07 Mayıs 2008

Kızımın Bayramı ve Islak Kek

23 Nisan kızım için gerçek bir çocuk bayramı oldu bu sene. Tatilde ne yapacaksın sorusuna televizyondaki gösterileri izleyeceğim diye cevap verdiğini duyunca ben bile şaştım inanın. Tabi bunun kızımın vatandaki ilk senesi olduğu gerçeğini unutmamalı. Ne kadar anlatsak, izlesek, okusak, gitsek, gelsek de yaşamak gibi olmuyormuş, onu anladık. Tanımaya çalışıyor yavrum, tanıdıkça da çoğunlukla seviyor, arada kabullenemediği hayal kırıklıkları da olsa da bazen, genel gidişattan memnun gibi.

23 Nisan da bu babdan. Bizde böylesi büyük ve önemli bir organizasyonun olması, bu organizasyona dünyanın her tarafından çocukların gelmesi gurur verdi ona. Bir de hayıflandı tabi canım benim; yurtdışındayken neden o gelmemişmiş bu kutlamalara hiç? Temsilci olarak yani. Ne güzel olurmuş ama:) Yurtdışından 23 Nisan kutlamalarına gelen bir Türk çocuğu olurmuş o da. Aah ah..
Televizyondaki kutlamalar sonuna kadar izlenemeyecek kadar sıkıcı olduğu için günün kalanını İzmir' den ziyaretimize gelecek olan kuzenlerimizi beklemekle geçirdik biz de. Yaşları kızımınkine çok yakın iki cimcime daha katılınca aramıza, bayramımız bayram oldu gerçekten... Eh, abimize göre kimse yoktu ama, o da abi abi gezdi aralarda:)))
Yukarıdaki ıslak kek de o günlerden kalma. Becerikli kardeşimin iki dakikada yapıverdiği harika bir ıslak kek. Her fırsatta söylüyorum ama; kızkardeş ne kadar güzel bir nimet şu dünyada, değil mi? Elhamdülillah bende 3 tane var da:)))
Kekimizin tarifi de şöyle:
4 yumurta, 2 bardak toz şeker, 1 bardak süt, 1 paket bitkisel margarin (eritilmiş), 3 kaşık kakao, kabartma tozu, vanilya ve 3 bardak undan mamül bir karışım hazırlıyoruz. Normal kek gibi, yumurtaları önceden şekerle çırparak elbette:) 150 derece fırında pişiriyoruz. Piştikten sonra kekin üzerinde çatalla küçük delikler açıp; 1 bardak süt, 1,5 kaşık şeker ve 1 kaşık kakaoyu pişirerek hazırladığımız karışımı döküyoruz.
Fotoğraftan belli olmasa da biz bir de arasına kakaolu krema sürüp, muz dilimleri yerleştirdik. Harika oldu, ben yemedim ama yiyenler öyle dedi:)))

36 Yorum:

Melek* dedi ki...

gurbeti çeken bilir dimi ablacım kızın için üzüldüm keşke gelseydi ama yine geç değil inş.
bu arada kız kardeşi demek dert ortağı sırdaş arkadaş herşey demek bizde 3 kız kardeşiz. hatta iki tane kızım olsun hem bana yarasın hem birbirlerine:) diye düşünüyorum tabi hayırlısı. kek te çok güzel size afiyet olsun

kirazdünyası dedi ki...

kardeşinin ellerine sağlık kek harika gözüküyor :)

sebile dedi ki...

Canım ablacığım becerikliliğim konusunda pek birşey diyemem ama kekimiz çok nefis görünüyor.Cimcimelerimiz de öyle.Sana gelince öncelikle misafirperverliğin,çalışmaların ve bu güzel blog için çok teşekkürler.SENİ ÇOK SEVİYORUM.

feslegenbahcesi dedi ki...

kiz kardesinizin olmasi harika bir duygudur eminim, malesef ben sahip degilim, belki kizim olur:))(2 oglum iki erkek kardesim var, tabi onlarinda yeri bambaska),
kiz kardesinizin eline saglik, cok guzel gozukuyor

Bir Anne dedi ki...

Sebilecigim, Canim benim, ben de seni aynen. Valla baska ne desem bilemiyorum, gozlerim yasardi resmen, gercekten:)) Yine gelin e mi?
Hem bak, bu yazidaki yorumlar sana sayilir, iltifatlar da:)))

Allah hayirlisi ile size kiz evlat versin ins diyelim o zaman Feslegen bahcesi:) Guzel sozler ve ziyaretiniz icin tesekkurler.

