makinaya doldururken öfkeli, 'sen önce pilav yapmayı öğren' filan diyor ya, işte o. Ama sonra güzel eşi yeni tariflerle eve gelince zorla da olsa bir gülücükle cevap veriyor:)) İşte budur:))
Aman ha yanlış anlaşılmaya, bu anne mutsuz bir anne gibi mi yazdı ne? Yok öyle bir şey. Bu annenin yavruları severler ve az da olsa bakarlar tadına pişenlerin. Bu sadece bir umumi ifade idi:))) Bir de tarifi vermeden evvel azıcık sohbet etme ihtiyacının doğurduğu latife-i kelam. (lafü güzaf' ı Ayşe'nin de hatırlatmasıyla değiştiriyorum. Neden boş söz edeyim ama değil mi?:)))
Bu seferki kolay yemeğim pırasa kavurması Efendim. Soğan ve kıyma sıvıyağda biraz kavrulur, az salça ilave edilir. Pırasalar ince ince doğranır, havuçlar rendelenir ve kavrulan soğan- kıyma karışımın üstüne eklenir. İyice karıştırılır. Ocağın altı kısılır, tavanın kapağı kapatılır ve karışım pişmeye bırakılır. Çok az su ilave edilebilir. 5-10 dakika sonra bir kontrol edilir. Tuzu, baharatı eklenir. Biraz daha pişirilir.
Sonrasında taze ekmek arasında ara öğün olarak da tüketilebilir, yemeklerin yanında bir çeşni olarak da. Afiyet olsun...

24 Yorum:

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Annem yemek yaparken kıymayla soğanı kavurunca mutlaka ekmeğime azıcık alırdım... Pırasayla kavurmak aklıma gelmemişti... Nurgülcüğim ellerine sağlık... Yalnız ben bannerdaki menekşe göz koydum haberin olsun...

Sevgiyle...

ceyt dedi ki...

kolay yemek olurmu hiç canım.harika görünüyor.sevgiyle yapılan herşey güzeldir.ellerine sağlık canım.
öpüyorum sevgiler...

nino dedi ki...

misssssssssssss olmus misssssssss

zerrin - misss dedi ki...

Hiiiiiç mutsuz bir anne gibi değil :) merak etme..

Pırasanın kaderi bu :)) hayatım nefis bir tarif. Hem pratik kolay tarifler olması daha hoş. Bir çoğumuz çalışıyoruz. Eve geldiğimizde şipşak hazırlanacak birşeyler olması kadar güzel bir şeymi var.

sevgiler.
www.misssgibi.com

Bir Anne dedi ki...

Aysel, bak ne diycem, gel bana bir gun, hemen senin olsun o menekse:))) Canim benim.

Ay cok tesekkur ederim Ceyt, oyledir ama gercekten degil mi? Sevgi herseyi guzel kilmaz mi?

Ninocum, ah canim, thanks:))

Zerrincim, begendigine sevindim canim.

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,


Bizim evde pırasa piştiğinde tek taliplisi ben oluyorum:)))Bu kıymalı pırasayı da alabilirim....


Ellerine sağlık nefis görünüyor.


Bannerdeki menekşeler bir harika,çok sevmeme rağmen benim menekşeler kurudular maalesef.



sevgiler...

rümeysaninrüyasi dedi ki...

ellerinize sağlık nefiss gözüküyor sevgilerimle

Ayşe dedi ki...

lafu guzaf ne demekmis nurgulcum...sicak bir muhabbetti senin ki...

hem pirasa da cok guzel, sicak ekmek arasi demissin ya, hemen canim cekti simdi..halbuki kahvalti daha yeni bitmisti... ;)

MERT dedi ki...

çokkk beğendim siteni benimde tam istediğimgibi basit ama lezzetli yemekler, bundan sonra sık sık uğruycam. Linkinide siteme ekliyorum izin veririsen

Bir Anne dedi ki...

Buyur Bengisu, pirasa senin olsun. Menekseyi de verirdim ama, once Aysel'e soz verdim:)))Sana da yetistiririm ama, yapraklarindan diktim bir kac tane topraga dun, tutarsa eger, biri senin:))

Tesekkurler Rumeysa:)

Bir Anne dedi ki...

Aysecim, canim benim, cok tesekkurler. Senin sicak ifadelerinle muhabbet daha bir anlam buldu. Opuyprum guzel yavrularini da, seni de:))

Mert, hosgeldin:) Ne demek, buyur ekle linkimi, memnun olurum.
Sevgiler

LAVANTİN dedi ki...

Geçenlerde eşim, börek sanadığı yemeğin cevizli çörek olduğunu görünce, pek yapmadığını yapıp yemeği yemedi. Ama benim için sekiz kusurlu hareketten birini yaptığı için bütün gece başına kalkıp durdum.:)) Zaten çok kötü değilse yer.
Çocuklar büyürse ne olur bilmem.:)
Pırasayı etli hiç düşünmedim, ellerine sağlık.

angel dedi ki...

selam arkadaşım,pırasa her zaman öncelıkelrım arasındadır.ellrıen sağlık...

şengül dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel gözüküyor

antepası dedi ki...

Eline sağlık pek güzel görünüyor.Ben böyle iç hazırladıktan sonra pide harcı olarakta kullanabiliyorum.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Nurgülcüğüm çok incesin teşekkür ederim... İnşallah bir gün tanışırız ama o menekşe senin ilginle öyle güzel açmış, yine sende kalsın ben sendeki güzel görüntüsüyle idare ederim...

Tekrar teşekkürler sevgiyle...

Bir Hoş Seda imiş... dedi ki...

İtiraf ediyorum Rabbimin verdiği her nimetin mutlaka bir yararı ve faydasını olduğunu bildiğim halde pırasayı sadece eşine yapan ben tarifi gece geç saatte okumama rağmen canım istedi:)Kıymalı fikrine bayıldım deneyip tekrardan sana yorum yazmayı düşünüyorum canım:)

karakazan dedi ki...

Kolay da olsa emek var sonucta,ben cok severim pirasayi ve evdekiler de seviyorlar.Esimde icinde kiyma varsa yer sagolsun:)
Ellerine saglik nefis olmus.
selamlarimla.

karakazan dedi ki...

Senin araciliginla arkadasim BIR HOS EDA' YA sesleniyorum.Sayfana girdigimde virus uyarisi geliyor ve bu yüzden gidemiyorum.Kusura bakma Sedacigim.Bir kontrol edersen iyi olacak canim.
sevgilerimle.
SERAP UZUN.

Bir Anne dedi ki...

Ay Lavantin, cok guldum canim, Allah selamet versin, esinle sana. Yemedigi seye de bak, cevizli corek:)))

Aaaa, pirasayi oncelikli seven birisi cikti. Helal olsun sana Angel, tebrikler:))

Tesekkurler Sengulcum.

Bir Anne dedi ki...

Tabi Fulya, neden olmasin, guzel de gider. Borek de olur.

Ayselcim, inan ki samimi yazmistim. Tanisalim tabi ya. Ben bir gelebilsem Ankara bulusmalarina, ah ah... Inan yakinda basimi kasiyacak birini tutacagim:)))

Hadi bakalim Sedacim, bekliyorum sonucu o zaman.

Bir Anne dedi ki...

Serapcim, sizde sorun yok o zaman, madem evdekiler de seviyorlarmis, afiyet olsun canim.
Sedaya sesleniste de bizi vesile kildigin icin memnun olduk:)))Ins virus filan yoktur.

gülizar dedi ki...

Nurgülcüğüm tam benlik hem pratik hemde pırasalı ama hiç duymamıştım kıymalı pırasa ellerine sağlık sevgilerimle...

Bir Anne dedi ki...

Gulizarcim, evdekilere degisik bir seyler tattirma adina duymasak da yapiyoruz iste, uydurmasyon:))) Guzel de oluyor ama:))) Sana da sevgiler canim.