Bir Anne dedi ki...

Melekcim, "iki kizim olsun, hem bana yarasin, hem birbirlerine" fikri harika:)

Kardesim adina tesekkur ediyorum Kiraz Dunyasi:))

ab-ı hayat dedi ki...

Kız kardeşim olmamasının üzüntüsünü yaşıyorum nedense dönem dönem ama hayırlısı...


Kek nefis görünüyor,kardeşinin ellerine sağlık.Minik hanımlar da çok tatlılar maşallah.



sevgiler...

antepası dedi ki...

Canım Kızın adına ne kadar sevindim bilemezsin.Ama bizim çocukluğumuzda yaşadığımız 23 nisanlar aklıma geliyorda bu günler sönük kalıyor sanki.Islak kekte harika olmuş.Eline sağlık.Hayırlı cumalar.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Nurgülcüğüm kız kardeşlerinin olması ne güzel... Benim bir erkek kardeşim var ama kzı kardeş farklı... Çocukken anneme çok baskı yaptım benim niye kız kardeşim yok diye ama olmadı işte :)

Kek süper kardeşinin ellerine sağlık. Sıcacık sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Hayirlisi ya Abi hayat, benim de erkek kardesim yok, bir tane olsa guzel olurdu (mu?) Allah boyle buyurmus, ne yapalim:)

Haklisin Fulyacim, biz eskiden kucuk seylerle daha cok mutlu olmayi bilirdik de ondan belki, ne dersin? Cosku daha guzeldi, o kesin...

Canim Ayselcim, olsun be guzelim, bak sanal yolla da olsa bir suru kardesiz surada:) Benim kizim de ayni baskiyi bana yapiyor simdi, kizkardes istiyor:)
Sevgiler...

rümeysaninrüyasi dedi ki...

MERHABA ARKADASIM BIR GUN BAHAR OLMAK ISTERSEN CICEKLERIN DAIMA ACIK OLSUN BIR GUN CICEK OLMAK ISTERSEN YUZUN HEP GUNESE DONUK OLSUN VE BIR GUN BIRINI SEVERKEN KALBIN HEP ONUNLA OLSUN
ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN

Bir Anne dedi ki...

Rumeysacigim, ne guzel dilekler bunlar. Cok tesekkur ederim. Senin de anneler gunun kutlu olsun canim.

banu gökşin dedi ki...

canım guzel sözlerin için tesekkur ederim. anneler gununu kutlarım sevgilermle..

muko dedi ki...

kızın çok güzel rabbim bağışlasın,ıslak keked eharika görünüyor eline sağlık..

Anneler günün kutlu olsun...
sevgilerrrrrrrrr..

angel dedi ki...

selam arkadaşım,anneler gününü kutlarım.sevgiyle kalın

karakazan dedi ki...

Anneler gününü kutluyorum ve nice yillara hep birlikte...
selamlarimla.

Esma dedi ki...

evet, kizkardes cok guzel birsey gercekten, bende de iki tane var cok sukur, kek de cok leziz gozukuyor, ikinizinde ellerine saglik, biri yapmis, biri de cekip bloga koymus :)

şengül dedi ki...

allah yavrularını bağışlasın kızın çok tatlı oğlun abiya abiler dah asil olur inşallah canı sıkılmamıştır ıslak kek çok güzel kardeşinin ellerine sağlık seninde anneler günü kutlu olsun canım

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Nurgülcüğüm aneler gününü kutlarım...

Sıcacık sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Hosgeldin Banu, senin de anneler gunun kutlu olsun:)

Tesekkurler Muko, senin de kutlu olsun anneler gunun:)

Bir Anne dedi ki...

Selam Angel, sagol canim, senin de kutlu olsun:)

Ayrica Serapcim, Ayselcim ve Sengulcum, cok tesekkurler, butun annelerle birlikte sizlere de mutlu gunler:)))

Sengul, yok cani sikilmadi, abilik yapmak da hosuna gider bazen. Sozu dinlenmek zorunda ya, abi ne de olsa:)))

Esmacim, demek sende de iki tane var kizkardes, ne guzel. Aman Allah bozmasin muhabbetlerimizi. Amin...

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba Nurgül,


Yardımların için teşekkür ederim,istediğim gibi oldu sonunda.


Senin de başını ağrıttım...



sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Merhaba Bengisu,
Istedigin gibi olduysa cok guzel, memnun oldum. Ne demek canim, adi mi olur? Seve seve... Hemen bakiyorum bloguna...

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Kardeşinin ellerine sağlık
kızkardeş gibisi varmı bu dünyada:)

Geçte olsa anneler gününü kutluyorum
sevgiyle kal

nino dedi ki...

nice bayramlari olsun ins
anneler gununu kutlarim canim
ellerine saglik

mutfaktayim dedi ki...

Merhaba Arkadaşım…
Uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü vakit bulupta hayata geçiremediğim KAHVALTI ŞENLİĞİ etkinliğimi başlatmak istiyorum. Artık yaz yavaş yavaş gelirken, güneş o güzel yüzünü bize göstermeye başladı. Güneşi görüpte pazar kahvaltılarını bir şölen haline getirmezmiyiz ?? Tabiki getiririz. İşte bu etkinliğin amacı da bu. Çiçeklerle dolu bahçe ve balkonlarımızda bütün aile bireylerinin toplandığı bir günde kahvaltı masalarımızı şenlendirecek alternatifleri bu sayfada paylaşmak istiyorum. Dilediğin herşey örneğin; Omlet çeşitleri, şarküteri çeşitlerinin sunum ve hazırlanışı, kolay börekler, kanepeler, kahvaltı tabakları aklınıza gelebilecek herşeyi benimle paylaşabilirsin. Etkinliğim 14 mayıs ta başlıyor bitiş tarihi ise 8 haziran. Bugün den itibaren mail adresime tarifini gönderebilirsin. Bu aralıkta mutfaktayim10@hotmail.com adresime göndereceğin mailine isim, blog ismi, şehir/Ülke ve tarif adıyla birlikte mail atmanı rica ediyorum. Atacağın mail o güzel sayfana uğrayıp harika tarif ve resmini alıp kendi sayfamda yayınlamama sebep olacak. Katılımını bekliyor ve kolaylıklar diliyorum :)

Bu arada sayfamın sağ üst köşesinde göreceğin KAHVALTI ŞENLİĞİ isimli bannerı da sayfanda görmek beni onurlandıracaktır.

Sevgiler...

Bir Anne dedi ki...

Gercekten yok degil mi Dilekcim:))

Tesekkurler Ninom:))

Merhaba Mutfaktaki arkadasim:))) Davetin icin tesekkurler, katilmaya calisacagim insallah.
Sevgiler

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canikom ellerine sağlık harika olmuş...kızınında bayram coşkusu mutluluğu bir ömür devam etsin..sevgilerimle öpüyorum

Tatli Hatiralar dedi ki...

cok guzel kizlar masallah, Allah esirgesin :) Benim hic kizkardesim olmadigi icin olanlara hep ozenmisimdir .. Yine de cok sevdigim bi gelinimiz, bi de gorumcem var, kizkardesim yerine .. tum arkadaslarim da zaten benim "sister"im sayilirlar oyle degil mi ;))

kocaman sevgilerimle :))

LAVANTİN dedi ki...

İnşallah bizim dönüşte sizinki gibi az sorunlı geçer.:)))
Hayırlı cumalar...

уαѕємiη dedi ki...

Süper olmus canim, ellerine saglik kardeşinin

kız kardeşler süperdir özeldirrr

sevgiler

Bir Anne dedi ki...

Tesekurler Gonulcum,ben de sana omur boyu mutluluklar dilerim.

Tabi ki "Sister":)) ne demek, elbette kardesiz:)))

Insallah Lavantin, insallah canim.

Tesekkurler Yasemin, hosgeldin.

Bir annenin kizi dedi ki...

Benim için üzülmenize gerek yok..... =p

Bir Anne dedi ki...

Benim guzel kizim! Dogru arkadaslar, uzulmenize gerek yok. Kizim gayet mutlu, mesut, Elhamdulillah, masallah...

Adsız dedi ki...

canım kardesım senı cok sevıyorum .gülserenle sana selamlarablan aysegül

Bir Anne dedi ki...

Sanirim blogumdaki en anlamli post bu oldu:) Kardesimden, kizimdan ve canim ablamdan yorum almis olmasi cok ozel kildi bu yaziyi.
Canim ablam benim, ben de seni cok seviyorum. Gulserencigim, seni de:) Selamlar, sevgiler...